Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

LG 55LM860V of Sony KDL55HX850

Pagina: 1
Acties:

• Dewwie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-04-2024
Beste,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende Tv's:

De LG 55LM860V & Sony KDL55HX850.

Beide vind ik het prachtige tv's echter weet ik niet welke ik nu moet nemen.
Ook ivm de passive 3D en Actieve 3D.

Er zullen veel films op de tv's bekeken worden, en zit ook vaak op de PS3.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen om de keuze te maken :*) .

Alvast Bedankt!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarom ben je tot de keuze van deze televisies gekomen?

• Dewwie
Zat al langer naar een 55 inch tv te kijken. En zag op ING rentenpunten deze 2 tv's staan.

Beide tv's spreken mij aan, zowel design als beeldkwaliteit.
Maar omdat het een best grote uitgaven is wil ik wel voor het 'beste' gaan :+

[ Voor 70% gewijzigd door Dewwie op 29-10-2012 20:33 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Wat is de beste?

Dat is deels persoonlijk. Wat verlang jij van je TV.Dingen die voor jouw belangrijk zijn moet een TV dus goed op scoren. Op de mindere belangrijke punten mag een TV dus best minder zijn. Wanneer je op deze manier kijkt zal de beste TV dus het best aan jouw eisen voldoen.

Kijk je puur technisch dan zal de Sony volgens mij de beste zijn.

Actief of Passief 3D is een wereld van verschil. Persoonlijk vind ik Actief 3D het beste systeem aangezien ik me mateloos stoor aan de fijne horizontale lijntjes die het Passieve systeem van LG laat zien. De meeste andere mensen zien schijnbaar de lijnen niet.

LG maakt gebruik van IPS panelen. Dit betekent betere kijkhoeken maar mindere zwartwaardes. Sony TV's hebben daarentegen juist weer meer dan gemiddeld last van verblekende kleuren naarmate de kijkhoek groter wordt. Zit je binnen de marge, zal Sony toch een fraaier beeld geven de LG.

LG heeft weer een duidelijk fraaier uitgevoerde Smart TV functionaliteit. Ook de ingebouwde mediaspeler van LG is beter maar een Losse mediaspeler functioneert nog weer een stuk beter.

Qua audio is de Sony denk ik weer beter. Al is het geluid van alle LCD/Plasma gewoon beroerd. Voor Journaal, etc is het goed genoeg maar voor films is het onder maat. Daarnaast zijn er maar bar weinig TV's die via de digitale uitgang (SPDIF) ook multi-kanaals uitsturen. Een losse mediaspeler/Blu-Ray speler komt weer om de hoek kijken

• Dewwie
Bedankt voor je Reply.

Denk dan voor de Sony te gaan. die is ook iets goedkoper.

De Smart tv en geluid vind ik niet zo belangrijk. Maak gebruik van ps3 mediaserver en een surround set.
Misschien ooit nog een losse mediaspeler.

En de kijkhoek ook niet, we zitten 4,5 meter van de tv af en ook nog eens recht ervoor.
Ga nog wel voor de zekerheid naar de kijkhoek kijken voordat ik de tv koop. (hier zou ik zelf nooit aan gedacht hebben :))

Bedankt!

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 22:43

quakel

Dhr

ik heb de lg gekozen via ing ;-)

JK

Pagina: 1