Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automaat gezocht, iemand tips?

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Nu ik m'n Alfa 156 verkocht heb, ben ik opzoek naar een auto met automaat. Merk heb ik niet echt een voorkeur voor, zolang het maar een beetje een ruime auto is. Electrische ramen, CPV en airco zijn eigenlijk wel een pré. Ben ook wel een voorstander van leren bekleding. Ook moet de auto nog APK hebben, liefst een half jaar of meer. Budget is tussen de €1000 - €1500. Is niet veel, maar wil momenteel niet meer uitgeven aan een auto.

Zelf al een boel auto's gezien op marktplaats/speurders, maar tips zijn altijd welkom.
Hier een paar die ik wel interessant vind:

Peugeot 605 3.0 SV 24v Automaat:
http://www.facebook.com/C...pp_385864001438665&ref=nf

+Groot
+Luxe
+Vermogen
+Full option
+6 maanden apk

-Bijna 1500kg
-Groen

Mercedes 190 2.6E Automaat
http://link.marktplaats.nl/607189580

+Vermogen
+Airco
+Redelijk luxe

-Maar 4 maanden APK
-KM.stand
-Krassen

Audi A4 2.8 Quattro Tiptronic Automaat
http://www.speurders.nl/o...605&q=audi-a4-2-8-quattro

+Vermogen
+Full option
+Tiptronic
+4wd

-Km.stand
-4 maanden APK
-4wd*

Vind 4wd een plus en een minpunt, meer grip, maar ook meer onderhoud/duurder in onderhoud?

[ Voor 5% gewijzigd door NoFearCreations op 28-10-2012 16:56 ]

---RAWE CEEK!!!---

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
klagen over een km stand van 280k bij de merc maar 225k voor een peugot is 3x zoveel als je van de gemiddelde levensverwachting uitgaat.

en de 3e staat in je favorieten dus moet je op speurders inloggen om te kijken.

betere link

[ Voor 53% gewijzigd door DECOY88 op 28-10-2012 14:10 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DECOY88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:09:
klagen over een km stand van 280k bij de merc maar 225k voor een peugot is 3x zoveel als je van de gemiddelde levensverwachting uitgaat.

Ja maar die Peug ziet er nog heel erg netjes uit... Die merc ziet er wel uit alsof die achterstallig onderhoud heeft.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DECOY88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:09:
Poe zeg, begin je gelijk even met een bak gelul zeg..

betere link
Ontopic:
Hoeveel ervaringen heb je met auto's? Hoeveel kun je zelf zien/merken?
Met auto's als deze loop je natuurlijk het risico op enorme onderhoudskosten, zoek goed op internet & bij fora/clubs etc. wat de problemen zijn met de autos, kijk goed voor roest, of de motor nog goed loopt, vering nog goed is etc. etc. En bij een automaat, of de automaat nog kanp schakeld en of hij nog goed de kick-down in gaat etc.

Maar is het verder ook niet belangrijk wat de maandelijkse kosten zijn van z'n bak? voor bijvoorbeeld die 605 zullen die niet mals zijn, dat is een enorm ding!

Verder voor dit budget zou ik me over de kleur niet te druk maken als 't ding voor de rest echt goed is. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 28-10-2012 14:14 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik snap dat je op zoek bent naar een auto met bepaalde eigenschappen (redelijk wat vermogen en een automaat), maar je zet hier wel een ontzettende diversiteit aan auto's neer.

Als je maximaal 1500,- wil uitgeven aan een auto als de 3 die hierboven staan, reken er dan maar op dat je binnen een jaar hetzelfde bedrag aan onderhoud kwijt bent. En dan hebben we het nog niet eens over het geld dat je kwijt bent aan wegenbelasting en brandstof. Die Audi is met dat 2.8 blok echt niet zuinig (ik heb de doorontwikkelde versie in mijn passat liggen en die vind ik al te dorstig af en toe). Die Peugeot en Mercedes kan ik niets over zeggen, maar ik gok dat die in hetzelfde straatje passen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Duidelijke motivatie vóór een automaat? Mag je (of je partner) alleen met een automaat rijden op het rijbewijs?

