Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25
Ik heb een HTC Legend met een custom rom draaien. Hierbij heb ik een prepaid kaart even genomen (ik bel en sms eigenlijk totaal niet, alleen Whatsapp gebruik ik voor contact). Omdat ik weet dat apps op de achtergrond nogal wat data kunnen verslinden heb ik DroidWall geinstalleerd en alles geblokkeerd wat verbinding wil maken via 3G (behalve Whatsapp).

Vorige week maandag €10,- erop gezet en ging net even mijn beltegoed kijken, en zat ineenkeer op €4,53 :/ Terwijl ik maar 4 MB totaal verbruikt heb met Whatsapp (heb dit gecontroleerd met Traffic Stats) 1 MB verbruik zou mij €0,30 kosten. Het lijkt mij dus dat er iets op de achtergrond toch data ofzo verslind, terwijl ik alles geblokkeerd heb. Heb al op malware en virussen gescanned, niks gevonden.

Heeft misschien iemand een oplossing om het probleem te vinden en hoe het kan dat er toch zoveel beltegoed verbruikt wordt, ondanks hij bijna nooit op 3G staat (ik probeer altijd te connecten met een netwerk als die er zijn)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Is een *bliep kaartje niks voor jou dan ?
50ct per dag onbeperkt internet.

Zo is het toch haast niet te doen om te controleren joh

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:57:
Is een *bliep kaartje niks voor jou dan ?
50ct per dag onbeperkt internet.

Zo is het toch haast niet te doen om te controleren joh
Mja, dan moet ik waarschijnlijk weer van nummer veranderen, en wil toch wel bereikbaar zijn via tel als ze me bellen. Vind het gewoon vreemd ondanks alle blokkeringen dat er iets is wat toch veel snoept.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27

Sick Nick

Drop the top!

Is het niet zo dat je voor data blokken moet betalen, minimaal 20 kb of iets dergelijks. Elke whatsapp update is maar 1 kb of minder maar moet je wel betalen als 20 kb. Dat tikt dan lekker door natuurlijk ;)

• Ikkuh84
Het tarief voor het gebruik van internet bij HEMA basis 0.40 per MB.
De kosten voor het gebruik van internet op je mobiel worden bepaald door het aantal bezochte pagina’s (je dataverbruik) en niet door de periode dat je ‘online’ bent geweest. Wees daarom niet bezorgd als je per ongeluk je mobiele browser een tijdje open hebt staan.
De download en upload snelheid is 384/128 kbps
De startpagina is www.nu.nl
Het internetverbruik wordt afgerekend per kb en je betaalt dit uit je beltegoed.
In het buitenland is het niet mogelijk om internet op je mobiel te gebruiken

Een verbruik van 1 MB staat ongeveer gelijk aan
50 internetpagina’s bezoeken; afhankelijk van de inhoud en het aantal afbeeldingen op de pagina
25 ringtones downloaden
250 chatberichten versturen
of 125 e-mails verzenden
(bron: Bellen.com)

Dat is wat ik van de site van de Hema haal :), het is dus niet met blocks, maar per kb.

En als ik bij mijn Whatsapp verbruik kijk zie ik dit (hierbij is wifi+3G meegenomen):

Verzonden media in bytes: 115,7 kb
Ontvangen media in bytes: 82,5 kb
Verzonden berichten in bytes: 607,7 kb
Ontvangen berichten in bytes: 576,4 kb

Totaal verzonden: 750,1 kb
Totaal ontvangen bytes: 686,6 kb

[ Voor 16% gewijzigd door Ikkuh84 op 29-10-2012 10:28 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er staat niet wat ze aan afronding doen. Als ze inderdaad 40 cent per MB rekenen en er wordt per dag afgerond naar een MB, ook al heb je minder gebruikt, dan kan het inderdaad prima kloppen dat je nu al meer dan 4 euro kwijt bent als je er één keer boven hebt gezeten.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 29-10-2012 10:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
ik denk ook dat de teller bij je provider naar boven afrond bij elke "sessie".
Per MB afrekenen is volgens mij bij geen enkele provider te doen voor dit soort dataverkeer. Je kan beter een provider zoeken met een mooi vast bedrag per dag/week/maand

Strava

Pagina: 1