Toon posts:

Athlon, Duron of Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Avond, heb een klein vraagje. Ik ga binnenkort een nieuwe compu aanschaffen en mijn vraag is de volgende: welke processor? De Athlon, Duron of Thunderbird. Op amd.com las ik dat Duron tegenover de Celeron wordt gezet en lagere bussnelheden heeft. Die valt dus in principe af. Wat zijn de verschillende tussen de Athlon en de Thunderbird, zowel qua prestaties als prijs etc.

Oh ja, welk mobo. KX133 of KZ133? Merk waarschijnlijk wel Asus...

Drinkus

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
op de thunderbird zul je nog moeten wachten.
Hij zal wel duurder worden als de huidige Athlons.
De Duron zal wel tegenover de Celeron gezet worden maar er zijn geruchten de ronde geweest dat deze is uitgesteld omdat hij sneller zou zijn dan de Athlon.
De Athlon kan ook interresant door zijn lage prijs wanneer de T-birds en Durons op de markt komen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Shit, dubbele post.... :P
(Mag wel he, 1 dubbele post op de 850... ;))

• Martijn
Ceaser, de Athlon van nu wordt gewoon de T-bird, dus goedkoper zal ie niet worden. AMD is volgens mij al gestopt of gaan binnenkort stoppen met de productie van de K75...
Daarna worden er alleen nog maar T-Birds en Durons gebakken worden (en wat K6-jes.. :)).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Drinkus=> Die Duron gaat volgens mij op 100MHz draaien in tegenstelling tot de Celeron die op 66MHz draait, dus wat ji zegt dat ie langzamer gaat draaien klopt niet, ik bedoel dat is wel erg langzaam, als 'ie langzamer dan 66MHz gaat draaien. Dus ik zie geen redenen om geen Duron te nemen, als je me niet geloofd vraag met maar aan een goeie computerkenner, of hopen dat er iemand anders(iemand van dit forum) is dit berichje bevestigd, dan weet je dat ik niet ui mijn nek loop te lullen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

dus de duron is minder goed te overklokken dan de celly

Verwijderd

FrankGuthrie: Je lult uit je nek ;)
Nee hoor, je schat de Duron zelfs te laag in!!! Hij krijgt idd een BUS van 100Mhz, maar dat net als de Athlon met DDR. Dus eigelijk 200Mhz. Net ietsje sneller dan de Celly :)
De Thunderbird gaat idd de Athlon vervangen. Het is dan een versie met on-die cache geheugen en ik geloof ook op een BUS van 266Mhz. Ook zullen er chipsets uitkomen (op korte termijn) die DDR geheugen ondersteunen. Dan wordt de hele boel nog VEEEEL sneller dan wat we nu gewend zijn :) :) :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

elefino=> dat wist ik al, maar ik ben een onzeker mannetje ;)
kijk maar bij deze thread: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001787.html
Daar heb ik om 16:53 en 22:14 een postin geplaats, dus eerder dan ji ;), dus je kan me niet beschuligen, van dat ik het niet wist, en na jou posting doe alsof ik het al wist:d, begrijp me zelf niet :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer kunnen we de Dondervogeltjes in Nederland verwachten?

Drinkus

• Martijn
Ze worden op 5 juni gereleased. De eerste die ze dan krijgt zijn de grote OEMs, daarna komt de retailmarkt pas... :( Reken er maar op dat je ze niet voor half juli bij ons in de winkels zult zien liggen... :'(

• Martijn
Admiral, waarschijnlijk is de Duron helemaal niet over te klokken. Zoals je weet is de EV6 bus heel erg gevoelig voor FSB veranderingen, dus daar kom je niet ver mee, en een GFD op een socket proc ben ik nog niet tegengekomen... :)
Misschien is Abit zo leuk om (als het mogelijk is) op hun nieuwe plankjes een onboard GFD te plaatsen... :)

Verwijderd

Alleen de Athlon (Classic) is nu te krijgen, dus als je binnenkort een systeempje wilt aanschaffen heb je gewoon geen keus... makkelijk he!

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer komen die nieuwe KZ133 chipset van VIA op de markt. Daar kan zowel Athlon als Thunderbird op, dus dan kan ik later altijd zo'n Athlonneke vervangen door een dondervogel. Klopt dit een beetje, of helemaal?

Drinkus

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Drinkus, Die VIA KZ133 wordt deze maand nog in productie genomen, en zal dus volgende maand of de maand daarop al binne zijn, moet ook wel, een processor, maar geen moederbord, zou toch niet goed zijn voor AMD.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
FrankGuthrie,

Weet je of Asus ook een KZ133 gaat uitbrengen en welke cpu's gaan werken met KZ133?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 12:10
ik kan jullie wel vertellen dat die DDR moederbordjes echt geen vette overklokkers zijn :)

en het is te hopen voor jullie dat de mustang enz nog in een stot formaat komt anders is het DAAAGG overklokken..!!

reken dan maar op max 10% overklokken als het echt een soort flipchip wordt..!!

en dat tegenover de 60% :) :) die je kan halen met de celeron2 en de 50% ;) met de coppermine....

en als het tegenzit moet je ook nog een ander moederplankje kopen..

ik denk trouwens wel dat de mustang goedkoper wordt dan de athlon classic want die ramchippies van 2,8 NS zijn namelijk heel erg duur..!!!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Drinkus=> die VIA KZ133 chipset komt er voor de Thunderbird en voor de Duron :D. Dus 2 voor de prijs van 1, je kan dan makkelijk upgraden, zonder dat je een nieuwe moederbord nodig hebt :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Procyon for life:

De Athlons zijn nu al gewoon 20% via de FSB te overklokken (mijn EPoX draait prima op 120/240MHz FSB).

Door wat te sleutelen aan de IO voltages hebben hobbyisten trouwens ook al de 133MHz/266MHz gehaald op een EPoX 7KXA. De beperking voor de FSB lijkt dus te zitten in de huidige chipset dan wel de huidige Athlons zelf, omdat er met een hoger IO voltage wel verder dan 120/240MHz blijkt te kunnen worden overgeklokt met de FSB.

Dus het lijkt me, dat voor de nieuwe socketA-chipsets (die ook voor 133MHz procs worden ontwikkeld!) en de 100MHz Duron (zal toch wel hetzelfde basis-design en produktieproces hebben als de 133MHz TBirds?) best nog wel wat mogelijkheden in het verschiet liggen.
als een 100MHz Duron naar 133MHz zou kunnen worden overgeklokt (even afwachten...), haalt een Duron750 dus de 1000MHz. Lijkt mij genoeg speelruimte voor overclockers!

De Register meldt trouwens, dat ze uit betrouwbare (?) bron hebben vernomen, dat er GEEN multiplier-lock op Durons/TBirds komt...
Even afwachten dus, tot nu toe wat tegenstrijdige geruchten waar je nog niet echt je mening op moet/kunt baseren.

Verwijderd

De Register meldt trouwens, dat ze uit betrouwbare (?) bron hebben vernomen, dat er GEEN multiplier-lock op Durons/TBirds komt...
jaja en we weten allemaal hoe betrouwbaar de register dus is
Pagina: 1