Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480365

Topicstarter
Hallo,

Ik overweeg een smartphone te kopen "zonder compas" (HTC Desire X). Wat houdt het in als een smartphone geen compas heeft? Dat je niet (zo goed) de gps kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al opgezocht en waarom kom je er niet uit? Hoe een kompas werkt is nogal basic en gemakkelijk op te zoeken, dus ik vraag me af waarom je er niet uit komt. Een beetje meer eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een kompas is vooral nuttig voor navigatie-apps en augmented reality. Navigatie kán wel zonder, maar dan mist je app de richtinginformatie. Augmented reality gebaseerd op lokatie en kijkrichting (bijvoorbeeld Layar) gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:25
of een app als dit wekt niet:
Google Play: Sky Map

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:52
Ik begrijp het niet ? volgens de specs heeft ie gewoon gps..

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-desire-x/#specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Gps weet waar je bent en waar je heen gaat. Een kompas erbij weet waar je heen kijkt en hoe e e telefoon houd.

Dus een gsm+gps weet dat je op de dam in amsterdam staat. Een gsm+gps+kompas weet dat je richting het monument kijkt en kan daar argumented reality op toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Kompas is vooral handig op vakantie want dan heb je niet altijd zoveel aan de GPS, zo navigeer ik wel vaker met kompas in China.

Kompass is dus handig om te weten welke richting je uit gaat en of je niet toevallig een andere richting uit moet, de GPS zelf geeft dat niet aan, die probeert alleen je huidige locatie vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:25
op het moment dat je snel genoeg beweegt kan je natuurlijk tussen het verschil van 2 gps postities ook je richting bepalen, dat werkt in de auto prima, maar te voet niet. Voor wandel navigatie is het ook een hele bruikbare toevoeging.

Strava

Pagina: 1