Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe client op Server met dezelfde instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een werkstation met een windows installatie (of de HD) die aan het sneuvelen is. Deze wil ik graag vervangen maar wil wel bij een frisse installatie exact dezelfde settings gebruiken zodat de klant er niets van merkt dat het vervangen is. In gebruik tenminste.

Opzet als volgt. Een 2011E server die folder redirection gebruikt. Dus alles is op de server opgeslagen.

Nu heb ik twee keuzes voor wat betreft het vervangen van windows.
1 - nieuwe installatie, maar hoe zorg ik ervoor dat alles exact zo blijft (of doet hij dit automatisch bij het inloggen), op outlook enzo na dan.
2 - windows herstel installatie, en dan hopen dat alles zo blijft

Het probleem zit hem in de beschadigde winsxs folder, en enkele kleine dll bestanden.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:29:
Er is een werkstation met een windows installatie (of de HD) die aan het sneuvelen is. Deze wil ik graag vervangen maar wil wel bij een frisse installatie exact dezelfde settings gebruiken zodat de klant er niets van merkt dat het vervangen is. In gebruik tenminste.
Een defecte HDD kan je snel uitsluiten. Check diskmanagement van Windows voor SMART meldingen. Eventueel iets als HDTune draaien om de schijf op bad sectors te controleren.

Mocht het de schijf zijn die gaat hemelen dan kan je altijd via Windows back-up een schijf image maken en die herstellen op een nieuwe schijf.
Opzet als volgt. Een 2011E server die folder redirection gebruikt. Dus alles is op de server opgeslagen.

Nu heb ik twee keuzes voor wat betreft het vervangen van windows.
1 - nieuwe installatie, maar hoe zorg ik ervoor dat alles exact zo blijft (of doet hij dit automatisch bij het inloggen), op outlook enzo na dan.
Als je het profiel redirect naar de server dan blijven alle gebruikers instellingen voor Windows en applicaties bewaard zodra de gebruiker inlogt op zijn nieuwe PC. Als de mail op Exchange staat idem dito, anders moet je die afhankelijk van waar die staat apart back-uppen. Alleen applicaties die dingen opslaan buiten het profiel kunnen instellingen van verloren gaan.
2 - windows herstel installatie, en dan hopen dat alles zo blijft

Het probleem zit hem in de beschadigde winsxs folder, en enkele kleine dll bestanden.
Als er onderdelen van Windows beschadigd zijn kan je nog proberen sfc /scannow te draaien. Dat fixt eventueel beschadigde onderdelen van Windows. Hoe je niet direct de setup te gebruiken.

Je moet in dit soort gevallen een onderscheid maken tussen wat belangrijk is. Bijvoorbeeld een werkende PC en dat documenten bewaard blijven. Bureaublad bewaren is leuk, maar niet essentieel. Hoe groter het bedrijf hoe meer een desktop/laptop uitwisselbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
sfc kan de bestanden niet herstellen. Want de hele map winsxs schijnt te zijn beschadigd.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat ik niet begrijp is dat je schrijft dat het een klant van je betreft, echter je hebt niet de kennis om een werkstation opnieuw te installeren en weer met dezelfde configuratie in het domein te configureren.

Waarom belt de klant niet gewoon z'n IT dienstverlener hiervoor dan?

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:14:
Wat ik niet begrijp is dat je schrijft dat het een klant van je betreft, echter je hebt niet de kennis om een werkstation opnieuw te installeren en weer met dezelfde configuratie in het domein te configureren.

Waarom belt de klant niet gewoon z'n IT dienstverlener hiervoor dan?
Ik zie nergens staan dat ik niet een computer opnieuw zou kunnen installeren of configureren.
Ik vroeg alleen of een herstel installatie dezelfde configuratie aanhoud, of dat als ik opnieuw installeer het met zo weinig mogelijk configureren kan. Dat bij het aanmelden de gegevens meegenomen werden van het profiel dat begrijp ik. Alleen de vorige keer zat ik met het ge-eikel dat windows server het werkstation niet accepteerde met die gebruikers gegevens.

