Websites niet meer te bezoeken met torrent client aan

Pagina: 1
Acties:

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe router (een Cisco Linksys E1200) tussen onze modem en mijn PC gezet zodat ik mijn PS3 ook op het wired netwerk (voor streaming) kan aansluiten.

Nu heb ik alleen een probleem; telkens als ik een torrent client opstart kan ik, zoals de topic title al zegt, geen websites meer bezoeken (dan krijg ik een DNS fout) en vliegt MSN er soms ook uit.

Ik heb dit probleem eerder gehad toen we een nieuw modem kregen en dit heb ik toen weten oplossen door binnen het modem een optie aan of uit te zetten. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat en het topic dat ik daarvoor op Tweakers had aangemaakt kon ik ook niet meer vinden.

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel en mij de juiste kant op kan wijzen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Poort open zetten? of upnpn aan? Of in torrent client aantal verbindingen (nieuwe verbindingen per xxx) beperken. Netwerk snelheid van torrent client afstemmen op upload van je lijn, zodat die niet overvol zit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Cowabungaa
UPnP staat aan, poorten lag het niet aan. Volgens mij was het iets met flood protection o.i.d maar dat weet ik niet zeker meer, kan ik ook niet in de opties van mijn router terugvinden. De verklaring was volgens mij dat mijn router het aantal connecties niet pikte.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In je Torrentclient instellen dat 'ie minder connecties maakt dus?

The devil is in the details.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Dus even het max. aantal connecties aanpassen in je Torrent client.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

QoS aanzetten op je router?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niks max aantal connecties, die torrent client trekt gewoon je upload plat. Zodra dat gebeurt komen de TCP ACK's niet meer door waardoor je timeouts krijgt en o.a. browsen niet meer werkt.

Oplossing: stel max uploadbandbreedte in je torrentclient lager in. Ik zou aanraden nooit meer dan 50% van de max haalbare bandbreedte van je internetverbinding te nemen - en ga daarbij niet uit van wat je ISP belooft maar van wat jij daadwerkelijk haalt (goede speedtest doen als je torrent client uit staat, de helft dus van wat daar getoond wordt).

Let daarbij op het verschil bits en Bytes. Speedtests meten bijna altijd (M)bit/s, veel torrent clients geven bandbreedte aan in (M)Byte/s. Aangezien 1B=8b moet je dus 1/8 van het getal van speedtest instellen in je client als het met (M)B/s werkt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Cowabungaa
Qua internet verbinding zijn we alleen maar vooruit gegaan. Er zijn ook geen problemen als ik mn computer direct op het modem aansluit. Daar had ik dan wel in eerste instantie dezelfde problemen mee maar die heb ik dus, door met de opties in het modem te klooien (1 of andere bescherming o.i.d), op weten te lossen. Jammer dat dat topic foetsie is.

Overigens moet ik er ook bij vermelden dat torrents er zelf ook al mee kappen ver voordat ze een fatsoenlijke download snelheid bereiken. De problemen duren ook voort nadat ik de client afsluit en zijn pas opgelost als ik de LAN adapter uitschakel en weer inschakel. De maximum uploadbandbreedte staat overigens ook al heel laag (256 kb/s) en de problemen blijven alsnog.

[ Voor 34% gewijzigd door Cowabungaa op 29-10-2012 12:32 ]

• Cowabungaa
Kleine bump/update, er zit nog steeds iets in de router die ervoor zorgt dat mijn torrent client slecht verbinding maakt. Websites zijn, nadat een torrent client opstart, eventjes beschikbaar en torrents downloaden traag maar ze doen het. Even later vliegen ze er compleet uit, zijn websites niet of zeer slecht te bereiken en wil MSN ook nog eens willekeurig disconnecten.

Ik heb inmiddels het aantal connecties drastisch verlaagd zonder effect, upload was al beperkt en dat haalde niets uit en aangezien ik zonder de router ertussen met normale snelheden kan downloaden denk ik niet dat het aan de client ligt. Alles werkt goed zonder router maar helaas kan ik de router er niet uithalen omdat ik anders niks kan streamen naar m'n PS3.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Heb je een logboek functie aanstaan in je router? Zo ja, dan het loggen even uitzetten.

