Hallo,
Ik heb sinds kort een Samsung Smart TV (UE32D6500) gekocht, voornamelijk zodat ik films vanaf mijn laptop ook op mijn TV kan bekijken.
Hiervoor heb ik het programma Samsung PC Share Manager gedownload en dit werk prima (ook ondertiteling werkt goed!).
Echter, 50% van de keren dat ik een film wil kijken gaat het streamen te langzaam. Hij beeld staat dan om de 10 sec. 5 sec. stil en er staat 'Laden' in het scherm... Vrij irritant... Er zit niemand anders om mijn netwerk en het scheelt niks om alle draaiende programma's of downloads uit te zetten.
Dus.... mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?!
Ik heb diverse software geprobeerd, dat maakt (tot nu toe) geen verschil.
Misschien zit het probleem in download/upload snelheid?
Ik heb net een speedtest op mijn laptop en TV uitgevoerd, dit waren de uitkomsten:
Laptop, staat naast de router:
download: 839 kb/s
upload: 89 kb/s
connection: 738 conn/min
TV, staat in andere kamer dan router:
download: 352 kb/s
upload: 46 kb/s
connection: 117 conn/min
(met deze snelheid streamt hij trouwens redelijk goed op dit moment)
Alvast dank voor mensen die me verder kunnen helpen!
Ik heb sinds kort een Samsung Smart TV (UE32D6500) gekocht, voornamelijk zodat ik films vanaf mijn laptop ook op mijn TV kan bekijken.
Hiervoor heb ik het programma Samsung PC Share Manager gedownload en dit werk prima (ook ondertiteling werkt goed!).
Echter, 50% van de keren dat ik een film wil kijken gaat het streamen te langzaam. Hij beeld staat dan om de 10 sec. 5 sec. stil en er staat 'Laden' in het scherm... Vrij irritant... Er zit niemand anders om mijn netwerk en het scheelt niks om alle draaiende programma's of downloads uit te zetten.
Dus.... mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?!
Ik heb diverse software geprobeerd, dat maakt (tot nu toe) geen verschil.
Misschien zit het probleem in download/upload snelheid?
Ik heb net een speedtest op mijn laptop en TV uitgevoerd, dit waren de uitkomsten:
Laptop, staat naast de router:
download: 839 kb/s
upload: 89 kb/s
connection: 738 conn/min
TV, staat in andere kamer dan router:
download: 352 kb/s
upload: 46 kb/s
connection: 117 conn/min
(met deze snelheid streamt hij trouwens redelijk goed op dit moment)
Alvast dank voor mensen die me verder kunnen helpen!