Storen monitor speakers KRK RP6 G2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-04 18:50
Na in dit topic een vraag te hebben gesteld ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch een ander probleem heb, ik zal zo gedetailleerd mogelijk proberen te beschrijven wat ik heb geprobeerd en hoe alles is aangesloten.

Ik heb als eerste een Traktor S4 DJ-Controller, waarop mijn KRK monitors middels RCA - TRS kabels zijn aangesloten (sinds afgelopen donderdag). De Traktor is op mijn desktop (zelfbouw) aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/9223/schakelschematraktor.png

ik hoop dat dit plaatje een beetje duidelijkheid verschaft, mocht dat niet zo zijn zal ik er iets meer werk van maken. Het probleem is dat er een irritant geluid (opname) te horen is (op normale hoorafstand) als het nummer van laag volume is of als er helemaal niks aan staat, met gain klooien werkt, en het geluid is dan minder hard, maar dan is natuurlijk het maximale outputvolume veel lager dan gewenst. Dit is dus geen optie voor mij.

Ik heb de hele zooi aangesloten op een MacBook Pro, en daar deed het probleem zich niet voor ik heb alles in exact dezelfde stekkerdozen gelaten.

Toen ben ik gaan denken, maar ik begrijp niet precies wat het probleem is. Vervolgens ben ik met het hele zwikkie naar beneden gelopen, de Traktor en eén van de twee speakers meegenomen en aangesloten op een iMac waar, net als met de MacBook geen storend geluid te horen was. Het probleem lijkt dus bij mijn PC te liggen, maar waar?

Wie kan mij verder helpen? ik zou het toch erg fijn vinden als het probleem opgelost zou worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 28-10-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-04 14:13
Heb je alles netjes geaard aangesloten? Een PC heeft dit meestal nodig in tegenstelling tot een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ja, via geaardde stopcontacten, in geaardde stekkerdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 09:31
Ik heb nagenoeg de zelfde setup staan (S2) zonder rand-aarde en ik heb nergens last van. Heb je de S4 al eens zonder netstroom aangesloten, dus alleen op USB power?

Edit:// Heb hier de speakers aangesloten met Jack naar XLR kabels.

[ Voor 17% gewijzigd door Noxa op 28-10-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ja, ook dan gewoon storing. Erg vervelend allemaal, ik heb het gevoel dat het probleem bij mijn PC ligt eigenlijk, misschien is de voeding van mindere kwaliteit? Het is een Corsair TX750M, dus opzich geen slecht ding, maar er kan natuurlijk altijd wat mis mee zijn.

edit:
Als ik alles heb aangesloten behalve de USB kabel naar de Traktor, is er geen storing, vanaf het moment dat ik die inplug in de Traktor (en de PC) begint hij te storen. Ik heb het ook geprobeerd met een (weliswaar oude) Jack-Jack maar daar kreeg ik exact hetzelfde resultaat mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Nilsepils op 28-10-2012 22:34 ]