En definieer drastisch verlaagd?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 13:38
Ik had dit probleem toen ik een nieuw modem van Ziggo kreeg. Sinds ik de interne firewall daarin heb uitgezet was het probleem weg.

Die trok het grote aantal gelijktijdige verbindingen dat je hebt bij torrent gewoon niet.
Probeer die (SPI) eens uit te zetten in je nieuwe router.

• Cowabungaa
Polster schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:06:
Heb je een logboek functie aanstaan in je router? Zo ja, dan het loggen even uitzetten.

En definieer drastisch verlaagd?
Drastisch? Van de 700 waar ie normaal op stond naar 70 o.i.d. Probleem bleef hangen.
frickY schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:16:
Ik had dit probleem toen ik een nieuw modem van Ziggo kreeg. Sinds ik de interne firewall daarin heb uitgezet was het probleem weg.

Die trok het grote aantal gelijktijdige verbindingen dat je hebt bij torrent gewoon niet.
Probeer die (SPI) eens uit te zetten in je nieuwe router.
Ik zal het proberen. Beide SPI's? Van IPv4 en IPv6?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

UPnP is evil, niet gebruiken (Tweakers weten toch wel hoe je een port forward aan moet maken!?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cowabungaa
UPnP staat inderdaad uit. De SPI firewalls uitzetten had overigens geen nut, het probleem bleef alsnog.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 11:39
de maximum uploadbandbreedte staat overigens ook al heel laag (256 kb/s) en de problemen blijven alsnog.
Je moet ook niet de upload beperken maar de download
Je hebt die upload nodig om degene waar je van download te melden dat je een pakketje hebt ontvangen en dat je klaar bent voor het volgende pakketje. Ga je dat te veel beperken dan beperk je alsnog ook je download...

[ Voor 13% gewijzigd door benedictuz op 09-11-2012 17:59 ]

• Cowabungaa
benedictuz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:57:
[...]

Je moet ook niet de upload beperken maar de download
Je hebt die upload nodig om degene waar je van download te melden dat je een pakketje hebt ontvangen en dat je klaar bent voor het volgende pakketje. Ga je dat te veel beperken dan beperk je alsnog ook je download...
Was ik inderdaad ook bekend mee en heb ik geprobeerd; zonder succes. Sowieso is het niet zo dat de torrent client ermee kapt, en daarmee ook websites, als torrents een bepaalde snelheid bereiken. Alles floept er al uit voordat er überhaupt fatsoenlijke snelheden bereikt worden. En aangezien ik zonder die router vaak de 7.5 mb/s haal... Het is een raar probleem.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Firewall uit, flood protection uit, SPI uit, UPnP wel aan, QoS aan (ook voor wireless), uploadsnelheid drastisch beperken (1kb/s bijv), downloadsnelheid drastisch beperken (10%), connecties en half open connecties drastisch beperken (1 of 10 oid). En dan gaan troubleshooten...

• Cowabungaa
alex3305 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:22:
Firewall uit, flood protection uit, SPI uit, UPnP wel aan, QoS aan (ook voor wireless), uploadsnelheid drastisch beperken (1kb/s bijv), downloadsnelheid drastisch beperken (10%), connecties en half open connecties drastisch beperken (1 of 10 oid). En dan gaan troubleshooten...
Flood protection! Dat was volgens mij de optie die, bij het uitschakelen ervan, dezelfde problemen die ik een flinke tijd terug met het modem ook had oploste. Probleem is...die kan ik in deze router niet vinden. Kan die optie misschien een andere naam o.i.d hebben? Ik heb bij Security bijv. wel Filter Anonymous Internet Requests en Filter IDENT (Port 113) aanstaan. De opties onder VPN Passthrough staan ook allemaal aan.
Pagina: 1