Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Okey, laat ik meteen de kern aansnijden. Dit topic is niet bedoeld als reclame, flame of andersoort ellende. Graag zou ik hier een serieus en informatief topic van willen maken en houden.

Sinds de introductie van Windows 8 moet ik zeggen dat ik de software waardeer, zeker op touchbased hardware. Ik zou dan het ook graag op mijn mobiele telefoon kunnen draaien. Aangezien er echter geen enkel toestel in de buurt komt qua schermgrootte van de Galaxy Note lijn, en ik graag op dit formaat zou willen blijven werken, is mijn vraag en ambitie Windows 8 hierop draaiend te krijgen. Overduidelijke antwoorden zoals "koop een lumia" zijn voor mij irrelevant. Ik ben niet rijk, wil een Note blijven gebruiken door het formaat, het design en het amoled scherm en daarnaast is het misschien een mooie uitdaging.

Hoe is dit echter het beste aan te vliegen? Emulators werken niet goed, iI tried. Werkt er uberhaupt een windows versie op de hardware van de Note (2)? Hoe zou ik het erop moeten krijgen? Zou de pen dan werken? Is er een mogelijkheid tot dual boot? Of kan ik , net zoals met windows mobile zoals vroeger op de htcs android booten vanuit windows? Ik ben al een tijdje uit dit wereldje dus ik kan wel wat hulp gebruiiken :)

Alvast bedankt! HgnX

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eerst en vooral, waarom wil je in godsnaam windows 8 op je smartphone? Voor smartphones heeft microsoft Windows Phone uitgevonden ;)
Ten tweede, ik denk niet dat het mogelijk is om Windows Phone op je telefoon te zetten. Er bestaan wel launchers (Launcher7 ?) die het startscherm van windows phone emuleren/nabootsen en dat ziet er best goed uit, maar het hele OS heb je dus niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• HgnX
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1264742

Windows 8 phone zou misschien ook een optie zijn, als de volledige (rt) versie niet zou kunnen. Misschien is het inderdaad te ambitieus, maar je weet nooit hoe goed het uit zal pakken.
Besides heb ik vroeger android wel op windows devices van htc kunnen zetten. Dat moet toch andersom ook mogelijk zijn?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HgnX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:13:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1264742

Windows 8 phone zou misschien ook een optie zijn, als de volledige (rt) versie niet zou kunnen. Misschien is het inderdaad te ambitieus, maar je weet nooit hoe goed het uit zal pakken.
Besides heb ik vroeger android wel op windows devices van htc kunnen zetten. Dat moet toch andersom ook mogelijk zijn?
In theorie, waarom niet? De hardware specs van de topend telefoons ontlopen niet vaak de avarage tablet, zeker nu ook de echt hoge resolutie phones uitkomen. Vanuit daar is het puur het geinstalleerd krijgen en het booten van.

Het is per saldo hoever de mensen bij bv XDA kunnen komen met een telefoon, de HD2 kan immers nu al 4 verschillen OS draaien (ok, linux niet al te best), iets was nog steeds op de meeste telefoons nog onmogelijk is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HgnX
Dus je denkt dat het moet kunnen hardware matig? Hoe zou ik een installatieproces op gang kunnen brengen? Zijn er drivers voor de hardware van de Note (2)? Ik had vernomen dat de Note 2 usb ondersteuning zou hebben, zou het daarvandaan kunnen? Ik ben wat draadjes aan het natrekken op xda, maar windows phone 7 is ook aan de praat gekregen op android devices :) Hoop doet leven ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarom zeg ik, in theorie. Op de HD2 heeft een behoorlijk tijdje geduurt voordat ze alles native konden laten draaien, maar uiteindelijk was het gelukt. De vraag is dan hoe makkelijk zij het naar andere telefoons kunnen krijgen en tot hoeverre elk stukje hardware ondersteunt wordt vanuit het OS. Maar gewoon XDA blijven volgen, komt vanzelf wel :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HgnX
Heb je al concrete aanknopingspunten om nu al mee aan de slag te kunnen gaan?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Als je niet verschrikkelijk handig bent met bootloaders, kernels, drivers en andere zaken moet je gewoon afwachten wat de grote jongens op XDA ervan kunnen bakken.

De HD2 zou ook nergens zijn zonder bv cotulla (2nd stage bootloader MAGLDR) en tytung (aangepaste kernel)

Strava

Pagina: 1