[Windows 8]Win 8 werkt niet goed na upgrade. Hoe terug ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 09:48
Ik heb gisteren de upgrade naar Windows 8 gedownload en geïnstalleerd op mijn Win7 PC .( 64 bits , Windows 7 Ultimate, 2x SSD in Raid als bootschijf )
De boel werkt echter niet goed: de nieuwe tiles verschijnen even groot op het scherm nadat ze zijn aangeklikt, maar klappen daarna weer terug naar het startscherm. Alleen de Kaarte-app lijkt te werken. Tiles die zijn aangemaakt naar aanleiding van reeds geïnstalleerde programma's, werken wel. .
In de nieuwe tiles zie je ook geen live weergaven van personen, mail, etc. Ik ben wel aangemeld met mijn live-account.
Ook worden instellingen voor bijv. toetsenbord niet onthouden

Hoe kom ik terug bij Windows 7 om van daaruit een nieuwe install van windows 8 te proberen? Of heeft iemand een tip om genoemde problemen zonder een herinstallatie op te lossen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:35
Niet toevallig Avast geïnstalleerd?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
@wietsee Die staat er inderdaad op. Is dat de oorzaak?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Avast erop en alles werkt naar behoren. (al ruim een maand)

Gister is wel een update geweest van Avast met in de change log "Now full Windows 8 compatible"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
@Wietzee: even uitgeprobeerd en Avast verwijderd.... Eh... Mag ik je kussen? Het werkt nu als een tierelier! >:)

@Gero71 Wat betreft Avast: dat heb je dus eigenlijk niet meer nodig nu er een virusscanner in Win8 zit? Of is het wijsheid om ook de Win8 compatible versie van Avast aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defender die nu in Win8 gebakken zit is opzich een prima keuze.

Alleen update die via de Windows Update, en om je beveiliging dus up2date te hebben moet je de Windows Update op automatisch hebben en dat wil ik niet. ;)

Dus Defender uitgeschakeld en Avast erop.
Pagina: 1