Geen geluid meer na aansluiten nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480258

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heb ik mijn oude Samsung Syncmaster 17" (aangesloten op DVI poort) vervangen door de S27B350 van eveneens Samsung. Na wat problemen met de aansluiting van het nieuwe beeldscherm, kreeg ik eindelijk een werkend beeldscherm, door middel van het aansluiten met een HDMI kabel (op mini HDMI poort op m'n graka).

Het probleem is echter wat vreemd: met mijn oude monitor had ik geen problemen met het geluid, maar nu ik de nieuwe monitor heb aangesloten, heb ik ineens geen geluid meer. Wanneer ik de boxen aanzet, kraakt er altijd 1 box kortstondig, en dat doet ie nu ook nog steeds. Nu komt er echter geen geluid meer uit beide boxen als de PC eenmaal opgestart is. De stekkers heb ik nagelopen maar zitten er allemaal nog keurig in, zowel in de subwoofer, in de boxjes, in de PC als het netsnoer.

Als ik naar Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid ga (ik heb Windows 7, 64-bit), dan zie ik 3 dingen staan: Luidsprekers (niet aangesloten) (geen idee of dat er al zo stond voordat ik het nieuwe beeldscherm had), Realtek Digital Output (gereed) en Realtek Digital Output (Optical) (Standaardapparaat). De drivers van de monitor en Realtek (van CD van mobo, en aanvulling van internet) heb ik opnieuw geïnstalleerd, maar dit had geen resultaat tot gevolg.

Heeft iemand enig idee wat er nog mis zou kunnen zijn, waardoor het geluid niet werkt?

Groeten,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21

yzx

Ik denk dat je geluid rustig over je HDMI kabel aan het gaan is ...

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat zeker is, is dat Windows probeert het geluid over de optische poort uit te geven. Ik mag aannemen dat je je boxjes met een jackplug in de headphones aansluiting hebt aangesloten, dan zou daar dus inderdaad geen geluid uit moeten komen.

Dat hij niet herkent dat jou boxjes weldegelijk zijn aangesloten is raar, maar dat wil niet zeggen dat Windows dan niks doet, probeer die 'luidsprekers' eens als standaard in te stellen, door er rechts op te klikken en het standaard te maken. Misschien wil dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480258

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
yzx schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:34:
Ik denk dat je geluid rustig over je HDMI kabel aan het gaan is ...
Ik heb er weinig verstand van, maar is dat mogelijk dan, als de HDMI kabel van je monitor (zonder speakers) naar je graka loopt? En zo ja, hoe kun je dit verhelpen?
mr32 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:35:
Wat zeker is, is dat Windows probeert het geluid over de optische poort uit te geven. Ik mag aannemen dat je je boxjes met een jackplug in de headphones aansluiting hebt aangesloten, dan zou daar dus inderdaad geen geluid uit moeten komen.

Dat hij niet herkent dat jou boxjes weldegelijk zijn aangesloten is raar, maar dat wil niet zeggen dat Windows dan niks doet, probeer die 'luidsprekers' eens als standaard in te stellen, door er rechts op te klikken en het standaard te maken. Misschien wil dat helpen.
Ja, wat je zegt had ik inderdaad al eens geprobeerd, maar dat wil niet lukken, om de luidsprekers als standaard in te stellen. Die optie is namelijk 'bevroren'...