Je hebt nu namelijk wel een rijtje behoorlijk grote wagens uitgezocht. Wat voor kilometers maak je normaal en met welke 'payload' aan spullen/passagiers erin? Heb je dit formaat wagen echt nodig, want het is natuurlijk ook een flinke kostenpost als het om wegenbelasting en brandstof gaat.

Als je vaak in je eentje rijdt kun je prima af met een wat kleinere coupé of sedan, dan heb je voorin nog altijd alle luxe die je zoekt maar is het alleen achterin wat krapper. En een kleiner maatje coupé (bv. Seat Ibiza, Ford Focus/Fiesta) met een 2 liter blok kan nog altijd wel een flink spoor in de weg trekken, zónder dat het ding stuurt als een zwaar slagschip en je overal geneuzel hebt over waar je hem nu weer moet parkeren. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik maak weinig kilometers, auto is dan ook meer voor de hobby. Onderhoud doe ik vrijwel allemaal zelf.
Ik wil graag een automaat, puur om de reden dat ik lui ben, en geen zin meer om te schakelen. Ook wil ik graag een grote auto, houd niet van die kleine koekblikken.

Dus heb geen grote automaat nodig, maar wil er gewoon graag een. Ik maak bijna geen kilometers op jaarbasis, 15K is al veel, dus verbruik let ik niet zo veel op.

---RAWE CEEK!!!---

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NoFearCreations schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
Ik maak weinig kilometers, auto is dan ook meer voor de hobby. Onderhoud doe ik vrijwel allemaal zelf.
Ik wil graag een automaat, puur om de reden dat ik lui ben, en geen zin meer om te schakelen. Ook wil ik graag een grote auto, houd niet van die kleine koekblikken.

Dus heb geen grote automaat nodig, maar wil er gewoon graag een. Ik maak bijna geen kilometers op jaarbasis, 15K is al veel, dus verbruik let ik niet zo veel op.
Misschien ook een kleine blik in je historie? Of je andere topics dat mensen een wat beter beeld van je krijgen? :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Wat zou je willen weten dan?

Heb van allerlei verschillende merken al gehad, dit wordt ook auto #21.

---RAWE CEEK!!!---

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik mis de Volvo 940 in dit rijtje.

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Heb ik ook naar gekeken, maar vind ik kwa uiterlijk echt helemaal niks. En vrijwel alle Volvo's op de bovengenoemde sites hebben meer dan 300.000 gelopen.

---RAWE CEEK!!!---

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik ben het wel een beetje met max hierboven eens. Je kijkt in een klein budget naar auto's die een flinke operationele kosten met zich meebrengen. Nu kan ik niet in je situatie kijken, misschien heb je nog weinig spaargeld voor aanschaf van een auto maar wel een hoog inkomen en lig je niet wakker als je een keer onverwacht 500 of 1000 euro moet aftikken voor een reparatie.

Maar als het kostenplaatje wel een rol speelt denk ik dat je beter even doorspaart en een auto van 3.000 tot 5.000 euro koopt. De kosten van een auto hebben namelijk een beetje de vorm van een badkuip: in het begin erg hoog vanwege de afschrijving op een nieuwe auto. Dan lopen de kosten hard omlaag: een drie jaar oude auto kost de helft en schrijft ook maar half zo snel af, en rijdt daardoor veel goedkoper dan een nieuwe. Dan blijven de kosten een tijd lang vrij vlak: rente en afschrijving gaan steeds minder hard maar het onderhoud loopt geleidelijk wel wat op. Tenslotte lopen de kosten weer behoorlijk op omdat het onderhoud flink gaat aantikken. Ik vrees dat een Audi 2.8 quattro van 1350,- euro in dat deel van de badkuip zit.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik wil niet zoveel aan een auto uitgeven, vooral omdat ik er vaak binnen 6 maanden er weer op uit gekeken ben. Ik weet precies wat de risico's zijn van een auto in dit budget, maar nogmaals, ik ben zelf zeer handig met auto's.

