Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-reader roundup

Pagina: 1
Acties:

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Wellicht zijn er al plannen in die richting, maar een e-reader roundup review lijkt mij erg interessant. Met o.a. de Kindle Paperwhite, klassieke Kindle, Sony PRS-T2 en de kobo Glo, is er veel te kiezen. Omdat een aantal typen minder gemakkelijk in de winkel is te proberen, kan een vergelijking van Tweakers uitkomst bieden.

Een review waarin de populaire typen naast elkaar gelegd worden en beoordeeld worden op de bouw, het scherm en de features lijkt mij zeer de moeite waard voor lezers. De productgroep leent zich mijns inziens ook voor een dergelijke vergelijking.

Hierin speelt ook mee dat ik wellicht op korte termijn zelf hoogverraad aan de boekdrukkunst ga plegen. Verwacht ik dat Tweakers al het uitzoeken en vergelijken voor mij doet? Een beetje wel :+

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:31
Waar is de 'like' knop? Ook ik overweeg de dode-bomen-cultuur achter mij te laten, zou zo'n roundup ook waarderen!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Nou, anders ik wel!

En ik wil het voor nog een reden... M'n pa en ma! Pa is boeken fan, en ma is de boekenkasten zat! We hebben de lieve oude man reeds een 9" Asus e-reader gegeven, maar drie maal raden... we liepen aan tegen gebruikersgemak... niet alleen was het downloaden van een boek vanaf bol.com omslachting en amper te doen voor de man, hadden we het eindelijk gedownload en door de Adobe DRM (wat een draak van een tool zeg) heen gehaald en op de reader gezet... wil de reader hem niet lezen vanwege een DRM fout!!!

Let wel... ik ben volgens mij vrij redelijk in mijn werk... ik weet zeker dat de fout niet bij de reader zit of bij de gebruiker... de DRM is gewoon... gaar... simpel python scriptje later was de DRM weg, maar goed, de lieve oude man kan het, ik woon ruim 800km + een bootreis over het kanaal ver, zelf niet helemaal doen... dat... en het heeft hem afgeschrikt. Gevolg? Stofhappende e-reader... boze ma want hij blijft boeken kopen... Waarom? Usability overall te laag voor een 59-jaar oude man.

E-reader roundup: OK. Maar test ook de ecosystemen... voor nederlanders... en op gebruikersgemak... en alstjullieblieft... leg de vinger op de gevoelige plek. Schrijf op zo'n manier dat er kamervragen over komen, want hoe de theorie is... is mooi, maar de implementatie is ZO slecht, absurd!