Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Licentie betalen via besturen op afstand?*

Pagina: 1
Acties:

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 17:27
Situatie:

Als werknemer heb je je been gebroken, je kan niet naar je werk.

Maar via de Windows Vista/7 functie "verbinding met extern bureaublad" kan je vanaf de pc thuis bij je computer van werk. En daar maak je gebruik van dure software die licentie kosten.

Is dit legaal om die software van afstand te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Janus Bier op 28-10-2012 01:49 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat zouden licenties te maken hebben met de manier waarop jij het systeem gebruikt? Volgens mij worden licenties niet ineens ongeldig omdat je het systeem gebruikt via extern bureaublad.

Als de baas netjes voor de licenties betaald heeft en jij hebt toestemming om dat te doen lijkt mij het geen probleem. Ik kan me wel voorstellen dat je baas niet wil dat je prive zaken gaat zitten doen op het systeem, maar dat heeft niets met de geldigheid van licenties te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Rupie op 28-10-2012 10:21 ]

Desktop | Server | Laptop

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:29
Dat hangt natuurlijk volledig af van het soort software en overeenkomst. Voor Microsoft producten is dit bijvoorbeeld vrij strict geregeld (ik meen mij te herinneren dat wanneer je office geïnstalleerd hebt op pc X en jij deze benaderd via pc Y, je op beiden een unieke productlicentie moet hebben, ook al gebruik je office op pc Y verder niet.. Maar dat kan een fabeltje zijn :)). Ik zou dus even informeren bij de leverancier van de software of zelf even de licentieovereenkomst in duiken en zoeken op worden als 'remote'.

Voor Microsoft producten, zie: http://www.microsoft.com/licensing/
Wanneer u Office via Remote Desktop Services (RDS), voorheen Terminal Services, wil gaan gebruiken moet u Office licenties in een volume licentie overeenkomst aanschaffen. Alleen met de volume license keys en software die u daarbij krijgt is het mogelijk om Office op de Remote Desktop Server te installeren. Office Standard en Office Professional Plus zijn de enige versies van Office 2010 leverbaar in een volume licentie overeenkomst. Voor elke client die zo gebruik maakt van Office dient u een Office licentie en een RDS CAL aan te schaffen. Indien gebruikers op andere computers, bijvoorbeeld hun computer thuis, Office via RDS moeten kunnen gebruiken moet u Office licenties met Software Assurance aanschaffen. U krijgt dan zogeheten Office Roaming Use Rights.
Daarnaast dient u over een Windows Server en een Windows Server CAL voor elke client te beschikken. Het is niet mogelijk om gebruik te maken van Remote Desktop Services op Windows Small Business Server Standard. U kunt dan de Premium Add-on of een aparte Windows Server licentie kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door ReneDD op 28-10-2012 10:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat gaat over de Server variant RD.
Voor Win7 werk je op dezelfde non-concurrent user sessie als zat je erachter, en gaat dat RD CAL verhaal niet op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device