build by yours own handheld

Pagina: 1
Acties:

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08 14:15

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Ik kwam begin deze week op het gekke idee om zelf een handheld pc te gaan bouwen. Ik heb al behoorlijk wat ervaring op het gebied van electronica, mcu's en software. IK zoek nog een plaats waar ik LCD TFT schermen kan kopen (320 * 240)?

Nog meer mensen die mischien ook met dit idiote idee rondlopen???

System Specs

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Met welk OS wil je gaan werken?

Jopy (Itsy, weet niet precies)van Compaq (dacht ik) kon je ook zelf gaan bouwen, op de site is de handleiding te downloaden. Die draait onder Linux

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Laten we het nog gekker maken: Alles zelf de hele hardware maar ook de o.s. Als er meer mensen interesse hebben of een bijdrage willen leveren laat me even weten.
Ik heb de beschikking over pcb-ontwikkel apparatuur en microcontroller simulatie software (bij conrad te verkrijgen)

System Specs

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Touchscreen is natuurlijk gaaf, maar wat iets simpeler is => van die rotary encoders (Sony noemt dat jogdials, rare namen die die gasten altijd verzinnen |:( ). USB poort :9 Ethernet aansluiting...

Nou ja alles kan toch ... :7 Leuk projectje trouwens

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
enige features waaraan ik dacht:
* touchscreen (is heel simpel, in een nummer van electuur staat hoe toe te passen)
* usb (how the f**k werkt usb)
* 320 * 240 TFT LCD
* flashrom (zodat gegevens ook zonder batt behouden blijven)
* slechts 4 penlite batterijen (ingeb. lader)
* tja... en nog wat ic-tjes om het mainbord wat voller te maken (alles in smd)

System Specs

Verwijderd

die lcd schermpjes kan je gewoon by de conrad bestelen ze hebben ze in kleur en zwart wit

Verwijderd

heb wel zelf ooit een laser link gebouwd die comunicatie over een laser straal tussen 2 pc's

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Welke lcd schermen bij conrad bedoel je dan?
Ik heb de volgende ontdekt:
- dotmatrix 1 to 4 rij met max 40 teken schermen (niet geschikt te klein en niet genoeg grafische mogelijkheden)
- allerlij modules met maximaa 240 * 128 pixels die bovendien op een hele grote printplaat gemonteerd zitten wat de afmetingen van de hadnheld niet echt ten goede komt.
- Ik zie zo geen kleuren schermen (er is wel een kleuren tft monitor maar dat is niet mijn bedoeling)

Ik zie zo geen geschikte schermen.Mocht ik het over mijn hoofd zien mail dan even het bestelnummer van conrad door dan kan ik daarop zoeken.

System Specs

Verwijderd

* tja... en nog wat ic-tjes om het mainbord wat voller te maken (alles in smd)
Ja, ik zie het al, dit project wordt wel wat......:?

Verwijderd

nee die zijn het niet ze hebben ook echt tft modules zal zo ff opzoeken in de electronica beibel wel artikel nummer het is

is dit iets voor je ?

deze hebben ze ook als losse modulen

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203053860991380604&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19546&TK_PAR[MEDIUM]=

Verwijderd

de artikel nummers uithet conrad boek van 2001 zijn

bestel nummer 190103-24 5' lcd module kleur
bestel nummer 192473-24 lcd module b/w

Verwijderd

One word: Morphyone

http://www.morphyone.org/

Morphy One - The world's first open hardware palmtop PC!

Verwijderd

tsja, die USB is wel andere koek, is helemaal niet gemakkelijk te implementeren! :(
een seiele poort is trager maar veeeeeeeeeel simpeler! ik heb ooit iets geprobeerd met usb te maken, maar dat viel wel ff tegen!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je toch leuk bezig bent

een ir-poort

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
goede tip die morphy one.

ik zal even naar die modules zoeken. Ik heb geen 2001 boek van conrad gekregen (al meerdere keren aangevraagd)

ik ga er wel een eigen bios/os/toepassingssoftware bijmaken in tegenstelling van morphy one.

Ik ga deze week nog een website openen waar ik alles over het project bijhoud en te inzage leg.

Alvast bedankt voor de tips, hoe meer hoe beter, alle tips, ideeen e.d. zijn welkom!!!

