Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gefotografeerde producten in reviews

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
reviews: Nikon 1 J2: laat kansen liggen

BIj het tweede plaatje denk ik een hoop stof te zien. Ik zou het een goede zaak vinden als de producten afgestoft en vingervlekvrij gemaakt worden voor ze gefotografeerd worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb dezelfde opmerkingen al een paar keer eerder gemaakt. De kwaliteit van de foto's is aanzienlijk toegenomen, maar er valt inderdaad wel nog het één en ander te verbeteren.

Goed zijn de achtergrond en de uitlichting, niets dan lof daar. De uitkadering is verbeterd, maar kan nog wat puntjes op de i gebruiken. Stof en vingerafdrukken zijn inderdaad nog vaak te zien en een verbeterpuntje, al moet gezegd worden dat stof soms bijna niet te vermijden is door statische elektriciteit. Dat is echter niets dat in de postprocessing niet nog even opgepoetst kan worden. Tot slot heb je de hand zoals die op diezelfde pagina te zien is; het gebruik ervan is een prettige afwisseling van de wat meer rigide shots, alleen moet er dan wel even gelet worden op schone handen en nagels zodat het niet onsmakelijk wordt.

Al met al zijn de foto's een stuk beter dan voorheen en is goed te zien dat er meer aandacht aan besteed en met meer kunde aan gewerkt wordt dan voorheen :Y

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Als je enig idee hebt hoeveel aandacht er nu al voor foto's is... Ik denk niet dat het realistisch is te verwachten dat we elke gemaakte foto naderhand nog gaan bewerken om op pixelniveau stofjes weg te halen. Als het overduidelijk is nemen we die moeite nog, maar veel meer tijd dan we nu al kwijt zijn aan het maken van de foto's lijkt mij niet in verhouding staan. Ik denk dat we een eind gekomen zijn, maar vergeet niet dat we allemaal gewoon schrijvende redacteuren zijn die zich gaandeweg extra vaardigheden hebben proberen eigen te maken ;)

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Ik stoor me eigenlijk ook wel aan die hand bij die laatste foto. Al die huidschilfers en eelt dat je ziet.
Jullie moeten ze wel even manicuren voordat je ze in een foto gebruikt.... ;)

Verwijderd

Na de kritiek valt het me de afgelopen tijd op dat de foto's van steeds betere kwaliteit zijn :Y Als je echt wilt zeuren zijn er altijd dingen die beter kunnen, maar ik heb zelden meer dat het me bij het lezen van een review opvalt en moet echt zoeken naar schoonheidsfoutjes. Geen vingerafdrukken, nauwelijks stof meer en belichting en uitkadering waar over nagedacht is. Dat lijkt me een uitstekende standaard voor een site die het van de reviews moet hebben. Ook de videoreviews hebben een prettig eigen stijltje en zien er goed verzorgd uit.

Goed bezig jongens d:)b Dat mag ook gewoon gezegd worden :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Maak zelf eens een soortgelijke foto van iets waarvan je denkt dat het stofvrij is. O.a. door het licht zie je op de foto ineens stof en andere details die je in werkelijkheid niet waarneemt.
Ik vind de foto's van tweakers.net altijd erg netjes. Ik vind niet dat je ook nog mag verwachten dat alles zorgvuldig in een stofvrije ruimte wordt ontdaan van enige stofdeeltjes en nadien met fotobewerkingssoftware helemaal wordt nabewerkt.

Verwijderd

RolfLobker schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:19:
Maak zelf eens een soortgelijke foto van iets waarvan je denkt dat het stofvrij is. O.a. door het licht zie je op de foto ineens stof en andere details die je in werkelijkheid niet waarneemt.
Ik vind de foto's van tweakers.net altijd erg netjes. Ik vind niet dat je ook nog mag verwachten dat alles zorgvuldig in een stofvrije ruimte wordt ontdaan van enige stofdeeltjes en nadien met fotobewerkingssoftware helemaal wordt nabewerkt.
Dit topic is inmiddels twee jaar oud en werd juist omhooggeschopt omdat foto's er nu beter uitzien ;)

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:29

TradeMarkNL

Videoproducer
Bedankt! Ik denk dat veel mensen zich verkijken op het feit hoe snel ergens stofjes/vingervlekken op komen. Geloof me, we poetsen ons scheel en soms kun je voor elke keer dat je het product in een andere hoek legt weer opnieuw beginnen. Zeker wanneer we met een macro-lens aan de haal gaan om bepaalde details in beeld te brengen. Maar dat hoort erbij en we proberen alles zo clean mogelijk vast te leggen :)

Verwijderd

TradeMarkNL schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:06:
Ik denk dat veel mensen zich verkijken op het feit hoe snel ergens stofjes/vingervlekken op komen. [...] Maar dat hoort erbij en we proberen alles zo clean mogelijk vast te leggen :)
Ik ben zelf een beetje bekend met die hoek en ik ken het probleem helaas. Zoals je zelf heel terecht zegt hoort dat erbij, maar gelukkig zijn jullie inspanningen inmiddels zichtbaar geworden :Y
Pagina: 1