Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een geschikte laptop

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Mijn broer is op zoek naar een nieuwe laptop. Zijn budget is 1000,00 EUR (of maximum 1300,00 EUR als het echt niet anders kan). Hij is op zoek naar een goede laptop waar hij op kan gamen (BF3 bv.) en ook wat schoolwerk kan doen.

De laptop moet beschikken over Windows 7 (meestal zal dat dan met upgrade mogelijkheid zijn naar Windows 8 neem ik aan?). Verder dacht ik aan een i5 of i7 CPU en qua GPU dacht ik aan een NVIDIA 630M. Ik weet niet of die GPU wel goed genoeg is om b.v. BF3 te kunnen spelen. Ik weet ook wel dat je zo-wie-zo niet alles op max zal kunnen draaien maar medium settings zou toch leuk zijn. Het MS Office-pakket heb ik zelf dus daarvoor hoeven we niet te kijken.

Het gaat dus echt voornamelijk gericht op gaming. Ik weet wel als je wilt gamen dat je beter een pc koopt of een laptop van min. 2000,00 EUR. Maar daar heeft m'n broer gewoon het budget niet voor en hij wil de laptop ook kunnen mee nemen naar vrienden.

Ik had zelf al een aantal laptops gevonden, maar of ze goed zijn qua prijs/kwaliteit weet ik zo niet.

Al vast heel erg bedankt voor het helpen zoeken en indien meer info nodig is, vraag gerust!

EDIT: Zelf had ik aan deze laptop gedacht: http://www.laptopshop.be/...on-dv6-7180eb-azerty.html
Hier de laptop op de site van HP: http://www8.hp.com/be/nl/...t-detail.html?oid=5297282

Wat vinden jullie ervan? Goed genoeg om te gamen? Ook qua prijs/kwaliteit?

[ Voor 10% gewijzigd door Qlii256 op 29-10-2012 11:25 ]

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 00:21
De laptop van HP lijkt vrij duur te zijn voor de aanwezige hardware, en de GT 630M is erg mager voor een game als Battlefield 3. Voor €1000 kun je een prima laptop met een GTX 660M of een GT 650M kopen, welke aanzienlijk betere prestaties zullen leveren. (zie hier voor een ruwe vergelijking)

Betaalbare modellen met dergelijke videokaarten zijn bijvoorbeeld de Dell Inspiron 17R SE, de Asus N56VZ & N76VZ en de Lenovo Y580, al meen ik dat laatstgenoemde momenteel vrijwel niet verkrijgbaar is.

• Qlii256
Bedankt voor je reactie All Bogs!

Die website om BF3 te vergelijken op veschillende GPU's kende ik nog niet, super bedankt!
Natuurlijk is het niet alleen voor BF3 maar die game is toch eentje van de toppers qua graphics van deze tijd.

http://www.laptopshop.be/...42/asus-n56vz-s4215h.html

Wat denken jullie van bovenstaande laptop? Ik zou het liefst de laptop kopen via laptopshop.be omdat ik daar vertrouwt ben.

Ik zie dat er wel geen 8 GB ram in zit maar 6 GB is ook al behoorlijk lijkt me.

EDIT: De laptop die ik toonde is jammer genoeg niet verkrijgbaar in Azerty-toetsenbord op die website. Iemand een idee waar ik dan best bestel vanuit België?

[ Voor 13% gewijzigd door Qlii256 op 29-10-2012 14:41 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Hp laptops zou ik als ik jou was echt links laten liggen. Met name op kwaliteit vallen ze relatief slecht op de schaal van 1 tot en met 10...

Je kan het beste kijken naar de Lenovo y580 als je een relatief krachtige gamelaptop zoekt met een redelijke performance, accuduur en koeling. Het is wel iets minder op het gebied van bouwkwaliteit maar alsnog een duizendmaal beter dan de HP G of DV series. Als je iets meer geeft om bouwkwaliteit, dan kun je kijken naar de Asus N56 series. Als je goedkoop wilt uitzijn: Dell Inspiron 15R SE... Dat is trouwens ook mijn persoonlijke favoriet op het gebied van multimedia laptops.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Qlii256
Bedankt, helaas kan ik al die laptops niet vinden of ze zijn niet te verkrijgen in Azerty of ze worden niet meer geleverd.

Iemand een idee waar ik ben best bestel of welke ik dan best kan nemen die wel nog leverbaar is en beschikt over Azerty keyboard?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Contact opnemen met CoolBlue BE?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Qlii256
Quad schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:28:
Contact opnemen met CoolBlue BE?
Dat lijkt me niet echt een optie. De laptops zijn niet meer leverbaar omdat ze volgens mij niet meer gemaakt worden. Als ik b.v. de Asus N56 opzoek (ziet er zeker niet mis uit) dan is hij nergens te vinden met een azerty indeling.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een goede gaming laptop met een azerty indeling. Ik zit constant rond te zoeken maar kan niets vinden. Ook op de pricewatch van Tweakers vind ik niets, zo irritant dat er geen enkele laptop in staat met azerty indeling trouwens.

Bedankt alvast!

EDIT: Wat dachten jullie van deze laptop? Asus N56VZ-S4035V-BE. Ik heb lang zitten zoeken, maar die laptop is in azerty verkrijgbaar, ik kan hem bestellen en wordt vandaag nog verzonden, heeft een NVIDIA GeForce GT650X (die X zal wel een foutje zijn neem ik aan? Op andere sites staat namelijk M) en een i7-3610QM, 2.3 GHz. Ik kan hem kopen voor 899 euro op http://www.campusshop.be/..._8gb_750g_w7/details.aspx.

