Toon posts:

PC wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin haar PC wil niet meer opstarten (ik kan haar zo niet helpen want ze woont 1000km verderop).

De PC gaat aan, je hoort de ventilator even aan gaan, vervolgens stopt dat en het enige wat er nog gebeurd is dat haar monitor van analog naar digital verspringt en weer terug.. het lampje van de PC blijft wel aan maar hij doet verder niets.

Dit doet de PC al een paar dagen, voorheen lostte het zichzelf op na een hele hoop restarts, dan deed hij het ineens, maar nu blijkbaar niet meer.

Wat kunnen we hier aan doen?

PS: Sorry als dit in het verkeerde forum deel staat, ik wist niet goed waar ik dit kon plaatsen. Misschien heb ik over het juiste forumdeel heengekeken?

Alvast bedankt!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 13:09
Je kunt wellicht even dit topic doornemen, daar staan tal van oorzaken en manieren om dit te achterhalen.
In dit geval kan het ook een hele reeks van oorzaken hebben, zoals een kapotte videokaart, moederbord, voeding, kabels die niet goed zitten etc.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar wel vreemd dat hij het soms na 20x restarten het wel gewoon doet, normaal als iets kapot is doet hij het toch gewoon helemaal niet? Of gebruik ik mijn boerenverstand nu verkeerd? haha

• vosjeNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
waarschijnlijk is er een condensator kapot op het moederbord. Ik heb toevallig gisteren hetzelfde gehad en moest het moederbord vervangen.