Superstille game pc - ong 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353543

Topicstarter
Ik heb hier al een game pc staan (net gekocht)..
Maar vind het ding teveel herrie maken dus vandaar dat ik wat wijzigingen wil doorvoeren..
De pc staat op mijn bureau in mijn slaapkamer, dus ik zit er vlak naast.
Daarom vind ik het wel belangrijk dat de pc zo weinig mogelijk geluid maakt.

Momenteel heb ik de volgende samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 172,95€ 172,95
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 274,-€ 274,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 64,95
1In Win Dragon Slayer€ 50,05€ 50,05
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,45€ 35,45
1Samsung SH-222BB Zwart€ 15,90€ 15,90
1Super Flower Golden Green SF-450P14XE€ 65,80€ 65,80
1Samsung 830 series 64GB€ 65,20€ 65,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,60

Dit zijn de wijzigingen die ik wil doorvoeren:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,80€ 66,80
1Fractal Design Define Mini€ 82,-€ 82,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,45€ 10,90
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,70

Maar zit nu alleen nog met de boxed koeler van Intel, welke CPU koeler kan ik er dan het beste plaatsen? Had even de specificaties van de kast bekeken en de koeler mag niet hoger zijn dan 160mm.

En is er eventueel nog iets anders waardoor de pc stiller kan worden? Bij de kast komen standaard 2 fans, is dit voldoende? Of dien ik toch bij te kopen zoals deze ook in de wenslijst staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Daar ben je weer :w

Ik zou voor deze behuizing gaan:
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Is echt heel stil ;)
-> reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap
Als we naar de prestaties kijken, wordt pas echt duidelijk wat de sterke punten van de R4 zijn. De behuizing is, zeker bij lagere fansnelheden, bijzonder stil en in combinatie met de imposante koelprestaties verslaat deze behuizing op dit moment alle directe concurrenten. Fractal Design heeft wat ons betreft een uitstekende balans tussen stilte en prestaties getroffen
btw, de 2 fans in deze R4 is voldoende voor een goede airflow

[ Voor 38% gewijzigd door SmokingCrop op 27-10-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 23:34
Vaak wordt een pc luidruchtiger naarmate hij ouder wordt omdat de fans vol gaan zitten met stof en de lagertjes slijten. Mijn pc was muisstil gewoon met alle standaard onderdelen en standaard fans, maar nu maakt hij ook best vele lawaai (is al 3 jaar oud inmiddels).

Dus ik zou niet al te veel investeren in megastille fans en dergelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je een aparte koeler neemt, dan zou je bv voor een fanless cpu cooler kunnen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Gelid tranquillo is een goede CPU koeler, past wel in die kast en kun je in de uefi mooi op lage toerentallen laten draaien. Verder inderdaad de Define R4, die meegeleverde fans hebben genoeg airflow voor jouw systeem :)
Waarom wil je een grotere SSD? Toch niet genoeg aan 64GB? En draait je pc nu wel goed, heeft de winkel 'm kunnen maken? :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind de R4 een te grote kast, die Define Mini is net zo groot als die Dragon Slayer maar wel een stuk stiller zoals ik uit reviews had begrepen. Het is een R4 maar dan kleiner, en dat was eigenlijk precies wat ik zocht :)
Als ik die mini neem, heb ik dan ook nog genoeg aan de 2 fans? Of is het dan handiger om er 1/2 bij te plaatsen?

Gelid Tranquillo is niet te krijgen bij Afuture, dus die optie valt jammer genoeg af. Heeft iemand nog een andere aanrader?

Ik heb me toch verkeken op de SSD, jammer genoeg... 64GB is bij lange na niet genoeg. Ik heb nu wel gewoon alle programma's en dergelijke erop staan. Maar heb nu nog maar 14GB over, ik wil in de toekomst nog upgraden naar Win8 en daar moet je minimaal 20GB voor hebben en die heb ik niet meer over.. Dus ik ga of voor de 128GB of ik pak gelijk de 256GB, dan heb ik ook voor de toekomst ruimte genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07 23:38
In plaats van een hele nieuwe kast te halen zou ik alleen de casefans vervangen voor stillere en zou ik er een grote/stille 3rd party CPU koeler in zetten (bijv. de Mine 2, Mugen 3, Hyper 212 / wel checken of deze passen in je kast).

