upgrade advies wat eerst

Pagina: 1
Acties:

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 15:21
ik loop op dit moment in de ziektenwet en wil wat knutselen aan mijn pc mijn vraag wat is het beste om te doen?

Processor: intel Quad Core Q6600 OC @ 2.8 Ghz,
Moederbord:MSI P7N SLI Platinum 750
Geheugen: 4 GB RAM DDR2 800
Videokaart: XFX Nvidia 9800 GTX+,
HDD: 2x 500GB
Optische drive: samsung dvd-rom
Processorkoeler: zalman
Voeding: ozc 600w
Behuizing: sharkoon rebel 9

ik zit er aan te denken om een SSD in te gooien maar weet niet of mijn Mobo het aan kan.

wat kan ik het beste het eerst vervangen?
ik wil hem stap voor stap vervangen.

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 08:31
Videokaart: XFX Nvidia 9800 GTX+
Waar gebruik je de computer hoofdzakelijk voor? Als je veel gamed, dan loont het om je videokaart als eerste te vervangen. De huidige kun je gebruiken om als PhysX kaart te gebruiken.

In andere gevallen loont een SSD zeker. Je zult alleen nog niet de maximale prestaties kunnen halen vanwege een SATAII controller, maar dit is niet erg.

Je moederbord, processor en werkgeheugen zul je in één keer moeten gaan vervangen. Hier zou ik gewoon een i5 of 'misschien' FX-8350 voor aanraden afhankelijk wat je gaat doen. Als je budget genoeg hebt zou ik richting een i5 gaan met een Asus Sabertooth Z77, 8GB of 16GB DDR3-1600 geheugen en misschien een nieuwe processor koeler, weet niet welke je hebt, maar dit zou een leuk setje zijn zonder koeler:
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
pricewatch: Asus Sabertooth Z77
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Als je niet echt gamed zou ik pas hier mijn videokaart vervangen.

ODD, behuizing en PSU zou nodig moeten zijn, maar als deze nog goed zijn hoeft het natuurlijk niet.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 22:56
Ik werk zelf ook nog met een Q6600 (OC @ 2.7 Ghz). Ik game niet, en daarom bevalt de pc mij nog prima. Mijn laatste upgrade was een SSD (poosje geleden alweer, een OCZ vertex 2 128GB). Man, wat een verschil is dat vergeleken met een "ordinaire" HDD.
Zoals hierboven dus al vermeld, als je niet gamet is een SSD een top upgrade.
En waarom zou je moederbord het niet aankunnen ? Het enige wat je nodig hebt is een vrije SATA aansluiting (een SATA600 SSD werkt ook prima op een SATA300 moederbord), en een vrije SATA voedingsstekker.

Verwijderd

Die Asus Sabertooth Z77 is veel te duur. Je kunt het beste je mobo, cpu en ram vervangen. ddr2 is wat verouderd en ddr3 is behoorlijk sneller.

cpu: pricewatch: Intel Core i5 3470 Boxed
pricewatch: Intel Core i3 3225 Boxed
ram: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
mobo: pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
ssd: pricewatch: Samsung 830 series 128GB

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 15:14 ]