[windows 7/8] windows hergebruiken en upgrade bij nieuwe pc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 13:06
(Mijn eerste topic, hopelijk op de goede plek.)

Ik wil voor de eerste keer een pc gaan bouwen en ik loop een beetje tegen het probleem van een besturingssysteem aan.
Ik zou graag mijn oude harde schijf willen hergebruiken sinds deze prima werkt en eigenlijk aan alle eisen voldoet.
Nu is de vraag wat er gebeurt met mijn voorgeïnstalleerde versie van Windows 7 die op deze schijf staat als ik hem in mijn nieuwe pc zet. Zal hij booten of is de kans dat ik een BSOD krijg groter? Ik heb wat rondgezocht en de meeste zeggen dat je waarschijnlijk een BSOD krijgt en het zoieso slimmer is om een clean install te gebruiken. Vooral vanwege die tweede reden ben ik een upgrade naar windows 8 aan het overwegen, Nu vraag ik mij af of het mogelijk is mijn oude HDD over te plaatsen en vervolgens naar Windows 8 te upgraden zodat ik toch een clean install heb voor maar €30,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:12
BSOD waarschijnlijk omdat je vorige windows configuratie is afgestemd op hardware+drivers die niet meer actueel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou ja, je kan je oude schijf wel hergebruiken maar je zult hem even moeten herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
Is het mogelijk om deselfde windows licentie te gebruiken? Of moet ik ergens een cd gaan opduikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Ja, dat is mogelijk. Gewoon dezelde licentiecode gebruiken. Als het geen oem is wel te verstaan.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
Volgens mij is het een OEM versie aangezien hij met mijn packard bell meekwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is 100% zeker OEM, en die mag je niet overnemen naar een ander systeem. OEM is systeemgebonden, en de upgrade hangt weer aan je licentie, waarmee je dus je upgrade naar W8 aan je PB hangt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:38
Volgens mij kan je het best windows 8 op je oude systeem aanschaffen en hem niet installeren maar op een DVD of usb stick te zetten.

Je krijgt hier bij een KEY die je dan kunt gebruiken bij het installeren van windows 8 op je nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
mathy_ schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:43:
Volgens mij kan je het best windows 8 op je oude systeem aanschaffen en hem niet installeren maar op een DVD of usb stick te zetten.

Je krijgt hier bij een KEY die je dan kunt gebruiken bij het installeren van windows 8 op je nieuwe PC.
Dat was ik dus ook aan het denken maar zoals iemand dus al eerder heeft gezegd als deze update inderdaad aan mijn licensie gebonden is kan ik het wel vergeten.
Hero Of Time schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:52:
Dat is 100% zeker OEM, en die mag je niet overnemen naar een ander systeem. OEM is systeemgebonden, en de upgrade hangt weer aan je licentie, waarmee je dus je upgrade naar W8 aan je PB hangt.
Hoe komen de meeste builders aan een besturingssysteem? Linux of een illegale download?
Linux is geen optie aangezien ik wil gamen op mijn systeem en illegaal ben ik ook niet echt enthiousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Die kopen ook OEM, met dus als nadeel dat die licentie gekoppeld is aan de hardware waarop je hem de 1e keer installeert.

Daarnaast is het voornaamste punt van discussie hier het verschil tussen 'kan' en 'mag'. Je 'kan' van alles met een OEM licentie, je 'mag' er niet zo veel mee.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Fridge
Rupie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:22:
Daarnaast is het voornaamste punt van discussie hier het verschil tussen 'kan' en 'mag'. Je 'kan' van alles met een OEM licentie, je 'mag' er niet zo veel mee.
Aangezien ik probeer een legale versie van windows te krijgen voor een redelijke prijs lijkt het me dat wat ik kan en mag in principe hetzelfde is.

Bovendien is het veel makkelijker om een illegale windows te installeren in plaats van te rommelen met OEM versies en upgrades. Maar dit probeer ik juist te vermijden.
Pagina: 1