Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Net buiten het glasvezel gebied [Diepenveen]

Pagina: 1
Acties:

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik ga verhuizen naar het dorpje Diepenveen en ben benieuwd of het mogelijk is om je particulier aan te laten sluiten op een glasvezel netwerk in de buurt.

Ik heb dit plaatje gevonden en hieruit kan ik opmaken dat ik een kleine kilometer van het gebied ga wonen. Ook bij een postcode check blijkt dit te kloppen
https://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/diepenveen

Ik loop al een tijdje te googlen op dit probleem en bij KPN krijg ik alleen het antwoord geduld te hebben, echter geloof ik niet dat het dun bevolkte gebied om deze arcering nog in de plannen van de KPN gaat komen.

Weet iemand of het mogelijk is om je particulier te laten aansluiten op het glasvezel netwerk?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ja, dat kan prima, alleen is dat een dure aangelegenheid.

Je kan dit bij Reggefiber regelen bijvoorbeeld. Alleen moet je dan op zo'n 40 eur/meter rekenen. 'een kleine 1km' betekend dus dat je zo'n 40k kwijt bent.

bron: http://www.eindelijkglasv...t%20Reggefiber%20v2.3.pdf (near-net aansluiting)

Effectief kun je dus beter kijken naar VDSL, of samen met andere buurtbewoners gaan samenwerken voro glasvezel of coax (en dan kabelinternet nemen). Anders wordt t een duur geintje.

En anders ben je gebonden aan *dsl of zelf een verbinding gaan opzetten (straalverbinding bv naar een pand met kabel of glas)

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Holy Macaroni, voor 40 euro de meter kan ik beter zelf gaan graven 8)7

Het is meer dat ik op dit moment gewoon alleen kpn adsl ' tot' 8mbit kan ontvangen, waarbij de medewerker van de kpn mij ook al wist te vertellen dat door de lange afstand naar de centrale ik er van uit moet gaan dat ik effectief veel minder zou halen.

Aangezien het huis toch verbouwd word en ik het een goede investering zou vinden voor het langere termijn, zat ik al aan een behoorlijk bedrag te denken maar 40 duizend is toch teveel van het goede

iig nog bedankt voor je ideeën, zie alleen dat VDSL dus waarschijnlijk ook niet gaat werken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
J-air schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:
Holy Macaroni, voor 40 euro de meter kan ik beter zelf gaan graven 8)7

Het is meer dat ik op dit moment gewoon alleen kpn adsl ' tot' 8mbit kan ontvangen, waarbij de medewerker van de kpn mij ook al wist te vertellen dat door de lange afstand naar de centrale ik er van uit moet gaan dat ik effectief veel minder zou halen.

Aangezien het huis toch verbouwd word en ik het een goede investering zou vinden voor het langere termijn, zat ik al aan een behoorlijk bedrag te denken maar 40 duizend is toch teveel van het goede

iig nog bedankt voor je ideeën, zie alleen dat VDSL dus waarschijnlijk ook niet gaat werken.
Afhankelijk van de afstand idd, en als je pech hebt blijft er dan idd weinig over, tenzij er aan de rand van het dorp een vdsl centrale staat. Er wordt wel vdsl uitgerold, maar voor jouw zal dat toch lastig worden, over het algemeen is dat niet buiten de kernen. Mensen aan de rand kunnen er ook van meeprofiteren, maar verderop houd het toch op. Enige optie is om dan zelf een initiatief op te zetten voor glas/coax oid.

Overigens is 30-40 eur/meter een hele normale (reken)prijs. Vezels, beschermbuis, vergunningstrajecten, huur graafmeuk, verzekeringen (bv bij het raken van een gasleiding), arbeidsuren enz.... dan snap je wel dat je niet voor 5 eur/meter kunt graven.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56
Kleine nuance: Reggefiber gaat over het algemeen niet verder dan 500 meter van de rand van het aansluitgebied. Een km zullen ze niet snel doen, los van dat het inderdaad 40 euro/meter kost.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Die 40 euro per meter is voor gemeentegrond zover ik weet. Ik heb er ook wel eens naar gekeken voor iemand anders, die wilde dan 300m buiten het net aangesloten worden en dat zou dan op fors minder uitkomen omdat er een groot gedeelte grond van hem was. Alsnog niet gedaan want sateliettv en dsl 5mbit was voldoende voor hem. Hij heeft zelf een bomenkwekerij dus die sleuf zou er zo zijn geweest, al wilden ze hem een meter diep.

Met name de immateriele kosten zouden zo hoog zijn. Vergunning en verzekering. Arbeidsuren kon nog wel overlegd worden maar dat was toentertijd nog met het oude Multikabel wat nu Ziggo is.

EDIT:

Niet toevallig een stuk natuur waar je een glasvezel neer kunt dumpen? :9 Afgraven in een oude sloot, glas heeft weinig last van water :P

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 28-10-2012 23:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NoxiuZ schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:12:
Die 40 euro per meter is voor gemeentegrond zover ik weet.
Ik dacht ook dat dat alleen voor gemeente grond was, alleen de kabel kosten beginnen gemiddeld al iets van 18 Euro per meter, daarbij komt je aansluiting, graaf werkzaamheden, enz enz dus of het je echt veel gaat schelen ten again 35 Euro per meter leverd je al gauw een korting op van 5k :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
Buiten diepenveen of in diepenveen? Want er ligt overal glasvezel in diepenveen. Al 3 jaar ongeveer.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56
In de startpost gaf de OP al aan dat hij het kaartje van het aansluitgebied heeft bekeken en naar schatting daar nog een kilometer buiten zit. Dat kaartje heb ik ook bekeken en dat lijkt inderdaad behoorlijk te kloppen. In de kern van Diepenveen ligt glasvezel maar daarbuiten niet meer.
En als je aan de Boxbergerweg gaat wonen bijvoorbeeld, dan kan je al een flink eind van de glasvezel af zitten terwijl je toch in Diepenveen woont..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1