Toon posts:

Raar WoL Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na heel lang auwhoeren, door een niet erg gewillige router, is het mij gelukt om WoL werkend te krijgen op mn mediacenter pc.

Nou is er een raar iets aan de hand, als ik bij apparaatbeheer -> netwerkadapter -> eigenschappen ->energiebeheer, het vinkje 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen', uit vink, blijft het vinkje 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' wel aangevinkt, maar vervolgens werkt de WoL niet meer.

Vink ik alles aan, dus ook dat de computer mn netwerkkaart mag uitschakelen (wat ik niet wil, want dan werkt WoL na een tijdje inactiviteit niet meer), doet alles het gewoon.

Het rare is dus dat WoL het vertikt zodra ik zeg dat mn pc de netwerkkaart niet mag uitschakelen..
Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en evt een oplossing hebben?

Alvast bedankt!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:38

allure

Titaan fase 2/3

Word de NIC wel uitgeschakeld dan?
Zoniet, lekker aan laten staan dat vinkje...

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, nee dat is dus het probleem. Na een bepaalde tijd schakelt de NIC uit en werkt WoL dus niet meer.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 21:16
Schakelt de netwerkkaart zichzelf echt uit? Gaan de lampjes uit? Of vergeet je router dat je computer bestaat (dan moet je handmatig in de ARP-tabel een toevoeging doen)?

Verwijderd

Topicstarter
Hm dat zou ook nog kunnen. Heb nog niet naar de lampjes kunnen kijken maar ging daar eigenlijk van uit.

Ik heb naar mijn weten niet in de ARP-tabel een toevoeging gedaan, aangezien ik de Arcadyan ARV7519 (via KPN) heb. Dat is een nogal afgesloten omgeving en daar valt nergens letterlijk ARP-tabel te vinden. Wel een NAT Mapping Table, Port Mapping en Special Application maar volgens mij is dit niet hetzelfde of wel?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 21:16
Het gebeurt soms dat de router gewoon vergeet dat de computer bestaat.. in mijn geval had ik een SpeedTouch waar ik handmatig een ARP-entry moest invoegen zodat WOL na 2 dagen ook gewoon bleef werken.

Hoe dat moet bij een dichtgetimmerde router weet ik niet precies, dat zou iemand anders even moeten vertellen. Misschien is het ook niet bij alle routers nodig.. maar het schoot me even te binnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, maar bij mij is het al binnen een heel kort tijdswindow. 10 min kan al genoeg zijn om het niet meer te laten werken.

Maar na een paar uur brandt er nog wel een oranje LEDje op de achterkant van m'n netwerk kaart.

Iig bedankt voor je tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 00:34 ]

Pagina: 1