Ik heb een simpele website gemaakt die ook vanaf smartphone/tablet te bekijken moet zijn. De pagina is geheel https. Nu wil ik daarvoor een SSL certificaat bestellen maar twijfel nu wat ik nodig heb. Is een simpel domain validation certificaat voldoende of is een certificaat met 'mobile support' nodig? (circa 10x zo duur). Op de sites van certi verkopers word ik niet echt wijzer. Wanneer heb je een dergelijk certificaat nou nodig? en bovenal: heb ik hem nodig voor mijn site?
Anoniem: 59483
Je kunt eens kijken op www.sslcertificaten.nl, en je daar laten informeren over wat je nodig hebt.
Een GeoTrust certificaat voldoet meestal wel.
Een GeoTrust certificaat voldoet meestal wel.
Bovenstaande verkoper heeft de uitleg gewoon op hun site staan:
Kleine kans dus dat je hem nodig hebt.
Oftewel: Een 'normaal' certificaat werkt prima op de hedendaagse smartphones en tablets.Browsers van mobiele telefoons en PDA's vertrouwen minder root certificaten dan gewone browsers. Dit geldt met name voor browsers van oudere PDA's en mobiele telefoons zoals Windows Mobile 2003. Verwacht u bezoekers via PDA's of mobiele telefoons? Vraag dan een certificaat aan dat standaard vertrouwd wordt door PDA's en mobiele telefoons. In het overzicht root certificaten ziet u welke browser welke root certificaten ondersteunt. Let op: de browser van Windows Mobile 2003 ondersteunt geen Wildcard certificaten.
Kleine kans dus dat je hem nodig hebt.