HTPC Behuizing

Pagina: 1
Acties:

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:01

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Even het forum doorgekeken en ik denk dat het topic toch hier thuis hoort.

Ik ben opzoek naar een behuizing voor een HTPC.
Er moet een mini itx mobo inpassen, met een onboard cpu.
Dus geen hoge grote rare koeler.
Ik heb het liefst wel 1 full sized/low profille expansion slot voor eventueel later een pci x16 kaartje.

Eisen:
- usb3 frontpanel die ik kan aansluiten op een normale usb3 poort (Dus geen header)
- Behuizing met een redelijk stille voeding (24/7 aanstaan)
- Ruimte voor 1 5,25inch bluray drive (Geen slot in!)
- En 2 3,5inch drives voor 1 hdd en 1ssd bracket

Componenten die gebruikt gaan worden:
- Moederbord http://tweakers.net/price...ock-e350m1/specificaties/
- Ram (in het blauw) http://tweakers.net/price...cl9d-8gbxl/specificaties/

Budget is tot en met 130piek inc. voeding.

Als jullie nog iets willen weten of als ik iets vergeten ben hoor ik het wel!

Nee

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 08:31
Via de Tweakers pricewatch de volgende kasten gevonden:

pricewatch: Fractal Design ARC MINI

Zelf ben ik een voorstander om een eigen voeding te kiezen aangezien ik de standaard voedingen niets vind, vandaar dat ik uiteindelijk voor een IONITX bordje van Zotac ben gegaan. Daar zit een voeding in het moederbord en sluit je aan net als je een laptop aansluit.

Hiervoor heb ik dan de kast waar deze de opvolger van is:
pricewatch: Lian Li PC-Q11B

Wil je echt voor een HTPC behuizing dan zou je de volgende kunnen overwegen:
pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC
pricewatch: Streacom ITX Chassis F7C Silver
pricewatch: Techsolo TC-2200S

De volgende wordt te duur, maar is wel stil:
pricewatch: Streacom FC8

Voor een voeding (dus de kasten die het niet hebben) zou je ook even kunnen kijken voor een PicoPSU. Of anders hier een paar die wel redelijk zijn voor een laag budget:
pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green
pricewatch: XFX Pro 450W v2
pricewatch: Antec HCG-400

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Sietse1990 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:15:
Via de Tweakers pricewatch de volgende kasten gevonden:

pricewatch: Fractal Design ARC MINI

Zelf ben ik een voorstander om een eigen voeding te kiezen aangezien ik de standaard voedingen niets vind, vandaar dat ik uiteindelijk voor een IONITX bordje van Zotac ben gegaan. Daar zit een voeding in het moederbord en sluit je aan net als je een laptop aansluit.

Hiervoor heb ik dan de kast waar deze de opvolger van is:
pricewatch: Lian Li PC-Q11B

Wil je echt voor een HTPC behuizing dan zou je de volgende kunnen overwegen:
pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC
pricewatch: Streacom ITX Chassis F7C Silver
pricewatch: Techsolo TC-2200S

De volgende wordt te duur, maar is wel stil:
pricewatch: Streacom FC8

Voor een voeding (dus de kasten die het niet hebben) zou je ook even kunnen kijken voor een PicoPSU. Of anders hier een paar die wel redelijk zijn voor een laag budget:
pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green
pricewatch: XFX Pro 450W v2
pricewatch: Antec HCG-400
De kasten die jij vermeld, zijn voornamelijk micro ATX formaat kasten, deze zijn veelste groot voor de slaapkamer.
En hebben ook geen usb3.
Enige interessante wat er echt bij zit is de lian li q11.

Wat betreft pico psu's dezez heb ik overwogen maar deze hebben veelal alleen een 24pins/20pins aansluiting.

Zijn er nog meer suggesties?

Nee

• Sietse1990
Om van onder naar boven te werken:
Wat betreft pico psu's dezez heb ik overwogen maar deze hebben veelal alleen een 24pins/20pins aansluiting.
En welke aansluiting heb je nodig voor je moederbord dan? Dit is een 24 pins en een PicoPSU heeft ook andere aansluitingen voor je HDD en SSD. Het enige probleem wat je later kunt krijgen is als je een extra videokaart erin wilt stoppen wat ik je toch afraad. Aansluitingen zijn hierop goed te zien:
http://www.picco.nl/catalog/images/L01025.jpg
En hebben ook geen usb3.
Dat heeft je moederbord ook niet en kun je toch niet gebruiken. Daarnaast snap ik het niet waarom je dit wilt hebben? Voor een media speler is USB2.0 toch ruim snel genoeg?
De kasten die jij vermeld, zijn voornamelijk micro ATX formaat kasten, ...
Helaas zijn die er ook veel meer dan mITX kasten, De Lian-Li die ik heb is van hetzelfde formaat als de Q11 en staat gewoon naast de kast. Zelf vind ik de Streacom kasten erg mooi, klein en handig. Maar hier past geen normale voeding in en zul je toch voor een PicoPSU moeten gaan. Vooral omdat je systeem een heel lage wattage nodig gaat hebben.
Ruimte voor 1 5,25inch bluray drive (Geen slot in!)
Hmm... Had beter moeten lezen, dit was me de eerste keer niet opgevallen. :(

Zelf zou ik voor de volgende setup gaan, maar daar moet je zelf voor kiezen natuurlijk:

pricewatch: Zotac IONITX-T-E
pricewatch: Streacom ITX Chassis F7C Silver (ben bang dat de fanless case te warm wordt)
pricewatch: Corsair CMSX8GX3M2A1600C9
pricewatch: Sony Optiarc BD-5750H Zwart

Maar dit zit dan wel over jouw budget heen. Vooral aangezien je nog geen SSD en HDD erin hebt zitten, maar naast die twee ben je wel klaar als het goed is?

Maar nu een hele brutale vraag, wat wil je precies gaan doen? Is een normale mediaspeler niet voldoende? Of heb je al naar ASrock gekeken?

pricewatch: Asrock ION 3D 152B (Zwart)

Er kan alleen geen tweede HDD naast, dus zul je de oude moeten vervangen door een SSD en de HDD als extern gebruiken. Hij ondersteund ook USB3.0, dus je zult niet echt in hoeven te leveren op snelheid.

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik heb het verkeerde moederbord gelinkt zie ik, moet in ieder geval wel beschikken over die e-350, wat betreft die pico psu, deze heeft alleen maar 1 x sata power, en ik prefereer de betrouwbaarheid en robuustheid van een volwaardige power supply.

Andere ram aanschaffen ga ik ook zeker niet doen, want dat heb ik dus al liggen.

Ik heb al enig zins vrede gesloten met de pricewatch: Lian Li PC-Q11B.

Waar dan een stille voeding in moet van bequiet.
Hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor het afspelen downloaden en uitpakken van blurays.

Nee

• Sietse1990
Oké en de kast is een mooie keuze.

Be quiet! voedingen zijn ook niet slecht, maar zou zelf eerder voor de XFX of de tweede Antec gaan die ik opnoemde. Komt door de betere certificering. Het enige nadeel wat ik van de kast heb (de Q07B) is dat hij dus er naast staat en niet in de kast zelf bij mijn DVD-speler. Hij is absoluut niet groot en staat ook zeker niet verkeerd!

Succes met de keuze!
Pagina: 1