Toon posts:

MSI 6309 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik toch weer iets voor elkaar .
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe P3-650 FC-PGA binnen . Aangezien de koeler die bijgeleverd zat niet echt een solide indruk maakte heb ik de Alpha koeler van mijn Celeron 550 op de MSI gehaald . Nu wil het geval dat ook de Slotket niet echt paste dus ik heb ff de P650 op de MSI gestopt en alles werkte . Vervolgens de P650 weer naar mijn andere systeem en de Celeron weer terug op de MSI . Nou start die $%&* niet meer op en zijn 3 van de 4 leds rood . Als ik nu de CPU's omwissel doen ze het gewoon allebei . Ik heb de CMOS al gecleared , alles losgetrokken en weer aangesloten maar niks helpt . Wat betekent die code van die lampjes want ook dat is niet terug te vinden in de manual ? De 2e led vanaf links is groen de rest is rood .

BVD

Verwijderd

Ik weet niet wat voor jouw rechts en links is maar hier komen de 2 mogelijke codes:

-lampje twee rood de rest groen is een memory detection test

-lampje drie rood de rest groen wordt je toestenbord-controller geinitialiseerd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...
(Zet je chipset setup in je bios eens op auto voordat je de celly terugplant).

Verwijderd

Topicstarter
Het lampjesschema heb ik inmiddels gevonden. Alleen nadat ik de P650 erop heb gezet heb ik nu 4 rode lampjes (system power ON) en that's it.

Verwijderd

Heb je voordat je die p3 erin plugde nog alles op auto gezet voor je CPU setup?

Verwijderd

He PeeJee ook gefeliciteerd met je MSI.

Het zal denk ik je geheugen wezen, dat had ik ook een keer, de volgorde en de slot waar je de geheugen in doet blijkt bij MSI noal belangrijk te zijn, ff proberen dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 soorten geheugen geprobeert waaronder ook het geheugen waar ie het de afgelopen dagen gewoon mee heeft gedaan . Zelfs nog andere dimm-sloten geprobeert . Naja MSI zit hier op hetzelfde industrieterrein als waar ik werk dus ik vraag wel of ik langs mag komen .

Verwijderd

Wat een mazzelpik toch...vraag gelijk even of ze er verschillende geheugens in testen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ook weer geregeld . Ik denk dat ik met het verwijderen van de Alpha koeler een verbinding onder de clip had vermoord , maar in ieder geval doet ie het weer . Het mooiste was dat ie hem op een gegeven moment aan de gang had met alle CPU's behalve Celeron's . Die wilden maar niet lukken . Coppermine's met 100/133 FSB wel . Anyway hij loopt weer als een tiet . Enne Harry wat bedoel je met verschillend geheugen ? 2 verschillende Dimms tegelijk ? Dat werkt bij mij niet (PC100 en PC133) Waarschijnlijk omdat dat PC100 spul ECC is maar goed .

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hey Peejee,

Ik lees dit net pas, maar gelukkig dat alles weer goed is gekomen. Fijn dat MSI zo dichtbij zit, Ekkersrijt toch? Ik heb mijn Athlon 650 trouwens op 900MHz lopen...pretty good eh!

Tommy.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja Bomberman , ik besloot dat een Alpha op een P3 thuishoort en ik denk dat ik bij het erafhalen iets net onder de bevestigingsclip heb beschadigd . Anyway , fijne mensen daar bij MSI . Alles werkt nu weer maar ik heb flink zitten schelden op mezelf dat ik weer zonodig iets moest vernielen wat goed werkte .

Verwijderd

Topicstarter
O trouwens die P650 die ik had besteld loopt op dit moment op 800 en 850 heb ik ook al gehaald maar dan is de rek er echt uit .

• Bomberman
800MHz is helemaal niet slecht. Vooral met die supercache van de Coppermine zit je voorlopig zeker nog goed. Is dat trouwens op default voltage?

Ik heb ook nog even gekeken op de site van MSI, en van de DRIE vestigingen in heel Europa zit er één van vlakbij je werk....geinig :).

PC Specs

Verwijderd

P.J. ik bedoelde eigenlijk twee verschillende merken en snelheden in nanoseconde.
Maar ik ben blij dat je het weer vor elkaar hebt gekregen, nu kan je weer racen.

Hoe komt het dat mijn 550E op 825MHz draait,
en jouw PIII 650 niet sneller wil dan 850MHz?

Dat is bij mij 275MHz meer en bij jouw 200MHz.

• Bomberman
Met OC'en moet je soms geluk hebben. En met de Intel CPU's is het zo, hoe hoger de default speed, hoe minder je kan overclocken (meestal tenminste). Dit is altijd al zo geweest, omdat alle CPU's (lees hier Coppermines) met hetzelfde proces gemaakt worden.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Das simple Harry . Alle p3's komen ongeveer ergens tussen de 800 en 900 aan hun max . Die worden verkocht als zijnde P3-500 tot P3-733 ofzo . Enkele zijn beter en worden verkocht als P750 of hoger . Probleem met een P500 is de lage multiplier natuurlijk . Om die op 800 te krijgen heb je al een bus van 160 nodig en dat lijkt me vrijwel onhaalbaar . Hoe hoger de multiplier komt hoe lager de FSB en hoe meer kans op succes natuurlijk ivm PCI en AGP snelheid . Ik stak hem er gisteren in en hij starte in 1x op met 6.5x125 fsb op default voltage en ik d8 toen eigenlijk dat ik een hele goede te pakken had maar nu draai ik op dit moment op 6.5x123 en hij geeft nu 800E aan in het opstartscherm . Ik neem voorlopig nog niet teveel risico . In ieder geval niet voordat ik geld heb voor een evt vervanger . Oei snel submitten want m'n vrouw komt thuis en die zal weer niet blij zijn de laatste regel te zien . :+

Verwijderd

Topicstarter
O Tommy , ja dat is inderdaad op default voltage . maar ik heb hem op 1.7 gezet om ff wat te wennen . Hij is nu +/- 45C en das koeler dan mijn oude P600@750-810 . Die Alpha doet het prima alleen ff een keer beter die koelprut erop smeren want dat heb ik niet te best gedaan geloof ik . En 1 Dimmslot over is ook niet alles dus ik koop wel een Orb ofzo .

Verwijderd

PeeJee, dat is bij jou al net als bij mij met die uitgaven... :)
Mijn vrouw is Italiaanse, en die kan van leer trekken, .....maar ik trek me er niets van aan, dan wort ze nog ........$%^(£)#€€€€€

Verwijderd

Topicstarter
Nou geen Italiaanse maar een Haagse , dus helemaal uit het westen en van boven de grote rioleringen .
Pagina: 1