[ Voor 10% gewijzigd door PCBaas op 27-10-2012 19:03 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is eventueel ook nog een optie...

Ik ben er trouwens net achter gekomen dat het 'lawaai' van mn harde schijf af komt, wanneer die gaat draaien.... wat erg irritant is!

Nu heb ik in de instellingen de optie veranderd dat de HDD na 2 minuten inactief 'uitgaat', dus nu hoor ik alleen de fans draaien en dat is niet storend.

Maarja zodra ik ga gamen gaat de HDD natuurlijk weer aan en gaan de fans harder draaien waardoor het hier soms lijkt alsof er een vliegtuig opstijgt haha.

Is daar eventueel nog iets aan te doen? De HDD zit aan de onderkant van mn kast maar wel met rubberen dingetjes vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je een grotere SSD neemt, kan je die games op die ssd installeren en dan hoeft je hdd niets te doen, lijkt me :)

+ stuk snellere load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jupz dat klopt ook, maar kan er moeilijk eentje inzetten van 512GB :P
Die zijn me nog iets te prijzig.... Misschien over een halfjaartje zodat de gewone HDD eruit kan. Maar dat zien we rond die tijd wel weer :)

Ik denk dat ik dan gewoon voor de andere kast ga (mag deze die ik nu heb retour sturen van de winkel) met een CPU cooler + een grotere SSD (256GB).

Qua kast twijfel ik tussen die Define Mini & de R4 vanwege de lovende reviews qua stilte... Maar zal de Mini dit exact hetzelfde hebben maar dan alleen kleiner zijn? Dan is de keuze snel gemaakt :)

Had iemand nog een aanrader van de CPU cooler? Die dus niet als een gek gaat draaien want dan heb ik nog herrie,,, maar wel goed koelt! Mag dus niet hoger zijn dan 160mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

maarud schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:26:
Dus ik zou niet al te veel investeren in megastille fans en dergelijk ;)
Tsja, dat is vooral een kwestie van onderhouden en filteren. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar advies, want met stille fans valt er enorm veel te winnen. Alleen hoeft stil niet gelijk duur te zijn, dat vergeten veel mensen.

Ik heb een kast vol Nexus Real Silents en die dingen zijn goedkoop én ontzettend stil. Het liefst wel met fancontroller, dan is het echt optimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-10-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Anoniem: 353543 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:06:
Qua kast twijfel ik tussen die Define Mini & de R4 vanwege de lovende reviews qua stilte... Maar zal de Mini dit exact hetzelfde hebben maar dan alleen kleiner zijn? Dan is de keuze snel gemaakt :)
Persoonlijk zou ik gewoon voor de R4 gaan, als hij niet ergens onder/tussen moet kunnen.
Zoveel scheelt die in grootte nu eigenlijk ook weer niet: 2,2cm breder x 6,9cm hoger x 3,3cm dieper
Je zal zeker een heel stille kast hebben, met ook betere kabelmanagement dan die kleinere kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die Nexus fans leken me wel wat in combi met een fancontroller,,, maar toen kwam ik erachter dat ik geen fancontroller in mn pc kan zetten :| dat past niet meer in mn behuizing lol. En op dit moment heb ik in deze kast 4 fans (zaten er standaard bij), 2 van 140mm, 1 van 92mm en 1 van 80mm.

Ja aan de onderkant zou ik eventueel een fancontroller in kunnen bouwen maar dan moet mn HDD eruit en een fan, dus dat is niet optimaal lol. En het meest storende vind ik nu eigenlijk het geluid/trillingen van die HDD,, die trillingen gaan helemaal door het bureau en voel ik weer terug in de muis... erg vervelend.. Kan dat ook komen door de behuizing? Want het gewicht is echt een heel verschil!
Dragon Slayer = 5 kilo
Define Mini = 9,5 kilo
R4 = 12,3 kilo

Daarom dacht ik eraan om deze HDD erin te gooien omdat die stil is pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB, maar zal dit veel verschil uitmaken met de Seagate die er nu in zit?

Maar stel dat ik voor die R4 ga, is die Seagate HDD dan wel stil zonder trilling? Want anders ga ik alsnog voor die Samsung.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 28-10-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat hiervoor ook met het probleem van een hoge piep zodra ik ga gamen.... (het zit me niet mee met de pc haha)...

