Toon posts:

AMD HD7870 geen 2560x1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een pc gekocht met daarin een AMD Radeon HD7870. Ik heb specifiek gevraagd bij de verkoper of ik daarop twee maal een 30 inch monitor kon aansluiten via DVI op de hoogste resolutie. Hij bevestigde dat. Ikzelf heb geen verstand van computers dus ik vertrouwde er op.

Nu eenmaal thuis krijg ik mijn tweede monitor simpelweg niet op de 2560x1600 aangesloten. Maximaal 1920x1080. Aan de kabels ligt het niet, alles is al een keer of 3 omgegooid en kan ook op beide monitor 2560x1600 krijgen maar gewoon niet samen. Ik vraag me toch af of deze video kaart het support, de site zegt van wel maar krijg het toch mooi niet voor elkaar. Ik begin er toch steeds minder geloof in te krijgen en ik vroeg me af of het mogelijk is om mini displayport om te zetten naar DVI en wat heb ik hiervoor nodig. Ik heb namelijk twee mini displayports in mijn videokaart zitten.

Of is er toch nog een uitweg met de DVI aansluiting?

De computer die ik gekocht heb is bij Alternate de Venus P220

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Met de displayports durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij zijn er wel converters voor.

Dat je 2e DVI niet boven 1920x1080 komt is meestal zo, DVI 1 is meestal Dual Link (en met de juiste kabel kan die hogere resoluties aan). DVI2 is in de meeste gevallen Single Link en kan dan maar resoluties aan t/m 1920x1080.

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhh, lekker dan.
Dus eigenlijk heeft hij mij gewoon onzin vertelt?

Weet je toevallig welke converter ik hier voor moet hebben? En kan ik ook van displayport naar minidisplayport om die resolutie te krijgen?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Over welke merk van kaart gaat het? want vaak zitten bij Sapphire kaarten een hoop convertors al in de doos

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Ufff, dacht eerlijk gezegd dat HD7870 genoeg zou zeggen.
Weet je waar ik dit kan zien? Op de doos of bon staat het niet vermeld, ook niet op de site van Alternate zelf

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Mjah displayport adapters heb je idd pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Merk staat meestal wel op de koeler en op de doos.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Op de doos staat normaal het merk geschreven naast een schaargeklede madam of ergens iets futuristisch

Hoe dan ook sapphire geeft een DVI en DP convertor mee

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het CLUB3D, is dat mogelijk? Heb er een paar losse doosjes van mee gekregen en deze leek op het doosje van de videokaart. Sorry dat het allemaal zo dom klinkt, niet echt mijn straatje dit :)

Verwijderd

Topicstarter
X-Fire-X schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:22:
Mjah displayport adapters heb je idd pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Merk staat meestal wel op de koeler en op de doos.
Dit gaat hem trouwens niet worden, moet namelijk van minidisplay -> DVI Dual Link of van minidisplay-displayport en hij moet op 2560x1600 :)

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 22:22
Ik vrees dat je moet duure DP > DVI-D Dual-link verloop bijkopen ( +/- 100 Euro). Ik heb hetzelfde probleem hegad 1 mnd geleden. Nu heb ik nvidia 680 GTX die wel 2x DVI Dual-link onboard heeft voor mijn 30 inch schermen.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Topicstarter
SlowikPL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:00:
Ik vrees dat je moet duure DP > DVI-D Dual-link verloop bijkopen ( +/- 100 Euro). Ik heb hetzelfde probleem hegad 1 mnd geleden. Nu heb ik nvidia 680 GTX die wel 2x DVI Dual-link onboard heeft voor mijn 30 inch schermen.
Ja, toch zonde en zal kijken of ze die bij alternate kunnen meegeven voor de fout.
Vraag me toch af of een minidisplayport -> displayport ook een optie is, die zijn maar €20.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:43
Om welke monitoren gaat het? Als het een beetje recente monitoren zijn, zit er dan niet al displayport op? Of anders gezegd, ik kan mij bijna niet voorstellen dat er alleen DVI DL op de monitor zit als deze vrij recent is...

[ Voor 35% gewijzigd door MicGlou op 28-10-2012 07:36 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
MicGlou schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 07:35:
Om welke monitoren gaat het? Als het een beetje recente monitoren zijn, zit er dan niet al displayport op? Of anders gezegd, ik kan mij bijna niet voorstellen dat er alleen DVI DL op de monitor zit als deze vrij recent is...
DP staat echt nog in de kinderschoenen maar dp naar dvi zijn heel common.
Jammer voor je dat de converter actief naar 2560x1600 extreem duur is.

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Als je monitor een DisplayPort ingang heeft zou ik deze gebruiken. Dan werkt een minidisplayport naar displayport kabel/converter gewoon, en heb je de volle resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de meest recente 30inch van Dell, daar zit een displayport op. Dus zou als het goed is klaar moeten zijn met een kabel van displayport->minidisplayport

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:34:
Heb de meest recente 30inch van Dell, daar zit een displayport op. Dus zou als het goed is klaar moeten zijn met een kabel van displayport->minidisplayport
Dat is correct.

• MicGlou
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:34:
8) Er was/is dus helemaal geen probleem... graag gedaan!

Overigens moet je een mini-dp -> dp kabel hebben... de mini-dp zit toch op de videokaart? Werkt twee kanten op :)
maarten12100 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:01:
[...]

DP staat echt nog in de kinderschoenen maar dp naar dvi zijn heel common.
Jammer voor je dat de converter actief naar 2560x1600 extreem duur is.
Zo uncommen is DP niet meer op recente monitoren, zeker niet als het monitoren betreft die een resolutie hoger dan 1920x1200 hebben. Volgens de pricewatch heeft iig ruim de helft van dergelijke monitoren een DP aansluiting... De kans was dus juist in dit geval heel erg groot... en kijk aan!

[ Voor 55% gewijzigd door MicGlou op 28-10-2012 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen!
Helaas was het niet mogelijk om z'n kabel te halen bij de mediamarkt of mycom vandaag want zij hebben hem niet. Dus wachten tot morgen. Toch benieuwd of het dan toch werkt en daarna even schreeuwen bij de klantenservice van Alternate :)

• MicGlou
Niet teveel betalen voor zo'n kabel en dat doe je al snel bij de Mycom of MM. Je kan misschien beter op kabeltje.com op allekabels.nl kijken... lagere prijzen dan daar vind je vrijwel niet.

http://www.allekabels.nl/...ar-displayport-kabel.html

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wel een goede tip namelijk gebruik niet van die adapters van mini-displayport naar displayport want die dingen werken voor geen meter. Probleem is namelijk dat die adapters omlaag getrokken worden door de kabel en je daardoor vaak problemen krijgt met een slechte verbinding. Nadeel van displayport is namelijk dat die connectoren erg gevoelig zijn, iets wat ik hier in de praktijk ondervonden heb.
Pagina: 1