Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Dell Inspiron

Pagina: 1
Acties:

• Pinas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:12
Beste Tweakers,

voor mij is het tijd voor een nieuwe laptop en na verschillende topics doorgelezen te hebben lijkt de Dell Inspiron toch wel de beste keuze, qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor de dagelijkse activiteiten zoals Office, internet etc. Daarnaast zou ik met deze laptop ook willen gamen (denk aan The Witcher, Anno, aankomende simcity), ik verwacht niet dat ik alles op ultra-settings kan spelen maar het moet wel lekker draaien natuurlijk. Foto-bewerking of ontwerp-software etc maak ik geen gebruik van. Kortom dagelijks gebruik en gamen.

Ik wil dus gaan voor een Dell Inspiron, welke precies daar kan ik jullie inzicht wel gebruiken. Mijn budget is rond de 650 a 700 euro. Ik kan de laptop op de naam van mijn bedrijf kopen, waardoor ik de BTW terug kan vragen (als het goed is). Het moet ook een beetje een toekomstbestendige laptop zijn dus gaarne dit laten meewegen in uw oordeel.

Ten eerste, 15'' versus 17'': het voordeel van de 17'' (2GB AMD Radeon HD 7730M versus de 2 GB nVidia GeForce GT 650M 90W) is de betere videokaart en voor gamen het grotere scherm, enkel de draagbaarheid wordt daarmee wel minder. Alhoewel ik mij afvraag in hoeverre de 15'' wel draagbaar is. Vooralsnog reis ik vrijwel nooit met de laptop, misschien wel in de toekomst maar is er dan nog een groot verschil in draagbaarheid tussen de 2?

Ten tweede, welke Inspiron is gezien mijn budget en eisen het meest geschikt? Heb ik een i7 nodig of is een i5 voldoende?

Ten derde, ik ben bereid een SSD in te bouwen wanneer dat een betere optie is dan voor een betere CPU te gaan bijvoorbeeld. Wat is handiger, een overall betere laptop kopen qua specs of een iets mindere kopen en er zelf een SSD in zetten? Heb ik die SSD uberhaupt wel nodig, of is het alleen handig voor de ongeduldige mens?

Tenslotte nog de vraag, aangezien ik de laptop zakelijk koop van welke kortingsacties kan ik dan nog gebruik maken? Of zijn er op dit moment geen of minder interessante kortingen, heb de laptop niet 123 nodig.

Alvast bedankt!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Voor de duidelijkheid, je bedoelt dus de Dell Inspiron 15R SE / 17R SE.

Je kan gebruik maken van zowel shopkorting als van de € 50,- kortingsbon, geldig tot 31-10. (weet niet of je gebruik kan maken van EPP (%5) korting).

Een SSD is meer bedoelt voor de wat ongeduldige mens inderdaad. Ik heb er zelf een en nooit geen trage HDD meer voor mij ;).
Je budget is dus +- €700,- en is dat incl. BTW of excl. BTW?`De 17R SE zal zonder BTW teruggave altijd hoger uitvallen als € 700,-- (vanaf +- € 720,- met alle kortingen)

Zakelijk kopen is wel het nadeel dat je met andere regels te maken krijgt, ik weet niet precies wat deze inhouden maar er is vast wel iemand die daar opheldering over kan doen.

De GT650m is wel iets beter als de HD7730m dus daar haal je meer profijt van.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Pinas
Bedankt voor de reactie!

Ik heb het inderdaad over de Dell Inspiron 15R SE / 17R SE en ik heb het over 700 euro exclusief BTW.

• Pinas
Ben ik nu gek of bieden ze dezelfde Dell voor verschillende prijzen aan:

http://www.dell.com/nl/be...l_id=inspiron-17r-se-7720

http://www.dell.com/nl/be...l_id=inspiron-17r-se-7720

Voor de goedkoopste 17'' variant hebben ze voor zakelijke klanten trouwens het full HD scherm eruit, bij particulieren zit deze er nog wel in..

• Quad

Quad

Doof

Windows 8 en Windows 8 pro is het verschil ;).

nggyu nglyd

• Pinas
Scherp! Pro is overbodig :)

• Pinas
Ik wil een SSD zetten in de optische drive.
Wat voor SSD (64GB) en caddy is geschikt voor de Inspiron 17r SE?
Also, iemand een guide voor de plaatsing van de SSD en windows installatie

[ Voor 39% gewijzigd door Pinas op 29-10-2012 23:17 ]

• Quad

Quad

Doof

SSD: pricewatch: Samsung 830 series 128GB

Caddy: http://www.ebay.nl/itm/190663300737 of hier

Ik heb zelf die van eBay bestelt, werkt prima.
Die van die shop is wel aanzienlijk duurder maar wel eerder in huis ;).

nggyu nglyd

• Pinas
Top, je bent een held.
Aangezien ik dan geen optische drive meer heb, hoe krijg ik dan windows op de SSD?

• Quad

Quad

Doof

Pinas schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:31:
Top, je bent een held.
Aangezien ik dan geen optische drive meer heb, hoe krijg ik dan windows op de SSD?
Via een USB installatie :).

Windows heeft een tooltje waarmee je een Windows 7 image op een USB stick (1. wel eerst backuppen!! 2. min. 4GB) kan zetten. Op de laptop kan je booten vanaf USB en problem solved.

De applicatie heet trouwens Windows 7 USBDVD tool en hier te vinden

nggyu nglyd

• Pinas
En hoe zit dat met Windows 8? De link die in jouw link staat voor windows 8 werkt niet :s

• Quad

Quad

Doof

Wat je kan doen is de laptop upgradekit aanschaffen, hier zit software bij die je HDD 1 op 1 overzet naar je SSD.
Windows 8 werkt net zo goed volgens mij. Kwestie van ISO selecteren en gaan.

nggyu nglyd

Pagina: 1