Oplossing voor PC-lawaai

Pagina: 1
Acties:

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht, werkt allemaal goed 8-) . Hij werd alleen erg warm, zo'n 58 graden. Daarom extra fans erin, maar wat maakt dat ding een herrie dan :( !! Dus ik dacht: ik maak gewoon een houten kast over mijn pc heen, zodat ik hem niet meer hoor.
Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/Kast_1.jpg
Van binnen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/kast_2.jpg
4 fans in totaal (van oude voedingen)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/Kast_3.jpg
Voorkant
Een hele dag lopen timmeren aan dat ding, maar het geluid werd eigelijk alleen maar erger! |:(

Toen kwam ik op het idee om de pc (met de houten kast) in een ruimte naast mijn kamer te zetten. De cd-rom, ledjes en knoppen heb ik verlengt naar mijn eigen kamer, waar ik ze vanuit m'n luie burostoel kan bedienen 8-)
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/kastje.jpg
De CPU wordt nu ongeveer 44 graden en ik hoor hem helemaal niet meer. :D

Een absolute aanrader om dit te doen, als je de mogelijkheid hebt !

De vos loopt door het bos.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
uuumm..... deja vu...

eehh... hoe lang zijn die IDE-kabels eigenlijk? :P

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Hij was er maar zo kort, dus nog maar een keer :)

Verwijderd

Het zal in het andere topic vast wel gezegd zijn... maar kan je dat wel zomaar doen zulke lange IDE kabels? Ik dacht dat het maximum 40cm was!!!
Die DVD en cdrom drive zullen in elk geval een stuk minder snel werken...

Verwijderd

Ik heb er ook wel eens aangedacht en ik vroeg me af of je ook geen gezeik krijgt vanwege het feit dat het monitor signaal te zwak wordt.

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
40 cm is wel erg kort :? . Ik heb in de winkel een lange IDE-kabel (aan een stuk) gekocht van 1,2 meter. Die nog extra verlengt tot 2,7 meter. Het afspelen van een dvd en cd-rom levert tot nu toe nog geen rare dingen op...

• Wirf
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op vrijdag 01 juni 2001 01:40 schreef WILDEAAP het volgende:
40 cm is wel erg kort :?
40 cm is idd de specificatie, maar er zijn zoveel dingen die ook buiten de specificaties kunnen werken (Cpu's bijvoorbeeld)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ja als je de monitorkabel verlengt merk je het meteen aan het beeld (lijkt een beetje dubbel). Maar ik heb nu een kabel rechtstreeks van monitor naar pc lopen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik vind dit echt heel vet (had ik de vorige keer ook al gezegd). Wat je kan doen tegen dat onscherpe beeld, is ipv van zo'n standaard (BNC) vga kabel, zo'n RGB kabel gebruiken, maar dan moet je monitor daar wel een aansluiting voor hebben.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op vrijdag 01 juni 2001 02:47 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik vind dit echt heel vet (had ik de vorige keer ook al gezegd). Wat je kan doen tegen dat onscherpe beeld, is ipv van zo'n standaard (BNC) vga kabel, zo'n RGB kabel gebruiken, maar dan moet je monitor daar wel een aansluiting voor hebben.
Heb je daar dan geen verloopstekkertje voor aangezien niet zoveel monitoren zo'n aansluiting hebben toch...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Ik heb ook zoiets geprobeerd met een houten kastje eromheen, maar het meeste geluid komt dan geconcentreerd uit de achterkant van de PC zetten. Ook nu zonder kastje komt altijd het meeste geluid uit de slotjes/PSU/ATX-connectors etc aan de achterkant :(

Diep wegproppen onder een bureau kan niet wegens een te slechte koeling dan denk ik

Verwijderd

dicht purren meschien :)

Verwijderd

Sub-D is de standaard, BNC is de high tech optie. Een houten kast werkt als klankkast. Die moet je van dikkere mdf maken en bekleden met geluid dempende matten. Zoals in een groepsdoka een lichtsluis wordt gebruikt, zou je een geluidssluis kunnen maken.

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Houten kast zorgt hier niet voor de geluidsvermindering!! PC in de andere ruimte zetten........

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik heb ook een super de super lange vga kabel (3 meter + 1.25meter van de monitor). Ik merk geen verschil. Je moet niet een kabel van een tientje nemen, maar een van 30 of 40 piekjes. Anders heb je met een 1 meter geval al geklier.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

klopt, bij die verlengkabels van monitoren moet je niet die goedkope zooi gaan kopen... tenzij je hem aansluit op je nieuwe superdeluxe 10.3" zwart-wit beeldscherm >:)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Even genoeg over die monitoren :Z , daar kunnen we wel wat op vinden!! Dit is gepost om te kijken wat jullie ervan vinden en misschien dat er nog andere leuke ideeen zijn?

Verwijderd

misschien is "het winamp knopje" ook iets voor jouw???????

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
1 knopje? wat kan ik daarmee, winamp opstarten? :?

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Oja trouwens, niemand een mening over deze oplossing van het geluid? Of misschien plannen om ook zoiets te doen....

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
De stenen kast of beton mod van overlaatst vond ik ook wel kewl...

In een ander locaal zeten is wel een gemakkelijke oplossing he... Nu heeft je arme kleine zusje er last van :P

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

mooie oplossing. De computer staat hier in de woonkamer. En recht onder de woonkamer is een kelder. Ik wil dus eens even gaan kijken of dat een optie is. De kabels hoeven maar een meter of 2 verlangd te worden. Dus dat valt mee. uiteraard wel de cdrom+brander+dvd boven laten en de switchjes in je buro inbouwen :)
Er zou niemand meer last hebben van de herrie met deze oplossing.

Oh ja een bijkomend iets. Wij doen niks met de kelder, er word dus niet gestookt. En het word er dus nooit warmer als een graad 17 als het 's zomers warm is. In de winter zal het een graad of 10 zijn...

Geen inspiratie

• HENNEP
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Hoe doe je het met je muis en toetsenbord?
Heb je de kabels van die ook verlengd?

grt :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ja, met ps2 verlengkabels.
Ook nog een paar usb apparaten -> stuurtje
gamevoice
webcam