Denk je dat dit goed genoeg is voor gaming en ook qua prijs/kwaliteit?

Bedankt alvast!

[ Voor 30% gewijzigd door Qlii256 op 29-10-2012 15:56 ]

• Quad

Quad

Doof

Als je broer student is kan hij gebruikmaken van EPP korting op Dell.be.
Ook zijn er kortingscodes beschikbaar waarmee je de Dell Inspiron 15R SE / 17R SE met nog eens €50,- korting kan aanschaffen.

Bijvoorbeeld de 17R SE:
- i7 3630QM
- FullHD scherm
- Azerty Chiclet keyboard
- GT650M 2GB

Kost totaal €903,- incl. 21% BTW en recupel.

nggyu nglyd

• Qlii256
Quad schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:01:
Als je broer student is kan hij gebruikmaken van EPP korting op Dell.be.
Ook zijn er kortingscodes beschikbaar waarmee je de Dell Inspiron 15R SE / 17R SE met nog eens €50,- korting kan aanschaffen.

Bijvoorbeeld de 17R SE:
- i7 3630QM
- FullHD scherm
- Azerty Chiclet keyboard
- GT650M 2GB

Kost totaal €903,- incl. 21% BTW en recupel.
Super bedankt voor je reactie! Is DELL een degelijk merk te noemen? En hoe kom ik precies in de shop en wat is die EPP code? Kan er niet veel over vinden.

• Quad

Quad

Doof

In dit topic wordt alles uitgelegd: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Ik weet niet precies hoe de EPP wordt gedaan in BE, maar in NL kunnen wij gewoon Rabobank of Student invoeren.

Je besteld gewoon via Dell.be en kortingscode vindt je hier.

Het is een merk wat momenteel de beste prijs/prestatie verhouding hanteert. Je vind geen kwalitatief betere voor dit geld lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 29-10-2012 16:14 ]

nggyu nglyd

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Kijk ook hier eens naar BTO X•BOOK 15CL48-GTX660 .

Deze is leverbaar met Azerty en Windows 8 en de 17" versie bevalt mij prima.

• Quad

Quad

Doof

BTO.. kwaliteit kennen ze daar niet.

nggyu nglyd

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
die van campusshop lijkt me een prima laptop, ik denk dat je dan moet kiezen tussen die of de 17R SE, welke goedkoper is, bouwkwaliteit weet ik niet precies van allebei de laptops,
dus eigenlijk is het 15 inch vs 17 inch.
wat is je voorkeur?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Qlii256
Beste

Ik ben dus uiteindelijk van plan om voor een Dell 17R SE te kiezen. Maar dan zie ik ook bij de naam staan Inspiron 7720. Is dat dan de basis van de laptop en dan is 17R SE gewoon een naam met wat extra functies/mogelijkheden?

De laptop die ik zou nemen bevat een i7 3630QM en een GT 650M met 8 GB RAM en 2x een 1 TB (5400 RPM).

Een goed idee? En dat voor ongeveer 1100,00 EUR. Ik vraag me wel af of de laptop beschikt over een webcam, microfoon enz. Dat staat nergens duidelijk vermeld op de website van Dell. Ook kreeg ik hier geen keuze voor. Bij reviews die te vinden zijn op internet is telkens wel een webcam en microfoon aanwezig.

Iemand enig idee? Of moet ik dan naar de basis gaan kijken (Inspiron 7720) omdat dat eigenlijk de basis van de laptop is?

• Quad

Quad

Doof

Inspiron 7720 is andere naam bij Dell.
Ze bevatten wel een microfoon/webcam e.d.

nggyu nglyd

• Qlii256
Quad schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:08:
Inspiron 7720 is andere naam bij Dell.
Ze bevatten wel een microfoon/webcam e.d.
Heel erg bedankt! Wel merk ik op dat het keyboard geen backlight bevat? Dus het is niet belicht?

• Quad

Quad

Doof

Jup helemaal correct.
Kan je volgens mij wel via chat bestellen oid, maar kost €50,-- ongeveer extra.

nggyu nglyd

• Qlii256
Even een lijst met wat details van de laptop die m'n broer zou kopen. Zijn de specificaties goed genoeg vergeleken met de prijs? Is er verder nog wat dat ik beter zou aanpassen?

Inspiron 17R SE (7720)

Windows 8 (64-bit) Nederlands
8 GB RAM (1600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM) - 2 x 4 GB
Internal Belgian Azerty Chiclet keyboard
Multi-touch touchpad
NVidia GeForce GT 650M (2 GB)
2 x 1TB HDD (5400 RPM)
8x DVD+/-RW station
Intel Centrino minikaart-N 2230 (802.11n + BT 4.0)
Stroomkabel (1 meter)
Intel Core i7-3630QM (3.40 GHz, 6M cache)
LCD-scherm (44 cm - 17.3") Full HD-breedbeeldscherm (1920x1080) met antireflectiecoating

TOTAAL: 1 070,01 EUR

Ik wil iedereen nog eens heel erg bedanken!

• Quad

Quad

Doof

Prima laptop ;-)

nggyu nglyd

Pagina: 1