Ben ook niet opzoek naar tips over mijn budget, en of het wel of niet verstandig is. Ik heb inmiddels al honderden advertenties gezien en zoek nog wat tips.

---RAWE CEEK!!!---

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ik zo kan bedenken: Hyundai Sonata V6, Chrysler Vision, Chrysler New Yorker, Citroën Xantia/XM V6, Renault Safrane V6, Ford Taurus V6, Ford Mondeo V6, etc.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu van ons verwacht. Je kan toch zelf zoeken op aanbodsites naar auto's met grote cilinderinhoud en een beperkt budget? Jij moet een auto kiezen, dan lijkt het me logisch dat je even een rijtje advertenties moet bekijken.

Daarnaast vraag je of een quattro meer onderhoud met zich meebrengt. Je bent toch heel handig met auto's, dan weet je zelf ook best waar je op kunt rekenen :)

[ Voor 9% gewijzigd door daandegoeiste op 28-10-2012 17:28 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
NoFearCreations schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:17:
Heb ik ook naar gekeken, maar vind ik kwa uiterlijk echt helemaal niks. En vrijwel alle Volvo's op de bovengenoemde sites hebben meer dan 300.000 gelopen.
Daar is het dan toch ook een Volvo voor, de meeste Volvo's doen de volgende 300.000km nog even dunnetjes over hoor

En die Peugeot in je startpost. Gaan er bij zo'n dikke auto, met zoveel optie's geen alarmbellen af als je kijkt naar de prijs?

Zelfde geldt trouwens voor de Audi uit je startpost. Die gaan normaal gezien voor 2,5k + weg

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 28-10-2012 18:50 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik weet dat volvo's daar makkelijk tegen kunnen, maar ik kijk ook of ik hem in de toekomst ook weer een beetje makkelijk kan verkopen. Die 605 is zo goedkoop, omdat het geen gewild model is.

---RAWE CEEK!!!---

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
NoFearCreations schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:17:
Daar is een reden voor. Die van ons ging stug door. de km teller stond op 465.000 toen ik hem kocht... maar die deed het niet dus hij had waarschijnlijk veel meer gelopen.

Ik had een 2.5 10 klepper automaat. Die dingen zijn bulletproof. De reden dat hij weg ging is omdat al het onderhoud te duur werd (moet remmen compleet reviseren en nieuwe banden) op een auto van 600 euro was dat te veel.

Maar ik merk al dat je eigenlijk al een keuze hebt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 28-10-2012 19:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoFearCreations schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
OK, duidelijk. Lukt onderhoud ook van een modern geval waar "onderhoud" meer boordcomputergepruts is dan iets anders?

Als ik je eisen hoor zou ik bijna eerder neigen naar een jaren '80 Mercedes slagschip... Voor jouw budget lukt een 230E automaat iig prima.
Verkijk je daar niet op. Stel je rijdt 10k, en benzine kost EUR 1.90.

Als je bak x rijdt, dan kost dat je puur aan benzine y:
1:7 = EUR 2714
1:9 = EUR 2111
1:11 = EUR 1727
1:13 = EUR 1461

Kortom, het verschil tussen 1:7 en 1:13 is al de aankoopprijs van je auto. Dat is wel een vrij extreem verschil, maar goed, het tikt zelfs tussen 1:9 en 1:11 (realistisch gezien auto's waar je naar kijkt) honderden EUR aan. Bij aankoopbedrag van tig duizend EUR te verwaarlozen, maar hier hakt het fors in je TCO.

Andere insteek gezien je a) handig bent en b) ruim wil rijden- wat dacht je van een 1980-1986 belastingvrije diesel?

