Hallo,
Nadat ik er ben achter gekomen dat mijn Club3D 4870X2 helaas is overleden, moet ik het nu doen met een Geforce 7300GS. Dit werkt ronduit heel erg slecht in games, ik wil dan graag ook een nieuwe videokaart gaan kopen. Het budget hiervoor ligt rond de €400.
Nu is het zo dat ik met het volgende systeem zit:
- Core 2 Duo E8500
- Asus P5Q Pro
- 4GB werkgeheugen
- CM 700watt
Het is inderdaad een wat oudere computer, begin volgend jaar wil ik hem vernieuwen naar Ivy-Bridge. De videokaart die ik nu dan ga kopen, zet ik uiteraard over naar dit nieuwe systeem.
Ik speel op een 24 inch monitor, 1080p.
De eisen die ik stel aan de videokaart:
- Het moet stil zijn
- Het moet koel blijven
- Games op max kunnen spelen tegen goede FPS, ook toekomstige games
- Kaart moet betrouwbaar zijn
Ik heb op het moment 2 videokaarten op het oog, namelijk:
- Gigabyte GV-N670OC-2GD
- Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Beide kaarten zijn erg aan elkaar gewaagd, stil, koel en snel. Misschien is de AMD kaart wat zelfs sneller dankzij de nieuwe drivers die ervoor zijn uitgekomen. Daarbij komt ook dat je bij aanschaf van een AMD kaart er een paar gratis games bij krijgt. http://www.engadget.com/2...d-7000-buyers-free-games/
De Nvidia kaart is stiller en koeler.
Wat zouden jullie mij kunnen aanraden?
Nadat ik er ben achter gekomen dat mijn Club3D 4870X2 helaas is overleden, moet ik het nu doen met een Geforce 7300GS. Dit werkt ronduit heel erg slecht in games, ik wil dan graag ook een nieuwe videokaart gaan kopen. Het budget hiervoor ligt rond de €400.
Nu is het zo dat ik met het volgende systeem zit:
- Core 2 Duo E8500
- Asus P5Q Pro
- 4GB werkgeheugen
- CM 700watt
Het is inderdaad een wat oudere computer, begin volgend jaar wil ik hem vernieuwen naar Ivy-Bridge. De videokaart die ik nu dan ga kopen, zet ik uiteraard over naar dit nieuwe systeem.
Ik speel op een 24 inch monitor, 1080p.
De eisen die ik stel aan de videokaart:
- Het moet stil zijn
- Het moet koel blijven
- Games op max kunnen spelen tegen goede FPS, ook toekomstige games
- Kaart moet betrouwbaar zijn
Ik heb op het moment 2 videokaarten op het oog, namelijk:
- Gigabyte GV-N670OC-2GD
- Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Beide kaarten zijn erg aan elkaar gewaagd, stil, koel en snel. Misschien is de AMD kaart wat zelfs sneller dankzij de nieuwe drivers die ervoor zijn uitgekomen. Daarbij komt ook dat je bij aanschaf van een AMD kaart er een paar gratis games bij krijgt. http://www.engadget.com/2...d-7000-buyers-free-games/
De Nvidia kaart is stiller en koeler.
Wat zouden jullie mij kunnen aanraden?