Bestanden delen met Blu-ray speler (Windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 22:54
Ik ben hier nu een aantal dagen mee bezig, maar ik vind maar geen oplossing. Vandaar mijn post op dit forum: ik wil graag de externe harde schijf aan mijn (nieuwe) PC benaderen vanuit mijn bluray speler, zodat ik films en muziek kan streamen.

Op mijn vorge PC, met windows xp, heb ik dit voor elkaar gekregen. Nu heb ik een nieuwe PC met Windows 7, maar lukt het me niet. Ik zie wel dat mijn PC in het netwerk hangt, want op de TV zie ik 2 icoontjes: eentje met de naam van mijn PC. Als ik die aanklink volgt een CIFS-inlog scherm waar ik niet doorheen kom. Tevens zie ik een icoontje van Windows Media Player, waarmee ik de zogenaamde bibliotheken (muziek, video's,afbeeldingen etc) kan benaderen. Hiermee kan ik wél de muziek streamen, maar het lukt me niet om de map Films te benaderen waar de mkv.bestanden staan... De map wordt wel gevonden, maar als 'Leeg' betiteld terwijl deze volstaat met films.

Wat ik al heb gedaan:
- mappen delen etc binnen Windows 7 (zoals in dit filmpje beschreven: YouTube: AC Ryan Playon Series Windows 7 mappen delen over het netwerk deel 1 *Gui 2,.0 Nederlands gesproken*)
- Firewall uitgezet , zowel in Windows, als mijn virusscanner, als mijn router
- verschilende gebruikersnamen en paswoorden in het CIFs inlog scherm geprobeerd

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je moet op de speler de credentials invullen die je gebruikt om je pc te ontgrendelen (als je die niet in hebt gesteld: doe dit dan).
Ik denk dat je via DLNA of UPnP je pc probeert te benaderen? Kun je vanuit je tv niet met een soort filemanager je pc benaderen? Ik heb zelf een mediaspeler die zijn films van m'n NAS trekt, maar dat werkt totaal niet met UPnP, wel als ik gewoon als een filemanager mijn NAS benader.

Ohja, kijk eens op de site van Eminent, daar staat bij de mediaspelers een tutorial hoe je vanuit Windows 7 kunt streamen, misschien werkt dat ook voor je speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Dat WMP de map als leeg ziet komt omdat WMP de .mkv's niet als film ziet.

Om de share(s) te benaderen vanaf je Bluray speler moet je in Windows bij geavanceerde instellingen voor bestanden delen "password protect sharing" uitschakelen.
En op de share "iedereen/everyone" lees rechten geven uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://www.hsforum.nl/images/forums/tips_trucs/bestanden_delen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Bedankt voor de reactie
Bartjezz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:16:
Je moet op de speler de credentials invullen die je gebruikt om je pc te ontgrendelen (als je die niet in hebt gesteld: doe dit dan).
Heb ik inmiddels gedaan, maar dat helpt niet. Ik krijg geen foutmelding meer dat het inloggen CIFS is mislukt, maar de gedeelde mappen verschijnen helaas ook niet...
Ik denk dat je via DLNA of UPnP je pc probeert te benaderen? Kun je vanuit je tv niet met een soort filemanager je pc benaderen? Ik heb zelf een mediaspeler die zijn films van m'n NAS trekt, maar dat werkt totaal niet met UPnP, wel als ik gewoon als een filemanager mijn NAS benader.
mijn kennis reikt niet zover dat ik hier een antwoord op heb. er is in ieder geval geen filemanager oid op de bluray speler
Ohja, kijk eens op de site van Eminent, daar staat bij de mediaspelers een tutorial hoe je vanuit Windows 7 kunt streamen, misschien werkt dat ook voor je speler.
ik zal eens gaan spitten daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Bedankt voor de tip, de instellingen stonden echter al zo
Anoniem: 262853 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:43:
Dat WMP de map als leeg ziet komt omdat WMP de .mkv's niet als film ziet.

Om de share(s) te benaderen vanaf je Bluray speler moet je in Windows bij geavanceerde instellingen voor bestanden delen "password protect sharing" uitschakelen.
En op de share "iedereen/everyone" lees rechten geven uiteraard.

[afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door DaOzzie op 28-10-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Dus helaas is mijn probleem nog steeds actueel :-(

Edit: het is opgelost middels een schitterende tool genaamd Windows Share Manager! _/-\o_
Bleek een registry dingetje te zijn ...

[ Voor 62% gewijzigd door DaOzzie op 30-10-2012 16:28 ]

Pagina: 1