Shoutcast stream als mp3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
hallo,

voor onze internet radio heb ik een app gemaakt. Echter zit ik nu met een probleempje.

IMPORTANT! You can only enter direct url’s to MP3 or OGG files or streams. Please do not use urls of embedded players or urls pointing to playlist (PLS or M3U) files.

ik bied mijn stream aan als .pls zoals beschreven kan die dit dus niet.

Kan ik die .pls wijzigen op een of andere wijze?

ik hoop dat mn probleem duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een .pls-bestand is een playlist. Hierin staat dus een lijst van 1 of meer directe url's. Jij wilt dus de inhoud van de .pls opgeven, zoals de foutmelding al aangeeft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
bedankt voor je reactie.

wanneer ik mijn .pls open staar er het volgende in:

[playlist]
NumberOfEntries=1
File1=http://stream.mjwebhosting.nl:8012/

maar wanneer ik "http://stream.mjwebhosting.nl:8012" invul in de app. doet die het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoezo 'hij doet het niet'? Wat krijg je nu voor melding en symptomen dan? En wat zegt de handleiding van de app/plugin die je gebruikt?

edit:
Ik krijg trouwens:
Server Status: Server is currently down.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 29-10-2012 12:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
ik krijg geen melding of sympthomen dat is het vreemde.

hij speelt het gewoon niet af . play knopje word 1 sec een pauze knopje en dat is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 20:22

MCP cloud

Op het web sinds 1998

justin2005 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:55:
ik krijg geen melding of sympthomen dat is het vreemde.

hij speelt het gewoon niet af . play knopje word 1 sec een pauze knopje en dat is alles
Dan is je app fout als je normale stream wel uitzend via link :P

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
dat zou me niet zo gek veel verbazen ik heb hem gemaakt op http://www.appsgeyser.com/dashboard/

dan bij create a new app -> more options -> audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Heeft iemand nog een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Ja: Niet kicken <24 uur en zelf inzet tonen :P
Nee, niet om flauw te doen, maar check de handleiding en Google.

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 29-10-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
ik heb gegoogled en een duidelijke handleiding van die website kan ik niet vinden. Ben er zelf namelijk al een week mee bezig voordat ik dit poste. ik kom erg veel die tool van google zelf tegen . helaas is deze alleen nergens meer te verkrijgen

betreft mijn vorige post: sorry voor de kick had het beter als een edit kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 20:26

JeroenT

hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
ik ga het proberen, ik laat het je weten :) bedankt iig!

EDIT: Helaas, bedankt voor het meedenken maar het werkt niet in deze app :(

[ Voor 13% gewijzigd door justin2005 op 31-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Heeft iemand een andere website of programma voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
kick??

Ik zou graag deze applicatie voor oudjaarsdag gereed willen hebben. Ik ben vandaag aan de slag geweest op I App That , maar ook daar vind ik niets geschikts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Werk je vraag eens goed uit. Je geeft niet aan:
• wat je precies zoekt
• waar het aan moet voldoen
• wat je zelf al gevonden hebt
• en waarom dat niet voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Ik ben opzoek naar een app die ik luisteraars kan laten installeren op hun android device.

Wanneer ze de app openen krijgen ze een player die de gestreamde muziek vanaf mij shoutcast server afspeeld.

Ik heb online enkele websites gevonden waarop ik een app kon ontwikelen.
sommige bieden een kant en klare oplossing aan waarop ik alleen mijn eigen server adres op hoef in te voeren. en dan zou ik moeten hebben wat ik graag wil. Helaas werkte dit niet hij speelde de stream niet af (zie eerdere berichten van mij hierboven). ( op appsgeyser)

Ik hoop dat mijn idee nu duidelijk is.

Groet Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het idee is duidelijk. Wat je nou precies geprobeerd hebt niet. Nu kan ik met hagel gaan schieten in de hoop dat ik een app raak die je nog niet getest hebt, maar je kunt ook zelf even zoeken en aangeven welke er niet werkt (dan wel aan je wensen voldoet) en waarom die dat niet doet.

[google=android app builder streaming media]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je maakt zelf een app, dus bepaal jij wat je wel of niet accepteerd. Die foutmelding/code heb je dus ook zelf in de hand.

Waarom maak je de app dan niet gewoon zodat ie met .pls playlists kan werken?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@^^^Hij bouwt de app niet zelf. Hij gebruikt tools om de app in elkaar te zetten. Kant-en-klaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, Eindelijk online een app in elkaar gesleept die het deed, moet ik een jaar abbonement hebben om hem te krijgen. ( 99,- IBuildAPP) Is er misschien een programma te verkrijgen waarmee ik gewoon offline mee kan werken? Voorzover ik kan vinden op internet zijn alle applicaties Java.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even hardop mee denken:

De app kan dus geen .m3u's en .pls'en aan. Dat lijkt mij opzich geen enkel probleem. Je maakt zelf eenroutine die eerst de inhoud van de playlist uitleest, en daar juist juiste URL uithalen (meestal heb je er wel een paar in zitten), en die naar de player-routine sturen?

Je zet er dan een extra logica in die zorgt dat je het juiste formaat weer doorgeeft. Of zie ik dat verkeert?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
dat die geen .pls aankan is niet zo'n probleem. In de .pls staat het stream adres :

standaard zou de app ook streams moeten kunnen afspelen, Stream url zou moeten zijn: http://domein.nl:poort , dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar ik kom geen steek verder.

Op IBuildapp een soort gelijk systeem, hier een app "ontwikkeld" geen probleem speelt netjes af. de "maar" bij deze is dat ik een abbonement voor een jaar moet afsluiten t.w.v. 100 euro. Dit vind ik erg veel omdat ik maar 1 app hoef te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 20:26

JeroenT

hoi!

Waarom meld je je stream niet aan op tunein.com? Of moet het perse een eigen app worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
JeroenT schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:47:
Waarom meld je je stream niet aan op tunein.com? Of moet het perse een eigen app worden?
Hallo, Bedankt voor je reactie, Het liefst gewoon een eigen app. heel simpel aanklikken en afspelen.
ik kan mij bijna niet bedenken dat dit niet te realiseren is. Goed weekend =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
justin2005 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:13:
[...]

Hallo, Bedankt voor je reactie, Het liefst gewoon een eigen app. heel simpel aanklikken en afspelen.
ik kan mij bijna niet bedenken dat dit niet te realiseren is. Goed weekend =)
Je bent er misschien inmiddels we achter: Het is heel makkelijk te realiseren. Leer programmeren en bouw je eigen app. Als dat niet kan, huur een programmeur in die dat voor je kan doen. Als dat ook geen optie is, neem een app die aan bijna al je wensen voldoet, zoals IBuildAPP.

Pagina: 1