[Windows 8] Vervelende problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vrijdag Windows 8 via de site van Microsoft gekocht en net geinstalleerd.
Ik heb de drivers voor m'n videokaart al geinstalleerd, samen met de anti-virus (F-Secure, van KPN) en wat andere programma's zoals Chrome en een aantal apps uit de store.
Alles loopt aardig, maar nu heb ik twee nogal vervelende problemen.

-Ik heb een zwarte rand om het scherm heen. De resolutie van m'n monitor is 1920x1080 en deze resolutie heb ik in Windows ook ingesteld, maar de zwarte rand blijft. Ook crash ATI Catalyst af en toe.

-Na het installeren van Windows 8 zijn de internetsnelheden opeens enorm ingekakt, op zowel mijn laptop, telefoon en desktop.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2270982964.png
Ik heb de router al even van het stroom gehaald.

Ik kom van Windows 8 Comsumer preview af, en daar had ik nergens last van.
Ik heb Google al geraadpleegd maar geen antwoord kunnen vinden.
Ook heb ik de drivers voor m'n videokaart al opnieuw geinstalleerd.
Voor internet zit er gewoon een kabel in m'n pc.
Verder heb ik een Intel Q6600 processor, 8GB ram, een MSI R5830 Twin Frozr II videokaart en een Asus P5K moederbord.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:57
De zwarte rand kan ik je geen antwoord op geven, maar dat je internet zo traag ik heeft volgens mij niks met Windows 8 te maken. Als het al iets van een driverprobleem zou zijn waardoor de verbinding niet optimaal zou werken is het niet logisch dat ook je laptop en telefoon daar ook last van zouden hebben. Dit lijkt mij eerder aan het netwerk zelf te liggen of je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
Heb je die zwarte rand ook als je chrome via destkop probeert te bereiken of alleen via de metro interface?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 09:23
Een zwarte rand op een ATi kaart, dat klinkt als underscan.
Ga in AMD catalyst naar: my digital flat panel -> scaling options, en sleep daar richting overscan totdat het beeld past.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
ewal schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:27:
De zwarte rand kan ik je geen antwoord op geven, maar dat je internet zo traag ik heeft volgens mij niks met Windows 8 te maken. Als het al iets van een driverprobleem zou zijn waardoor de verbinding niet optimaal zou werken is het niet logisch dat ook je laptop en telefoon daar ook last van zouden hebben. Dit lijkt mij eerder aan het netwerk zelf te liggen of je internetverbinding.
Lijkt me ook maar ik vind het zo raar dat het pas is gebeurd nadat ik Windows 8 heb geinstalleerd, 15 minuten eerder toen ik nog de Consumer Preview draaide had ik nergens last van.
Trokken schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:42:
Een zwarte rand op een ATi kaart, dat klinkt als underscan.
Ga in AMD catalyst naar: my digital flat panel -> scaling options, en sleep daar richting overscan totdat het beeld past.
Dat was m, bedankt! :D
Heb trouwens ook ff de drivers eraf gehaald, driversweeper gedraaid en de drivers weer terug gezet, nu crasht Catalyst ook niet meer:).

[ Voor 6% gewijzigd door Remcom00 op 29-10-2012 12:07 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Het trage internetprobleem had ik ook. Bij mij lag het aan de Broadcom-drivers. Ik verwijderde ze uit de device manager en selecteerde zelf de 'juiste': een oudere versie die voor Win7 gemaakt was. Het probleem was daarmee meteen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Topicstarter
Bij mij staat er in Device Manager onder Network Adapters Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base- T Controller en Microsoft Kernel Debug Network Adapter, welke moet ik hebben?
Ik heb de eerste al opnieuw geinstalleerd, maar zonder enig resultaat.
Of zit ik compleet verkeerd?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 23:57
hallo,

sinds dat ik windows 8 geinstalleerd heb als ik online wil gamen hebbek lik massas hoge ping.
is er daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453925

Hieronder een quote van iemand die ook met een trage internetverbinding zat na de upgrade naar Windows 8, uit het Windows 8-ervaringen topic. Misschien dat je er iets aan hebt:
juggle schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

Ah heb toch een oplossing gevonden! Het blijkt dat Windows 8 om een of andere reden een eigen versie van zijn Wireless USB driver heeft geinstalleerd.

Als je naar apparaatbeheer gaat en je kiest ervoor om handmatig een driver te selecteren stonden daar ook de originele drivers van de dongle. Na het selecteren van deze drivers zijn de speed weer terug naar normaal en ik weer 15 tot 19 MB p/s op mijn wifi netwerkje.

Dus mocht je problemen hebben met je wifi snelheid, kijk even of je handmatig andere drivers kan selecteren. Het herinstalleren van de drivers werkte bij mij niet en Windows 8 bleeft stug zijn eigen versie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
Anoniem: 453925 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:
Hieronder een quote van iemand die ook met een trage internetverbinding zat na de upgrade naar Windows 8, uit het Windows 8-ervaringen topic. Misschien dat je er iets aan hebt:

[...]
geprobeerd werkt dus niet crap das echt ambetant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb mijn Vista ge-update naar Windows 8. Dit werkte perfect !

Nu heeft de update mijn office 2010 installatie niet meegenomen. (deze was legaal en werkte goed)

Nu heb ik office 2010 opnieuw geïnstalleerd, maar hij geeft nu een validatie error. geen geldige code.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Aegir81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:38:
Het trage internetprobleem had ik ook. Bij mij lag het aan de Broadcom-drivers. Ik verwijderde ze uit de device manager en selecteerde zelf de 'juiste': een oudere versie die voor Win7 gemaakt was. Het probleem was daarmee meteen opgelost.
waar vind ik deze driver want ik kan hem niet op internet vinden heb broadcom 802.11n met die ik nu heb haal ik 70kb/s download en 120kb/s upload snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Problemen met mn beeld. Heb maar voor 80% beeld op mn scherm. Omheen is nog 2 cm zwarte balk.

Ik heb alle drivers etc van ati/amd van mn pc gegooid. De laatste drivers geinstalleerd van de amd site. Maar nu kan ik geen Catalyst Control Center openen. Sterker kan het niet eens vinden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Dit is geen algemeen problemen draadje!
Start een eigen topic als je wat wil oplossen, maar ga NIET andermans topic kapen voor ongerelateerde vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
dauwie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

geprobeerd werkt dus niet crap das echt ambetant.
Iemand ondertussen een andere oplossing gevonden voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
T.E schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:03:
Problemen met mn beeld. Heb maar voor 80% beeld op mn scherm. Omheen is nog 2 cm zwarte balk.

Ik heb alle drivers etc van ati/amd van mn pc gegooid. De laatste drivers geinstalleerd van de amd site. Maar nu kan ik geen Catalyst Control Center openen. Sterker kan het niet eens vinden.

Iemand?
Download driversweep Verwijder ATI drivers
Install Catalyst 12.8 (deze Catalyst center doet het dan wel!) pas under/overscan aan
Update software vanuit catalyst control center

Je hebt nu juiste drivers en catalyst controlcenter doet het!

(ja ati probleem is #$%^&* irritant)
Pagina: 1