Relevantie en omschrijving video's onder arikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Geregeld staat er onder een nieuwsartikel een video. Soms kan ik echter weinig relevantie vinden tussen de video en het artikel. Dit komt meestal door het ontbreken van een omschrijving van/onder de video.

Neem nu nieuws: Minecraft op Xbox Live meer gespeeld dan Modern Warfare 3 en Black Ops: daar staat onder de video de tekst "Trailer van de XBLA-versie van Minecraft.". Duidelijk.

Nu zag ik vandaag echter nieuws: Xbox 360-versie Borderlands 2 krijgt patch tegen hackers, met daaronder een filmpje zonder omschrijving, wat de trailer van Borderlands 2 blijkt te zijn. Niet echt relevant bij een nieuwsitem over een hack, en het ontbreken van de omschrijving helpt daar niet bij. Ik zie deze inconsistentie vaker:

Relevant, geen omschrijving: nieuws: Boeing vernietigt elektronica met emp-raket
Irrelevant (het gaat om tools, niet het spel zelf), wel een omschrijving: nieuws: John Carmack hoopt op snelle release Rage-tools
Relevant, wel omschrijving (maar, vraag ik me af, is er dan al een nieuwere trailer?): nieuws: SimCity zal op 7 maart verschijnen
Relevant, geen omschrijving: nieuws: Ronimo Games geeft prototype Snowball Earth vrij

Kortom: ik vraag me af wat een trailer doet onder een nieuwsbericht over een game die al maanden uit is (want wie geïnteresseerd is in nieuws over zo'n game heeft hem al of heeft in ieder geval de trailers al eens gezien), en of er wellicht wat vaker een korte omschrijving van de video onder de video geplaatst kan worden. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We kunnen kijken of we structureler kunnen aangeven waar de video over gaat, goed punt!