Iets als dit...
http://link.marktplaats.nl/604945224

Oslik blyat! Oslik!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bijgaand mijn observaties, wat natuurlijk geen algemene wijsheden zijn. Doe er mee wat je wil:
• MB zal waarschijnlijk erg rap aanvoelen (ik vond de 2.3 al snel aanvoelen). Dat hoeft niet meteen het snelste te zijn op papier, maar de beleving telt ook mee.
• 2.8 van Audi is geen motor waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Weinig vermogen voor de inhoud maar wel stevig verbruik. Het zal best prima karren, maar het is niet goed genoeg versus de competitie van die tijd. Ik zou ook zeker proefrijden met de automaat. Destijds vond ik de automaten van Audi erg tegenvallen.
• Peugeot zal wrs op comfort scoren. Over de V6 van die tijd ben ik niet enthousiast. Zelfde verhaal als bij Audi (relatief weinig vermogen voor hoog verbruik, zeker met zoveel gewicht te verslepen).

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

911GT2 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Daar is een reden voor. Die van ons ging stug door. de km teller stond op 465.000 toen ik hem kocht... maar die deed het niet dus hij had waarschijnlijk veel meer gelopen.

Ik had een 2.5 10 klepper automaat. Die dingen zijn bulletproof. De reden dat hij weg ging is omdat al het onderhoud te duur werd (moet remmen compleet reviseren en nieuwe banden) op een auto van 600 euro was dat te veel.

Idd, ik heb dus 2 weken geleden een 940 gekocht met 310.000 op de teller, volledig dealeronderhouden, je merkt eigenlijk nergens aan dat t ding zoveel gelopen heeft. Ook durf ik wel te zeggen dat je ze altijd voor een redelijk bedrag weer kunt verkopen.

Vaak bu'j te bang!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wow! Wat een perenkist!
Enneh.. Google eens op jetcars..

Een belastingvrije mercedes diesel is per definitie duur. Een koopje, dan is er iets mis mee.
Denk aan roest, vacuumproblemen enzo.

Die 190... Die is dorstig. Maar als ie goed rijdt, kan je hem altijd nog over rollen :+

Wise enough to play the fool

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
911GT2 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Volvo blijft ook een optie, maar het zijn voornamelijk 850 estates die ik voor bij zie komen, en die vind ik niet mooi. Heb nog geen keuze gemaakt, en heb er ook geen haast mee.
dion_b schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

OK, duidelijk. Lukt onderhoud ook van een modern geval waar "onderhoud" meer boordcomputergepruts is dan iets anders?

Als ik je eisen hoor zou ik bijna eerder neigen naar een jaren '80 Mercedes slagschip... Voor jouw budget lukt een 230E automaat iig prima.

[...]

Verkijk je daar niet op. Stel je rijdt 10k, en benzine kost EUR 1.90.

Als je bak x rijdt, dan kost dat je puur aan benzine y:
1:7 = EUR 2714
1:9 = EUR 2111
1:11 = EUR 1727
1:13 = EUR 1461

Kortom, het verschil tussen 1:7 en 1:13 is al de aankoopprijs van je auto. Dat is wel een vrij extreem verschil, maar goed, het tikt zelfs tussen 1:9 en 1:11 (realistisch gezien auto's waar je naar kijkt) honderden EUR aan. Bij aankoopbedrag van tig duizend EUR te verwaarlozen, maar hier hakt het fors in je TCO.

Andere insteek gezien je a) handig bent en b) ruim wil rijden- wat dacht je van een 1980-1986 belastingvrije diesel?

