Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPhone 4, gekocht op 21/01/12 bij een Base shop in Antwerpen.

De trilmotor heeft altijd al wat kuren gehad (hard/zacht trillen) en nu doet die niks meer. Duidelijk garantie maar ik weet niet of ik daar veel zin in heb. Ik heb eens op internet gezocht en het vervangen van een trilmotor bij een hersteller kost tussen de 49-59 euro en duurt 30 minuten.

Ik heb niet veel zin in de hele mallemolen die je moet doorlopen bij een Baseshop - Dynafix - Baseshop. Altijd gedoe met garantie ja/nee, onderzoekskosten en minimaal 3 weken weg.

Om dit gedoe te vermijden heb ik zeker 50 euro over maar ik wil wel weten of het zo'n goed idee is de iPhone te laten openhalen door een bedrijf die buiten de garantieregeling staat die ik heb met mijn iPhone.

Wat denken jullie? Laten opsturen door Base en 3-4 weken wachten op goed nieuws? Of binnenbrengen op een dag bij een hersteller (iemand voorstellen in het Antwerpse BE?) en snel geholpen zijn maar wel mijn garantie kwijt zijn?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.newphonerepair.be

Veel goeds over hen gehoord en zitten in Antwerpen.

Persoonlijk ervaring met Dynafix is dat het momenteel een kleine 2 weken duurt eer je je toestel terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

2 schroefjes los, klepje aan de boven kant verwijderen, nog 2 schoefjes los nieuw motortje er in.
Kleine moeite voor een Tweaker!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:13:
2 schroefjes los, klepje aan de boven kant verwijderen, nog 2 schoefjes los nieuw motortje er in.
Kleine moeite voor een Tweaker!
Maar daarna wel je garantie kwijt!

Bij apple laten doen. Duurt even wat langer, maar laten openen door een ander, of zelf openen, betekend altijd garantie weg. (logisch ook). En daar ga je van balen als er eens meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:20:
[...]

Maar daarna wel je garantie kwijt!

Bij apple laten doen. Duurt even wat langer, maar laten openen door een ander, of zelf openen, betekend altijd garantie weg. (logisch ook). En daar ga je van balen als er eens meer aan de hand is.
Zolang je het gewoon netjes doet ziet Apple er niks van en is dus ook je garantie niet weg.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

Zolang je het gewoon netjes doet ziet Apple er niks van en is dus ook je garantie niet weg.
Klopt, maar dan heet het fraude. Wil je je garantie behouden, ga je niet zelf in een telefoon kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Klopt, maar dan heet het fraude. Wil je je garantie behouden, ga je niet zelf in een telefoon kloten.
Fraude is het pas als je liegt. Dus dat ik gezeur. Met andere woorden, ga je er zelf aan sleutelen ben je in principe je garantie kwijt, laat je het Dynafix/BASE doen dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alex3305 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:37:
t, laat je het Dynafix/BASE doen dan niet.
Eeh, in theorie heb je gelijk. echter google eens op dynafix en klacht en je ziet dat het begrip garantie heel breed uitgelegd wordt, precies de rede dat TS daar niet aan wil beginnen.

Je kunt als je het zelf niet wil proberen ook een locale shop proberen google naar "ïphone reparen woonplaats" en wellicht vind je snel een handige shop die het voor een redelijke prijs kan. Het onderdeel is goed vervangbaar. (zie mijn eerdere link)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1