Maar eerst kreeg ik het niet voor elkaar om het testen op de onboard videokaart, maar dat is nu toch gelukt. Bleek dat die drivers nog niet waren geinstalleerd dus dat heb ik net gedaan.
Sims en alle andere games opgestart en geen piep te bekenen!
Betekend dit dat het dan 100% mijn videokaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 353543 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:18:
Ja die Nexus fans leken me wel wat in combi met een fancontroller,,, maar toen kwam ik erachter dat ik geen fancontroller in mn pc kan zetten :| dat past niet meer in mn behuizing lol.
Wat wil je verder allemaal dan in die kast zetten? Voor zover ik kan overzien zitten er twee 5,25"-slots in die kast. Eén voor je DVD-speler en de andere voor een fancontroller. Of zeg ik dan wat raars?
Anoniem: 353543 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:44:
Ik zat hiervoor ook met het probleem van een hoge piep zodra ik ga gamen.... (het zit me niet mee met de pc haha)...

Maar eerst kreeg ik het niet voor elkaar om het testen op de onboard videokaart, maar dat is nu toch gelukt. Bleek dat die drivers nog niet waren geinstalleerd dus dat heb ik net gedaan.
Sims en alle andere games opgestart en geen piep te bekenen!
Betekend dit dat het dan 100% mijn videokaart is?
Dat fenomeen heet coil whine. Uit het verhaal dat je vertelt lijkt het wel de videokaart te zijn, maar 100% zeker is het niet. Het kan ook zijn dat bijvoorbeeld je processor zwaarder belast wordt door de snellere videokaart en dat componenten daar beginnen te piepen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-10-2012 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, ik heb inderdaad 2 5,25 slots in de kast. Maar dat is dus heel onhandig ingebouwd, de 1ste zit gewoon boven in de kast dus daar heb ik mijn dvd-speler zitten. De andere zit onderin de kast (geen idee wie dit zo heeft bedacht?!) en dan dien je de fan te verwijderen.. Mijn HDD zit daar ook dus die zou dan ook ergens anders heen moeten.

Jup ik was inmiddels bekend met coil whine. Ik heb het ook getest met zo'n casual denda game (geen idee of jullie dat kennen :P). Maar dat vraagt niks van je pc, is gewoon zo'n zoek-en-vind spelletje. Toen ik de videokaart erin had ging hij zelfs daar piepen, daarna op de onboard videokaart en weg piep. Daarom denk ik nu dat het zeker die videokaart is omdat zo'n spel niks vereist van je pc.

Edit: nu ook een probleem met de HDD, deze is niet meer zichtbaar bij deze computer en apparaatbeheer. En alles wat erop stond (wat nu op het bureaublad staat) is een wit icoontje. Pc's mogen mij echt niet.... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 29-10-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20
Ik heb recent deze configuratie gekocht, omdat ik ook op zoek was naar de meeste stilte. Werkt erg goed kan ik zeggen. Soms twijfel ik of mijn PC wel echt aan staat. Ook tijdens gamen geen enkel geluid.....

Maar in jouw situatie zou ik voordat je weer nieuwe hardware gaat kopen eerst goed analyseren wáár het geluid precies vandaan komt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 120,95€ 120,95
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 185,80€ 185,80
1Corsair Obsidian 550D€ 118,97€ 118,97
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 49,95€ 49,95
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 33,50€ 67,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 18,29€ 18,29
1be quiet! Dark Power Pro 10 550W€ 126,70€ 126,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,65

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel een stuk beter, zodra ik hier ga gamen heb ik ten eerste die piep (hopelijk kan dat snel verholpen worden) maar maakt de pc ook echt een geluid alsof je op een vliegveld staat haha.

Alleen is die case me echt wel te duur, ik ga nu even opmeten hoe het zou zijn als de R4 hier kwam staan. Had begrepen dat die Mini toch meer moeite heeft met warmte.

Ik weet dan alleen nog niet welke CPU koeler, die boxed maakt volgens mij ook een herrie. Budget is rond de 35 euro. Iemand een goed idee? Hij moet dus echt stil, stil zijn :)

Als ik voor de R4 ga, heb ik dan genoeg aan de 2 fans? Of is het verstandig om er eentje van deze bij te laten plaatsen? pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm

Edit: voor de CPU fan ga ik denk ik voor de Cooler Master 212 EVO, goede recensies en een leuk prijsje :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 29-10-2012 09:37 ]

Pagina: 1