Iets als dit...
http://link.marktplaats.nl/604945224
Ook onderhoud aan wat moderne auto gaat goed, heb meerdere OBD kabels en de bijbehorende software.
Brandstof verbruik op de lange termijn moet ik eigenlijk niet zo naar kijken, met een auto in dit budget kom je al snel in de buurt van de aanschaf prijs.
Wekkel schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:22:
Bijgaand mijn observaties, wat natuurlijk geen algemene wijsheden zijn. Doe er mee wat je wil:
• MB zal waarschijnlijk erg rap aanvoelen (ik vond de 2.3 al snel aanvoelen). Dat hoeft niet meteen het snelste te zijn op papier, maar de beleving telt ook mee.
• 2.8 van Audi is geen motor waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Weinig vermogen voor de inhoud maar wel stevig verbruik. Het zal best prima karren, maar het is niet goed genoeg versus de competitie van die tijd. Ik zou ook zeker proefrijden met de automaat. Destijds vond ik de automaten van Audi erg tegenvallen.
• Peugeot zal wrs op comfort scoren. Over de V6 van die tijd ben ik niet enthousiast. Zelfde verhaal als bij Audi (relatief weinig vermogen voor hoog verbruik, zeker met zoveel gewicht te verslepen).
MB 2.3 is inderdaad vrij rap, m'n broer heeft een 190E 2.3 8v automaat, en dat loopt erg goed.
Mijn vorige 2.0 was daarintegen een stuk langzamer. Maar nogmaals, vermogen is leuk, maar ook geen pré, het hard rijden heb ik al een tijdje achter mij gelaten. Maar een auto met een beetje veel opties, hebben vaak ook wat meer vermogen. De audi blokken ben ik niet bekend mee.
teacher schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Wow! Wat een perenkist!

Een belastingvrije mercedes diesel is per definitie duur. Een koopje, dan is er iets mis mee.
Denk aan roest, vacuumproblemen enzo.

Die 190... Die is dorstig. Maar als ie goed rijdt, kan je hem altijd nog over rollen :+
Werd ook enthousiast toen ik de foto zag, totdat ik het tegelvloertje waar hij op staat herkende. Jetcars zal ik nooit van m'n leven iets kopen. En belastingvrij MB's zijn vrij waardevast, dus ze zijn altijd goedkoop om een reden...

---RAWE CEEK!!!---

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

NoFearCreations schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:05:
De audi blokken ben ik niet bekend mee.
Ik heb de 2.8E gereden in een A6 Avant (schakel). Hij trekt er prima aan hoor, maar het gaat allemaal niet met een echte beleving. In een A4 gaat het wellicht prettiger (want lichter).

• FastFred
Hahaha, geweldig hoe dat stuk antiek tussen al die moderne auto's staat met al die 380k km ervaring, prachtig.

Maar, dat zal wel een flink verbruik hebben? 88pk uit een 3.0 diesel?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

teacher schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Wow! Wat een perenkist!
Uhuh, zou dat nooit aanraden aan iemand die niet zei erg handig te zijn ;)

In dit geval is de prijs zo laag dat je er nauwelijks een buil aan kunt vallen, al rijdt dat ding geen meter voorbij de deur van die tent.
FastFred schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Hahaha, geweldig hoe dat stuk antiek tussen al die moderne auto's staat met al die 380k km ervaring, prachtig.

Maar, dat zal wel een flink verbruik hebben? 88pk uit een 3.0 diesel?
Valt mee, 1:12 ofzo. Niet bepaald "bluemotion" oid, maar voor het voortslepen van 1600kg met aerodynamica van een baksteen niet slecht. Over "blue" gesproken, een manier om de kosten te drukken is om op iets anders dan pure diesel te rijden. Deze bakken kunnen in de regel een mix van 50% slaolie en 50% diesel zonder modificatie slikken. Maar dat is dan wel te zien en ruiken aan de achterkant :+

Oslik blyat! Oslik!

• FastFred
Dat valt nog mee inderdaad, doet mijn 1.8 8v 4-pitter ook zo'n beetje, echter heeft die weer wat extra paarden

88pk op 1600kg, jij liever dan ik :X

0-100 tijd met een kalender meten?

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 29-10-2012 08:24 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Weer 2 gevonden, en lekker goedkoop. Houd ik mooi wat geld over:

Volvo 850:
http://link.marktplaats.nl/607492220

Honda Legend:
http://link.marktplaats.nl/609914613

---RAWE CEEK!!!---

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:18:
[...]

