all-round htpc, itx formaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Kan spelfouten bevatten aangezien ik dit met een galaxy note type.

Ik snap dat dit een rare build is en ik eigenlijk gewoon een keuze hoor te maken. Kast komt in de woonkamer te staan en daarom ben ik voor de kleinere form factor gegaan, maar wil de mogelijkheid behouden om de componenten in een ATX kast te zetten wanneer mijn eisen hoger worden. Daarom heb ik ook gekozen voor de cm elite 120 case.

Wie kan mij helpen met mijn build? Ik zou ook graag jullie mening willen horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Dit wordt mijn primaire en voorlopig enige computer. Xbmc onder Windows, Wii dolphin emulator, Internetten, youtuben, Nieuwsgroepen, Photoshoppen, later spelen met hackintosch, Later videobewerking met mss première, Later actuele games spelen, Later ook bluray 3D

Wat mag het systeem gaan kosten? Staat niet vast.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Nee exl. Prijs randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Cm elite 120, i53570k, gb ga-z77n-wifi

Zat te denken om meteen voor 16gb geheugen te gaan aangezien het goedkoop is en alleen duurder zal worden in de toekomst en er maar twee sloten zijn. Overkill voor nu, I know.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Ik wil een zo efficiënt mogelijk systeem dat ook stil is. Ik weet dat de elite 120 niet de stilste kast is en het incl. Gpu heet kan worden, de GPU aanschaf bewaar ik ook voor later. Het moet een allround pc worden en de center van mijn media systeem.

Had ook de bitfenix prodigy overwogen, maar deze viel uit wegens zijn grootte en toch wat hogere prijs.

Grootste vraagtekens:
Cpu cooler: stock, gaat dat passen? Anders toch maar aftermarket doen? De hoogte moet Max. 65mm zijn en de breedte moet ook minimaal zijn, exacte maten kan ik niet achterhalen.
Voeding: Wel modulair gaan of semi? Meteen die veel kan hebben en eventueel later twee actuele videokaarten kan voeden of een die zuinig en stil is net minder vermogen, net genoeg voor een high end videokaart?
Airflow: dacht dat aangezien ik Nog geen videokaart ga inzetten ik aan de linkerkant een grote fan kan plaatsen als intake en de kleinere aan de rechterkant 80mm vervangen voor een grotere en deze als uittake gebruiken. Bij intensief gebruik, het front panel uithalen om deze weer terug te zetten als ik met minder vermogen genoeg heb, Is dit een idee? Hebben jullie betere ideeën?

In ieder geval alvast bedankt.

[ Voor 66% gewijzigd door boussa op 30-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Leuke build, maar wat ben je in godsnaam met die voeding van plan? 750Watt is een tikkeltje veel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
Dankje kroegtijger,

Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 17:01
400W is voldoende..
efficient? 80+ platinum voeding: pricewatch: Antec Earthwatts EA-450 Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
zoiets dus bijvoorbeeld ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Ja hij heeft een 450w voeding nodig van 90€ omdat... ?!
Niet nodig dus. Voor dit systeem is een 300w voeding ook voldoende.

Voor 1 gpu is een 430w (instap - mid end gpu) of 550w (high end gpu) voldoende.
Een 650w (voor crossfire/sli van mid end gpu's) of 750w ( voor high end gpus)
SLI/Crossfire voedingen = checken voor genoeg aansluitingen.
Op nu 100+ € uit te geven aan een voeding die je misschien nooit echt gaat benutten...

Ga je overclocken?
Ja --> Case niet geschikt en cpu koeler ontbreekt
Nee --> Neem goedkopere CPU & Mobo

Ik snap heel de bedoeling van dit systeem echt niet. Een PC bouwen om in de toekomst misschien iets moois van te maken.
Ik zou persoonlijk eerder nu een echte HTPC kopen en als je ooit toch besluit om te gamen/videobewerking/..andere heavy dingen... dan een deftig systeem aan te schaffen om dit te doen.
Systeem wil ik.zo bouwen dat ik.later de Onderdelen erin kan overzetten naar een full ATX kast als blijkt dat deze setup onvoldoende is en met de overgebleven componenten een goedkope htpc systeem of server samenstellen.
Wut?

Het zou leuk zijn als je je post eens naleest want de helft van de zinnen heb ik 3 keer moeten lezen om dan tot de conclusie te komen dat ze toch op niks slaan. En ik heb het dan niet over spelfouten, die maak ik zelf ook genoeg :) Tja dat is dan de iPad generatie zeker (gezien de rare layout en random hoofdlettergebruik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
Inrage, ik denk niet dat je mijn build begrijpt, maar in ieder geval bedankt dat je de tijd ervoor hebt genomen. Ik heb een PC nodig moge dat duidelijke zijn en ook is er aangegeven dat het op een telefoon is getyped.

Overklokken: ja, maar niet nu en misschien ook niet in deze case. CPU? zat zelfs de i7 te overwegen, Ik wil de componenten kunnen overzetten om er een game pc van te maken in de toekomst. Ik heb een zo krachtig mogelijke systeem nodig, dacht dat dat duidelijk was, videobewerking/audiobewerking/games.

denk dat ik zelf ff ga verder kijken en onderzoeken.

Thanx people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Een 300Watt voeding zal inderdaad ook wel volstaan, maar zie maar eens een kwalitatief goede voeding te vinden van 300Watt... En dan ook nog het risico ermee lopen dat je op korte termijn te kort gaat komen aan die 300Watt als je wat upgrades gaat doen... Dan zou ik liever een kwalitatief goede 400 a 500 watt voeding nemen en nu iets meer kwijt zijn voor een goed product, dan nu een paar euro besparen om dat later alsnog er nog eens extra aan uit te moeten geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
Ik zat ook te twijfelen tussen 400 en 500, maar uiterindelijk toch voor de laatste gegaan zodat ik in ieder geval 1 high end GPU erin kan proppen. Er van uit gaan dat er ± 2HDD, 1 SSD, 1 Bluray drive, 2x8gb RAM, 2 USB poorten in gebruik, i5-i7 en in de toekomst een GPU, lijkt mij 520 voldoende. De gekozen voeding is goed getest en modulair. Goeie keuze?

Dit is de lijst hoe die er nu voor staat
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Gigabyte GA-Z77N-WIFI€ 113,92€ 113,92
1Cooler Master Elite 120 Advanced€ 34,95€ 34,95
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 64,60€ 64,60
1Cooler Master Silent Pro M2 520W€ 70,30€ 70,30
1Samsung 830 series 256GB€ 153,94€ 153,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 637,61

Ik twijfel nog of 8GB niet genoeg is voor nu en in de toekomst, 128SSD voldoende is en tja welke cpu koeler is een lastig klusje gezien de geringe dimensies die dit bord mij bied.
, dus denk nu voor de boxed te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door boussa op 30-10-2012 16:02 ]

Pagina: 1