Windows 8: vernieuwer in tabletland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Volgens mij zijn jullie een Login methode vergeten in Windows 8:

Password, PIN en Picture. Jullie hebben maar twee opgeschreven. Ik heb overigens biometrisch er buiten gehouden, dan ga je al snel richting vier-vijf (fingerprint reader verschijnt als vierde, smartcard als vijfde):
Windows 8 logins

De PIN login vind ik erg fijn, even intikken en hij is slide gelijk weg.

Verder mis ik een stukje over de xbox gameservice (yay minesweeper achievements!), en wil ik jullie ook even wijzen op dit dingetje:

Media controls Windows 8

Media controls zijn er wel degelijk... de volume knop of, als het media device dat heeft, media knoppen halen het te voorschijn. Dit geld onder zowel tablets als onder de X86 versie. En ja: werkt ook als het device locked is. Ik kan helaas geen screenshot nemen van m'n lock screen. Maar geloof me: media control staat er, en BBC news is de dominante app op het lock screen.

Overigens: als Nederlander-in-Engeland even een klacht: er is geen NOS/buienradar app hier :( ze hebben hem niet global beschikbaar gemaakt en ik voel me behoorlijk in de steek gelaten, ik woon welliswaar niet in Nederland maar wil die apps wel!!!

[ Voor 52% gewijzigd door Umbrah op 28-10-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Er wordt ook nergens een woord gerept over de mogelijkheden m.b.t. het aansluiten van hardware zoals schermen, toetsenborden, externe harde schijven, microfoons, camera's, printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Sowieso is Windows RT totaal onderbelicht. In de videoreview komt hij helemaal niet aan bod, in de geschreven recensie is er één pagina aan toegewijd die enkel wat globale dingen beschrijft. Maar ik mis als consument nog o zoveel.

- Wanneer komt de Surface naar Nederland toe?
- Welk platform is aantrekkelijker (RT of Win8) en waarom?
- Een recensie Windows 8 (Acer W510 of W700) of Windows RT (Surface RT) materiaal zou ook handig zijn.

Ik heb vanwege mijn enthousiasme een Surface RT gekocht maar een echt onderbouwde mening behalve "zodat ik er zo snel mogelijk mee aan de slag kan gaan" is er nu niet. Ik mis nog zoveel informatie om een goed oordeel te kunnen geven en Tweakers had hier zo mooi op in kunnen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

WoutF

Hoofdredacteur
Umbrah schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:35:
Volgens mij zijn jullie een Login methode vergeten in Windows 8:

Password, PIN en Picture. Jullie hebben maar twee opgeschreven. Ik heb overigens biometrisch er buiten gehouden, dan ga je al snel richting vier-vijf (fingerprint reader verschijnt als vierde, smartcard als vijfde):
[afbeelding]

De PIN login vind ik erg fijn, even intikken en hij is slide gelijk weg.

Media controls zijn er wel degelijk... de volume knop of, als het media device dat heeft, media knoppen halen het te voorschijn. Dit geld onder zowel tablets als onder de X86 versie. En ja: werkt ook als het device locked is. Ik kan helaas geen screenshot nemen van m'n lock screen. Maar geloof me: media control staat er, en BBC news is de dominante app op het lock screen.
Stukjes over PIN en de controls toegevoegd :)
Robkazoe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:08:
Sowieso is Windows RT totaal onderbelicht. In de videoreview komt hij helemaal niet aan bod, in de geschreven recensie is er één pagina aan toegewijd die enkel wat globale dingen beschrijft. Maar ik mis als consument nog o zoveel.

- Wanneer komt de Surface naar Nederland toe?
- Welk platform is aantrekkelijker (RT of Win8) en waarom?
- Een recensie Windows 8 (Acer W510 of W700) of Windows RT (Surface RT) materiaal zou ook handig zijn.

Ik heb vanwege mijn enthousiasme een Surface RT gekocht maar een echt onderbouwde mening behalve "zodat ik er zo snel mogelijk mee aan de slag kan gaan" is er nu niet. Ik mis nog zoveel informatie om een goed oordeel te kunnen geven en Tweakers had hier zo mooi op in kunnen springen.
RT is grotendeels niet genoemd omdat dit een recensie is, en we hebben te weinig tijd door kunnen brengen met RT om het echt te recenseren (enkel twee hands-on-sessies op een beurs). In de tekst bleef het daarom bij een pagina met een beschrijvend karakter.

We hebben al een exemplaar van Surface besteld en ik hoop ook snel samples van RT-tablets in handen te krijgen. Je kan de komende tijd dus nog genoeg reviews van Windows 8/RT-tablets verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

reviews: Windows 8: veelbelovende nieuwkomer op de tabletmarkt

Op deze pagina staat een foutje.
Ook storend is dat in een lijst niet te zien is welke apps je al geïnstalleerd hebt. Dat zie je pas als je een app aanklikt.
Dat kan namelijk wel. Als je rechtsklikt met een muis of van boven naar onder veegt, krijg je in de Store een kopje "Your apps" te zien. Via die optie kun je een lijst oproepen met applicatie die je hebt aangeschaft, met de nodige filters (all apps, apps not installed on this device, apps installed on this device).

En nog één:
Ook Google is nergens in de Windows Store te vinden, dus dat betekent geen Google Maps, geen Gmail-client en geen YouTube.
Google heeft de Search app naar Windows 8 gebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door JohnVanZetten op 30-10-2012 09:18 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

WoutF

Hoofdredacteur
JohnVanZetten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:17:
reviews: Windows 8: veelbelovende nieuwkomer op de tabletmarkt

Op deze pagina staat een foutje.

[...]

Dat kan namelijk wel. Als je rechtsklikt met een muis of van boven naar onder veegt, krijg je in de Store een kopje "Your apps" te zien. Via die optie kun je een lijst oproepen met applicatie die je hebt aangeschaft, met de nodige filters (all apps, apps not installed on this device, apps installed on this device).
Het gaat om de lijsten. Als ik de lijst met populaire app aanklik, zie ik in het overzicht ook allemaal apps staan die ik al geïnstalleerd heb staan. Het zou handig zijn als dat vermeld wordt.
[...]

Google heeft de Search app naar Windows 8 gebracht.
Klopt, toegevoegd :)
Pagina: 1