Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

software crash debug hoe

Pagina: 1
Acties:

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 20:51
Ik zit met het volgende probleem, ik krijg af en toe als ik twee applicaties in win7 64 bit naast elkaar open heb staan beide maken geluid een tv applicatie en chat program, dan crashed win7 volledig, een soort loop in me audio stream.

Pc is enkel nog uit te zetten of reset maar op reset lijkt het of die daar niet altijd op reageert.

Windows 7 blijft in loop van sound, geen enkele melding in logboeken of crash dump zelfs dat wordt niet eens meer gemaakt.

Win7 64 bit, 32 giga mem, hdd samsung 830, asus p9x79 ws, 7750 amd video
perc 5i, tv kaart hauppauge 1700, voeding corsair 850 ax

Wat heb ik gedaan al, laaste bios, laaste drivers zelfs bij de aparte fabrikanten opgehaald.
mem test, hd test, besturing staat op samsung 830 harddisk.

Iemand enig idee hoe dit te debuggen?? Het effect komt soms 1 of 2 keer per avond voor en soms helemaal niet. 8)7

Blue screen of dead krijg je ook niet.

Het enige dat me nog opvalt is een melding in logboeken over het bios

: de EC (embedded controller) heeft niet binnen de opgegeven time-outperiode gereageerd. Dit kan duiden op een fout in de EC-hardware of -firmware, of dat de BIOS op een onjuiste manier toegang de EC probeert te krijgen. U dient de fabrikant van uw computer om een bijgewerkte BIOS te vragen. In sommige situaties kan deze fout leiden tot problemen met de computer.

Een nieuwer bios is er niet helaas. al gemaild met de fabrikant hierover.
update ik zie net een nieuwe bios voor me moederbord, die gaan we proberen
ben benieuwd.

bios 3209 dan krijg ik helemaal geen gestart systeem meer grrr zit in loop dan
aan het begin als de pc aanzet gaat even aan en dan weer uit, aan uit aan uit aan uit enz pff alles draaid even en dan een soort reset.
terug geflashed naar 3101 :(

Nu toch het bios kunnen flashen en het probleem is er nog steeds na testen.

[ Voor 17% gewijzigd door wowi op 31-10-2012 19:03 ]