Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 12:19
Hallo,

Ik heb nu een paar weken een Samsung UE37D6750 staan. En ik begin me enorm te ergeren aan vagen achter bepaalde objecten aan.
Zo zat ik van de week weer voetbal te kijken en ik merkte dat bij spelers en vooral bij de bal (wanneer deze door de keeper werdt uitgeschoten en langs het publiek vloog) weer vagen voorkwamen.

Ook bij de F1 zie ik achter de auto bij bepaalde camera standen bij de vleugel ook vagen verschijnen.

Ik heb nu : Dynamisch,Film,Standaard en Naturel geprobeerd, blijft hetzelfde probleem.

- Motion en Led Motion PLUS uitgezet. Niet geholpen
- back light donkerder gezet. Niet geholpen (ook geen voorstander van want dan wordt het beeld te donker)
- Gaming Modus aangezet. Maakte het erger

Ook bij spellen zoals Fifa merk ik het enorm.

Heeft iemand een idee, of een instelling waardoor dit weg gaat? Gelieve zonder dat me beeld enorm donker wordt.
Ook heb ik gezocht naar setups die mensen gebruiken voor dit model en kon bar weinig vinden, De gene die ik vondt hielpen nou ook niet echt.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Soms kun je het reduceren door inderdaad kalibratie uit te voeren maar het is en blijft LCD en LCD staat er bekend om dat het last van gepatineerd heeft.

Je kijk toch wel digitaal mag ik hopen? Want als je analoog kijkt of een apparaat via scart aansluit, dan ligt daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Ik kijk inderdaad digitaal, verschillende HDMI kabels ook geprobeerd, niets mag helpen.
Daarnaast heb ik ook het probleem met de xbox360 en playstation3.

En ik dacht toch te menen dat het een LED televisie is.

[ Voor 16% gewijzigd door xavento op 28-10-2012 17:18 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
xavento schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:14:
Ik kijk inderdaad digitaal, verschillende HDMI kabels ook geprobeerd, niets mag helpen.
Daarnaast heb ik ook het probleem met de xbox360 en playstation3.

En ik dacht toch te menen dat het een LED televisie is.
De televisies die vandaag de dag gemarkeerd worden als LED, zijn nog steeds LCD televisies. Er is alleen een verschil in achtergrond verlichting. Waar conventionele LCD televisies altijd CCFL hadden, hebben de televisies van tegenwoordig LED achtergrondverlichting. Het paneel is en blijft nog steeds LCD en er is verder niets magisch aan.

Als je dit erg vervelend vind, dan moet je een televisie zoeken met sneller pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Dit is typisch iets van de LCD techniek, de te trage pixels. Dit geeft nagenoeg altijd een soort waas en bij beweging een trail effect. Je kunt hier niet zo heel veel aan doen, alle beeldhulpmiddelen uitzetten is de beste optie. Zie je het dan nog steeds dan helpt niets meer behalve een switch naar plasma vrees ik. Deze schermen zijn vele malen sneller en hebben van dit effect niet of nauwlijks last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
Ok dan laat ik het maar hierbij, erg jammer had toch meer van deze televisie verwacht :) bedankt voor jullie hulp ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Het is ook alweer best een oude televisie.
Pagina: 1