Ik wist niet, dat het forum alleen bedoeld was om moeilijke problemen voor te leggen. Ik was gewoon even aanvullende informatie aan het vergaren.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Ik zie nergens staan dat ik niet een computer opnieuw zou kunnen installeren of configureren.
Ik vroeg alleen of een herstel installatie dezelfde configuratie aanhoud, of dat als ik opnieuw installeer het met zo weinig mogelijk configureren kan. Dat bij het aanmelden de gegevens meegenomen werden van het profiel dat begrijp ik. Alleen de vorige keer zat ik met het ge-eikel dat windows server het werkstation niet accepteerde met die gebruikers gegevens.

Ik wist niet, dat het forum alleen bedoeld was om moeilijke problemen voor te leggen. Ik was gewoon even aanvullende informatie aan het vergaren.
Niet om aanvallend over te komen ofzo hoor. Maar je vraagt schijnbaar dus geld aan iemand waarbij je als wederdienst het configureren van zijn client pc aanbied. Dit zijn vrij basale zaken die je nu vraagt. Windows opnieuw installeren en in het domein hangen hangen (dat is er neem ik maar even aan) en vervolgens outlook instellen moet toch goed te doen zijn. Helemaal als je folder redirection goed hebt ingesteld.

Ik denk dat jimbo123, net zoals ik, verbaasd is dat jij geld durft te vragen voor het leveren een dienst waarvan je schijnbaar de basics niet onder de knie hebt.

Overigens kun je dit ook heel makkelijk testen door een random andere pc te pakken die in het domein hangt en daar de user op inloggen. Zelfde scenario, je kan alleen nog terugvallen op de oude pc.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maken jullie nou op dat er geld verdient word aan dit. Ik geloof niet dat jullie hebben gelezen wat er stond, want ik praat niet eens over geld. (ook niet aanvallend hoor). Ik vroeg gewoon heel simpel, hoe ik ervoor zorg dat de instellingen zo blijven bij een nieuwe install. Dan zegt cmd-snake, dat met folder direction dat blijft. Nou das prima geantwoord. Daarnaast vroeg ik of het anders beter was om windows te herinstalleren over de oude heen (repair install), wat ik overigens nooit gebruik, maar misschien dat iemand de ervaring had dat het beter was.

Het is niet alleen outlook die opnieuw geinstalleerd moet worden, maar ook alle lokale software, printers enz.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:24
Aannames zijn snel gemaakt natuurlijk. En de aannames die ik gemaakt heb lagen ook redelijk voor de hand. Als je spreekt over klanten dan neem ik aan dat jij als dienstverlener jou diensten verleend aan die klant. En in wederdienst krijg jij neem ik aan dan geld. Opzich niet zulke heel gekke aannames. Mijn excuses als ze fout waren.

Een windows bak kan in principe zo beheerd worden dat de gebruiker overal achter kruipt en op dezelfde manier door kan werken. Maar dat hangt totaal af van de inrichting van je infrastructuur, gebruikte applicaties en eventuele randapparatuur. Per applicatie of stuk randapparatuur kan dat weer anders liggen.

Als de printers met de hand geïnstalleerd zijn moet je die meenemen natuurlijk. Maar je hebt een grote kans dat die uitgerold worden via GPO, loginscript of iets totaal anders. Bij applicaties moet je er op letten waar die hun userdata wegschrijven. Ik hoop voor jou in het profiel. Maar ik zie ook vaak genoeg gebeuren dat er ranzige legacy troep ligt die nergens hetzelfde werkt en altijd handmatig werk vereist.

M.a.w. we hebben veel meer informatie nodig over de apparatuur en applicaties die de gebruikt nodig heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Craven op 30-10-2012 13:56 ]

Pagina: 1