Valt mee, 1:12 ofzo. Niet bepaald "bluemotion" oid, maar voor het voortslepen van 1600kg met aerodynamica van een baksteen niet slecht. Over "blue" gesproken, een manier om de kosten te drukken is om op iets anders dan pure diesel te rijden. Deze bakken kunnen in de regel een mix van 50% slaolie en 50% diesel zonder modificatie slikken. Maar dat is dan wel te zien en ruiken aan de achterkant :+
Moet je alleen niet mee gepakt worden, valt voor zover ik weet onder belastingontduiking :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

NoFearCreations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:18:
Weer 2 gevonden, en lekker goedkoop. Houd ik mooi wat geld over:

Volvo 850:
http://link.marktplaats.nl/607492220

Honda Legend:
http://link.marktplaats.nl/609914613
Die Volvo:

208.000km met 8 eigenaren en de vorige eigenaar heeft hem pas sinds 19 oktober op zijn naam staan en wil er nu al weer van af...... Ik weet het niet hoor....

Die Honda:

Leuk ding, maar als je er stukken aan krijgt loop je er wat onderdelen betreft op leeg. Onderdelen voor Japanse auto's (Honda, Toyota voornamelijk) staan niet bekend als goedkoop.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, staar je niet blind op de KM-stand, maar meer op de geschiedenis van de auto. Een auto met relatief (zeker voor een Volvo) weinig km's, en 8 eigenaren... daar loop ik met een boog omheen. Je kan beter een auto hebben met meer KM's maar met een fatsoenlijke onderhoudshistorie, dan een auto die om het jaar van eigenaar wisselt, en het dan maar de vraag is of het ding uberhaupt onderhouden is.
En idd, wat Max ook zegt, onderdelen voor een Japanner (vooral de wat apartere modellen, zoals een Legend) kunnen aan de prijzige kant zijn.
Het voordeel van bv een Volvo (vooral de oudere serie's, 7xx/9xx serie) is dat het allemaal simpele betrouwbare techniek is, en er heel veel clubs/fora voor zijn

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ben ook al aan het kijken naar een S70. Die zijn ook betaalbaar, en vink ik net iets mooier dan een 850. Maar ben al 3 dagen naar advertenties aan het turen, begin er een beetje moe van te worden.

---RAWE CEEK!!!---

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
http://www.autowereld.nl/...utomaat-3446735/foto.html

Wellicht te klein, maar niet al te zwaar en een LPG-G3 installatie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Ik mis de 166....Die zijn voor tussen de 1k en 2,5k op te pikken.

2.5 of 3.0 V6 zijn er nagenoeg altijd in Automaat te krijgen.

K to the KillaZ

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
G3 is veel te duur voor de kilometers die ik rijd.
KillaZ schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:05:
Ik mis de 166....Die zijn voor tussen de 1k en 2,5k op te pikken.

2.5 of 3.0 V6 zijn er nagenoeg altijd in Automaat te krijgen.
Ik ben blij dat ik zo snel van m'n 156 af kwam. Zo'n 166 kom je helemaal nooit meer vanaf.

---RAWE CEEK!!!---

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hmmmm....
http://www.speurders.nl/o...edan-4-drs-118200640.html

Zit te twijfelen of ik die kleur wel mooi vindt...

---RAWE CEEK!!!---

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
NoFearCreations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

[...]

Ik ben blij dat ik zo snel van m'n 156 af kwam. Zo'n 166 kom je helemaal nooit meer vanaf.
Oh ja, je wilt hem na 6 maanden alweer kwijt :+

K to the KillaZ

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nog een input trouwens:
http://www.autoscout24.nl...096&cd=634871001670000000
Niet specifiek deze maar die Galants zijn hartstikke betrouwbaar en met wat zoeken kom je vast wel een mooie tegen (zonder rare velgen waar wel de kilometers bij staan :P)
Niet heel snel maar rijden wel lekker comfortabel en met 160pk toch geen stakker.

