streaming van laptop naar TV gaat te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456682

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung Smart TV (UE32D6500) gekocht, voornamelijk zodat ik films vanaf mijn laptop ook op mijn TV kan bekijken.

Hiervoor heb ik het programma Samsung PC Share Manager gedownload en dit werk prima (ook ondertiteling werkt goed!).

Echter, 50% van de keren dat ik een film wil kijken gaat het streamen te langzaam. Hij beeld staat dan om de 10 sec. 5 sec. stil en er staat 'Laden' in het scherm... Vrij irritant... Er zit niemand anders om mijn netwerk en het scheelt niks om alle draaiende programma's of downloads uit te zetten.

Dus.... mijn vraag: wat kan ik hier aan doen?!

Ik heb diverse software geprobeerd, dat maakt (tot nu toe) geen verschil.

Misschien zit het probleem in download/upload snelheid?

Ik heb net een speedtest op mijn laptop en TV uitgevoerd, dit waren de uitkomsten:
Laptop, staat naast de router:
download: 839 kb/s
upload: 89 kb/s
connection: 738 conn/min

TV, staat in andere kamer dan router:
download: 352 kb/s
upload: 46 kb/s
connection: 117 conn/min
(met deze snelheid streamt hij trouwens redelijk goed op dit moment)

Alvast dank voor mensen die me verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Zowel laptop als tv scoren bedroevend laag imho. Nu valt het op basis van speedtest niet met zekerheid te zeggen waar het aan ligt. Je kan als test even je laptop via een bekabelde verbinding direct aan je tv hangen (dus zonder router / internet-verbinding) en kijken of het dan wel goed gaat. Als dat ook mis gaat, weet je dat je niet naar je router hoeft te kijken als dader. Je laptop is dan het meest waarschijnlijk.
Gaat dat wel goed, dan kan je hetzelfde nog even testen, maar dan met router er tussen. Als dat ook goed gaat, dan zit het probleem waarschijnlijk in de WIFI-verbinding.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor je reactie! Met bekabelde verbinding bedoel je een ethernetkabel?

Als het streamen niet werk, dan sluit ik de TV als 2e beeldscherm aan op de laptop, en dit werkt prima. Maar ik denk niet dat dit is wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Inderdaad gewoon met een netwerkkabel. Dan ga je dus over een andere netwerk-aansluiting naar je TV en sluit je uit dat het wireless het probleem veroorzaakt. Denk dan dus wel er even aan om een fixed IP op alle2 de netwerk-adapters in te stellen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, dat geprobeerd en dan gaat streamen zonder problemen (maar geen idee of dit een andere keer dus minder goed gaat, nu werkt het iig prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dan kán het aan de router liggen. Heb je wel dezelfde video gebruikt als de vorige keer dat het mis ging?

Als het nu inderdaad goed werkt, plaast je de router er weer tussen, en ga je weer met een bekabelde verbinding testen. Als dat goed gaat, ga je naar wireless toe. Ik verwacht dat je router ertussen plaatsen al het probleem gaat geven. Wat voor router is het?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, ga ik nu meteen doen.

Het is in ieder geval een standaard Tele2 router (heb daar een abonnement 'Internet tot 20Mb/s'); DavoLink staat erop. Model: DV-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm verbinding krijgen via bekabeling met router ertussen lukt niet zo. Heb wel internet verbinding, maar krijg geen verbinding met de Samsung PC Share Manager. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.

Mocht je ondertussen commentaar op de router hebben, dan hoor ik het graag!
Pagina: 1