Beste Tweakers,
We zijn bezig aan de bouw van een Arcade-Kast, meer bepaald een Winnitron. Deze kast zal games gaan draaien op een scherm van 1024x768. De games op zich zijn indie-games, dus niet de laatste nieuwe AAA-games. Controls worden aangesloten via een iPac2 (of iets gelijkaardigs).
Na een tijdje rondneuzen kwam ik uit op de pricewatch: AMD A10-5800K Boxed, de IGP zou deze games op die resolutie (1024x768) goed moeten kunnen runnen. Vervolgens kwam ik dus op volgende config: (HDD en DVD-drive hebben we hier nog liggen)
Zoals je ziet ontbreekt er hier nog een case, we zijn van plan om de onderdelen aan een plaat in de kast te monteren, achteraan en onderaan komen er geperforeerde platen/verluchtingsgaten. Lijkt dit jullie een goed plan of raden jullie aan om toch maar een case te nemen voor airflow OF ventilatoren/stoffilters in de kast zelf monteren (zo ja; welke raden jullie aan?)
Nog wat vragen:
Hou er rekening mee dat de kast in een publieke ruimte komt te staan en (liefst) een hele dag blijft runnen.
Alvast bedankt,
Hannes
We zijn bezig aan de bouw van een Arcade-Kast, meer bepaald een Winnitron. Deze kast zal games gaan draaien op een scherm van 1024x768. De games op zich zijn indie-games, dus niet de laatste nieuwe AAA-games. Controls worden aangesloten via een iPac2 (of iets gelijkaardigs).
Na een tijdje rondneuzen kwam ik uit op de pricewatch: AMD A10-5800K Boxed, de IGP zou deze games op die resolutie (1024x768) goed moeten kunnen runnen. Vervolgens kwam ik dus op volgende config: (HDD en DVD-drive hebben we hier nog liggen)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Boxed | € 113,- | € 113,- |
1 | Asrock FM2A75M-DGS | € 54,35 | € 54,35 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,45 | € 35,45 |
1 | Antec VP350P | € 32,38 | € 32,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 235,18 |
Zoals je ziet ontbreekt er hier nog een case, we zijn van plan om de onderdelen aan een plaat in de kast te monteren, achteraan en onderaan komen er geperforeerde platen/verluchtingsgaten. Lijkt dit jullie een goed plan of raden jullie aan om toch maar een case te nemen voor airflow OF ventilatoren/stoffilters in de kast zelf monteren (zo ja; welke raden jullie aan?)
Nog wat vragen:
- De pricewatch: AMD A10-5700 Boxed kost evenveel als de pricewatch: AMD A10-5800K Boxed maar is lager geklokt en verbruikt minder energie, is dit dan ook stabieler/koeler voor een kast die een lange periode aan blijft staan?
- Zouden jullie toch voor een andere build gaan met een gelijkaardig budget (onder de 300eur)?
- Ik zou dit systeem willen testen in de pricewatch: Silverstone Temjin TJ08B-E, ik neem aan dat dit allemaal past? (dit is mijn eerste build
)
- Als moederbord zou ik ook deze pricewatch: Asrock FM2A55M-DGS kunnen nemen (usb3 zal sowieso niet nodig zijn), maar boet ik dan ook ergens in op performance?
Hou er rekening mee dat de kast in een publieke ruimte komt te staan en (liefst) een hele dag blijft runnen.
Alvast bedankt,
Hannes