Of deze:
http://www.autotrader.nl/...pdracht=mitsubishi-galant|prijs-tot-2000|brandstof-bevat-benzine|transmissie--automaat|cilinderinhoud-van-2400

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 29-10-2012 13:26 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:25:
Nog een input trouwens:
Niet specifiek deze maar die Galants zijn hartstikke betrouwbaar en met wat zoeken kom je vast wel een mooie tegen (zonder rare velgen waar wel de kilometers bij staan :P)
Niet heel snel maar rijden wel lekker comfortabel en met 160pk toch geen stakker.

Of deze:
http://www.autotrader.nl/...pdracht=mitsubishi-galant|prijs-tot-2000|brandstof-bevat-benzine|transmissie--automaat|cilinderinhoud-van-2400
Die 2e ga ik zeker in gedachten houden. Zou dan alleen wel een nieuwe APK op moeten.

---RAWE CEEK!!!---

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Let er dan even op of de automaat nog goed is (moet je sowieso doen natuurlijk) en als hij roest doet hij het in de achterste wielkasten het liefst dus check dat even ;) Sommige hebben er last van, lang niet alle.

• FastFred
GoldenSample schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:25:
Nog een input trouwens:
Wat is er mis met die velgen? Staat hem absoluut niet slecht, vind een Galant sowiezo een mooie auto om te zien

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grrrrrene schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Moet je alleen niet mee gepakt worden, valt voor zover ik weet onder belastingontduiking :)
Ja, dat is een van die rare kronkels van NL wetgeving. Puur plantaardige olie mag (mits je er accijns op betaalt), maar je mag niet zelf mengen, dus 50/50 mag officieel niet, tenzij je dat af pomp koopt (wat nergens verkocht wordt). Practisch gezien daarentegen non-issue: de brandstof an sich is (itt bijv rode diesel) niet verboden in een personenauto en je bent niet verplicht tankbonnen te bewaren...

Puur op zonnebloemolie rijden kan ook, zeker met een overengineerd OM617, maar dan moet je hier en daar aanpassingen doen, en hoewel TS dat ongetwijfeld kan, klinkt het niet alsof hij daar zin in heeft :z

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 29-10-2012 17:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Zit eraan te denken om morgen bij deze auto te gaan kijken:
http://link.marktplaats.nl/606050564

Hoop alleen dat de stoel niet kapot is, dat is bij bijna alle 406 coupes met leer.

Of deze Volvo:
http://www.autokopen.nl/t...50-25-20v-exclusive-autom

wel hoge km.stand, maar ziet er nog erg netjes uit en vol leer.

[ Voor 32% gewijzigd door NoFearCreations op 29-10-2012 20:00 ]

---RAWE CEEK!!!---

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Als het goed is ben ik tegen het eind van de middag eigenaar van een Volvo S70 2.5T Automaat. Of hij moet heel slecht rijden, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

---RAWE CEEK!!!---

• Grrrrrene
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:35:
Zit eraan te denken om morgen bij deze auto te gaan kijken:
http://link.marktplaats.nl/606050564

Hoop alleen dat de stoel niet kapot is, dat is bij bijna alle 406 coupes met leer.
Die is 20-10 alweer verkocht volgens de RDW-website?
Of deze Volvo:
http://www.autokopen.nl/t...50-25-20v-exclusive-autom

wel hoge km.stand, maar ziet er nog erg netjes uit en vol leer.
Ook hier: Datum aanvang tenaamstelling: 24-10-2012. Waarom koopt iemand (een particulier?) die hij/zij na 6 dagen alweer kwijt wil? :o
NoFearCreations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

Hoe kom je daarbij? Je zegt dat je ~15Mm per jaar rijdt, dan kan (zeker in zo'n grote en zware auto) LPG G3 al snel uit. Het kost amper meer dan de benzine-variant en je lacht je dood aan de pomp. Volgens mij ben je met LPG in de war.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Maar waarom maak je je druk over restwaarde in deze klasse? Verkoop je de auto na een jaar weer voor 1000 euro en dan heb je voor 500 euro een jaar gereden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05:
[...]