System Specs

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
IK heb die lcd schermen gevonden deze zijn alleen geschikt voorpal video signalen en niet aan te sturen zoals met die standaard character modules. Ik zoek schermen die je net zo kunt aansturen ik heb op de site van philips al iets gevonden naar de specs zijn onduidelijk

System Specs

Verwijderd

Is ie al klaar?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:12

Petuhr

FreeBSD

Op woensdag 13 juni 2001 09:28 schreef tweakerrrr het volgende:
Is ie al klaar?
Die is goed :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 00:01 schreef hesselim het volgende:

Ik ga deze week nog een website openen waar ik alles over het project bijhoud en te inzage leg.

Alvast bedankt voor de tips, hoe meer hoe beter, alle tips, ideeen e.d. zijn welkom!!!
Is die site er wel al ?

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
is het niet eenvoudiger om een oude palm op de kop te tikken (niet te hard want het gaat om het scherm)
dan hebbie gelijk een schermpje en de controllerchip en een touch-pad
Zal goedkoper zijn dan een andere oplossing.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Kijk eens naar www.lart.tudelft.nl of www.pc104.com voor de compu. Maar een 2e handsje lijkt me een stuk goedkoper en practischer :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Hehehe cool

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

die lcd schermpjes kan je gewoon by de conrad bestelen ze hebben ze in kleur en zwart wit
zullen we ze maar gewoon kopen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Even serieus: een HANDHELD maak je echt niet zomaar even. Heb je die mini-solderingen wel es gezien??? Je kunt wel proberen iets laptop achtigs te maken. Kleur is te moeilijk, dat kun je wel vergeten, maar ik zag iets van 212x128 resolutie zwart-wit ofzo, dat kon nog wel iets worden. USB kan wel, maar RS232 (serieel 9polig) is veeeeeel makkelijker. Ik wil wel iets doen, maar weet niet wat. Iemand goed in assembler? 1010100011111111111000000101010100111111111111 (mijn bijdrage aan het o.s. ;) )

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
Die solderingen zijn echt niet het probleem hoor.
We zijn nu voor het vak VLSI (Very Large Scale Integration) een CPU aan het maken (die ook echt op een stukkie hardware wordt geprojecteerd, zodat je er ook echt aan kunt meten enzo)
Het ontwerp komt uit een boek van Tanenbaum.
Daar komt nog een hoop aan gerotzooi met timingen enzo bij kijken.
Tevens zit er bijv ook een stuk programma-code in de chip (zgn. micro-code) voor het allerlaagste niveau van aansturing en initialisatie (staat een stukkie ervan op het plaatje
dit soort dingen zul je dus ook tegen komen met het maken van iets groters, zoals een PDA.
Je kunt dan gelukkig wel van standaard componenten gebruik maken maar zelfs dat valt niet mee. We zitten op dit moment namelijk nogal te klooien om het geheugen aan te kunnen sturen (de CPU is intern 16 bit en de bus-breedte naar het geheugen is 8 bit.)
Dit moet in dit geval binnen 7 klok-tikken gebeuren maar volgens de specs van het geheugen hebben we daar minstens 12 stappen voor nodig. Hier hebben we dus ervoor gekozen om het geheugen DDR aan te sturen >:) (heb je zelfs 1 klok-tik marge)
Voor een complete PDA heb je verder ook nog een soort van BIOS nodig en daar heb je bijv echt geen compiler voor en moet dus met de hand gebeuren (de micro-code op het plaatje hierboven hebben we echt niet in zitten tikken, maar voor de gegeven pseudo-code heeft een van ons een parser geschreven en daarna hebben we de code met de hand gecontroleerd.)

Dit zijn maar een paar van de problemen die je tegen zult komen met het bouwen (naast een chronisch geheugen tekort en CPU-power te weinig voor de (vele) simulaties)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Is hij nu misschien al af ? :P

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hee TD-er, gaaf in VHDL zoiets maken is wel een goed idee. Kan je de zut zo in een een FPGA drukken. :)

Iemand een Xilinx ontwikkelbord in de aanbieding?? Als het ff kan een virtex versie... :P

* Vorlon progt nu VHDL in EASE onder Solaris ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

DAMN! stoer!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

en.....al gelukt?
ik heb hier een LM634XG 640*240 d8 ik
ik zoek al een tyd naar een datasheet voor dat dat ding

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

suc6 enzo

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1