Ik heb een HTC Legend met een custom rom draaien. Hierbij heb ik een prepaid kaart even genomen (ik bel en sms eigenlijk totaal niet, alleen Whatsapp gebruik ik voor contact). Omdat ik weet dat apps op de achtergrond nogal wat data kunnen verslinden heb ik DroidWall geinstalleerd en alles geblokkeerd wat verbinding wil maken via 3G (behalve Whatsapp).
Vorige week maandag €10,- erop gezet en ging net even mijn beltegoed kijken, en zat ineenkeer op €4,53
Terwijl ik maar 4 MB totaal verbruikt heb met Whatsapp (heb dit gecontroleerd met Traffic Stats) 1 MB verbruik zou mij €0,30 kosten. Het lijkt mij dus dat er iets op de achtergrond toch data ofzo verslind, terwijl ik alles geblokkeerd heb. Heb al op malware en virussen gescanned, niks gevonden.
Heeft misschien iemand een oplossing om het probleem te vinden en hoe het kan dat er toch zoveel beltegoed verbruikt wordt, ondanks hij bijna nooit op 3G staat (ik probeer altijd te connecten met een netwerk als die er zijn)
Vorige week maandag €10,- erop gezet en ging net even mijn beltegoed kijken, en zat ineenkeer op €4,53
Heeft misschien iemand een oplossing om het probleem te vinden en hoe het kan dat er toch zoveel beltegoed verbruikt wordt, ondanks hij bijna nooit op 3G staat (ik probeer altijd te connecten met een netwerk als die er zijn)
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |