Printer op twee netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 10:57

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Beste lezers,

In het bedrijf waar ik werk hebben we twee netwerken, een van een bedrijf dat hier bij ons in ons pand zit (en ook deels van ons is) en eentje van ons zelf.

We willen nu een printer aansluiten op allebei de netwerken, maar er zit maar 1 nic in en 1 usb poort.

Wat mijn idee was is 1 netwerk aansluiten via de NIC en het andere aansluiten via een USB print server die dan weer aangesloten is op dat andere netwerk.

Word dit een potentieel gevaar dat ze in elkaars netwerk kunnen of zou ik dit veilig uit kunnen voeren?

Groeten,

Rory

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Om wat voor merk / type printer gaat het hier?
Mijn ervaring met Xerox Phaser types is dat ze dan met enige regelmaat vastlopen op de meest vage foutmeldingen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Het gaat om een HP Lasjerjet M600 type M602 :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
lees weer eens de halve post...
Je idee zou best kunnen werken, zo hou je 2 netwerken gescheiden, gewoon testen zou ik zeggen.

[ Voor 78% gewijzigd door Bartjezz op 29-10-2012 16:16 ]

Verwijderd

Ik heb thuis ook zo iets. De werklaptop print via USB (omdat hij altijd via een VPN zit, met een andere default gateway), en mij huis LAN, gaat dia de NIC.

Gaat perfect. Omdat USB nieta met TCP/IP te maken heeft of met IP adressen krijg je geen problemen dat mense op elkaars netwerken kunnen.

• Rorymeijer

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Topicstarter
Het is gelukt en het werkt inderdaad prima :)

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1