Die is 20-10 alweer verkocht volgens de RDW-website?

[...]

Ook hier: Datum aanvang tenaamstelling: 24-10-2012. Waarom koopt iemand (een particulier?) die hij/zij na 6 dagen alweer kwijt wil? :o

[...]

Hoe kom je daarbij? Je zegt dat je ~15Mm per jaar rijdt, dan kan (zeker in zo'n grote en zware auto) LPG G3 al snel uit. Het kost amper meer dan de benzine-variant en je lacht je dood aan de pomp. Volgens mij ben je met LPG in de war.
Totdat je net de pech hebt en een duur LPG gerelateerd onderhoud krijgt, b.v. een koprevisie, dan is in 1 klap alle voordeel weg (als je maar net rond het kantelpunt van LPG/benzine rijdt)

Vaak bu'j te bang!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kleine opmerking van mijn kant: de MRB vrijstelling voor oldtimers gaat met het nieuwe kabinet de prullenbak in. Koop dus vooral geen zware oude dieselbak die als een ketter zuipt ;)
Want MRB gaat nog steeds op gewicht en motorisering

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zelfde geldt voor een oude bak op LPG. Daar zit geen G3 installatie op, en een G1/G2 LPG installatie is behoorlijk prijzig in de belasting

Vaak bu'j te bang!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:17
NoFearCreations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:59:G3 is veel te duur voor de kilometers die ik rijd.
Denk je? Ik rijd ook een Xantia op G3, en de wegenbelasting ligt per kwartaal 70 euro boven de benzine uitvoering.

Dat houd in dat als je drie keer per kwartaal tankt je al voordeliger uit bent.
LPG kost hier €0.76, benzine €1.78. Tel uit je winst.
-tom-562 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Totdat je net de pech hebt en een duur LPG gerelateerd onderhoud krijgt, b.v. een koprevisie, dan is in 1 klap alle voordeel weg (als je maar net rond het kantelpunt van LPG/benzine rijdt)
Ach, ik heb het vorig jaar ook zelf gedaan. Gereviseerde kop kost €250. Daarnaast nog wat los spul als kopbouten en je bent weer het mannetje. Bent alleen wel een volle dag bezig (of meer).

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Niet iedereen kan het zelf ;)

Vaak bu'j te bang!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 18:56
Volvo 850 is wel een tank. Zelf eentje afgeschreven met uiteindelijk 350.000 op de teller. Ze kunnen een hoop hebben en op electrisch vlak weinig problemen. Echter een pijnpunt van deze auto is de airco. De radiator van de airco zit onderaan in de voorbumper verwerkt, zonder extra afscherming. Dus hou hier rekening mee, kan nog wel eens lekslaan. Daarnaast kan er een probleem zijn met de software van de schakelbak. Vraag hier goed naar. Koop geen auto (850) zonder geschiedenis/boekjes.

Carpe Diem

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Bij deze ben ik nu de gelukkige eigenaar van een Volvo S70 2.5T Automaat. Ben er erg blij mee, en eindelijk weer een automaat. Zal morgen wat foto's posten, nu helaas al te donker.

---RAWE CEEK!!!---

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:17
Klopt, maar de TS was best handig met auto's :+

Maar Volvo's zijn ook een fijne auto's, zolang je maar bij de 1.6 diesels weg blijft.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Echte Volvo's hebben sowieso RWD :P
Maar TS, gefeliciteerd!

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Bij deze de foto's van m'n Volvo:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000214.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000215.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/Volvo%20S70/WP_000216.jpg

---RAWE CEEK!!!---

• Grrrrrene
  • Niet online
Ziet er netjes uit en lijkt me een fijne, comfortabele auto. Veel plezier ermee! :)

Pagina: 1