SSD - Windows schiet terug naar oude bootdisk op HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 10:16
Twee maanden geleden heb ik in een twee jaar oud systeem een Samsung SSD (830 128gb) geinstalleerd. Clean install windows 7 op AHCI, goede snelheid in de benchmarks en werkt perfect. Voor de veiligheid heb ik op de oude harde schijf de oude windows-partitie laten staan (C: schijf in dit geval). De D: partitie bevat alle data.

Echter, na twee weken bootte de PC ineens weer vanaf deze oude bootschijf. Zonder foutmelding. In de BIOS (Moederbord = Foxconn A74MX-K (laatste bios) bleek de volgorde van bootschijven te zijn veranderd, HDD stond weer op 1. Na dit gewijzigd te hebben met de SSD op 1 werkte het weer als vanouds.

Nu gebeurde vandaag exact hetzelfde, dus ben ik benieuwd: wat gaat er mis, en hoe kunnen we het oplossen? Zou het wissen van de oude C: schijf het probleem al verhelpen, of is er meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Zorg dat je SSD op de eerste SATA poort zit, dan zal in et geval van rare fratsen, automatisch apparaat 1 gekozen worden, ookwel je SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 10:16
Kabels omgezet (ssd stond idd op poort 2) en batterij van moederbord vervangen.

Hoop dat het zo goed blijft, zo niet dan horen jullie het ;-) Kan het laten staan van de oude boot-partitie C: in dat opzicht kwaad? Als in wanneer deze verwijderd is, hij ook niet terug kan schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 07:48
Lijkt mij op lege batterij die naar default settings terug springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 07:48
Sorry