[PW] besturingssysteem tablets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nu Windows 8 uitkomt, zal er ongetwijfeld een stortvloed aan nieuwe tablets bijkomen.
Als ik echter naar het menu besturingssyteem in de PW ga, zie ik daar enkel "Windows 8" staan.
Ik vroeg mij daarop af of het niet mogelijk is om een verschil te maken tussen Windows 8 RT en de 'gewone' windows 8 (voor x86)? Daar zit namelijk een vrij tot zeer groot verschil in.

Voorts is het misschien handig om dit submenu wat meer naar boven te verhuizen, besturingssysteem is namelijk toch een van je eerste/belangrijkste eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wilde dit net posten. Top idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik zie het. De enige Windows 8 tablet met een prijs was de pricewatch: Acer W510 Wit, die stond inderdaad gespecificeerd met Windows 8, verder geen variantnaam erachter als Pro of RT. Waarschijnlijk komt dit omdat Acer zelf het OS specificeert zonder variantnaam, waardoor wij het zo hebben overgenomen (in principe is de fabrikant leading wat specs betreft). Maar ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het Win 8 Pro is, aangezien er een x86 processor in zit. Ik heb de variantnaamloze Windows 8 hernoemd naar Windows 8 (variant onbekend), mocht er in de toekomt een tablet uitkomen waar het compleet onduidelijk is wat voor soort CPU erin zit.
Edit: Hmmm, deels blijk ik bullshit te vertellen :p Er is wel degelijk een 'gewone' Windows 8 versie (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/compare), dus dat heb ik weer terugveranderd bij de eerdergenoemde tablet. Dus Acer zegt Windows 8 zonder toevoeging, dan zal het wel zo zijn, want het bestaat tenslotte wel :)

Wat betreft de plaatsing van het filter, dat was vorige week ook al gevraagd en zal dus binnenkort opgepakt worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Glaanie op 29-10-2012 10:18 ]