Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Surface nieuws?

Pagina: 1
Acties:

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind het raar dat er op t.net geen nieuws te vinden is over de Surface.

- Over de reviews die overal ter wereld op techsites te zien zijn (maak een lijstje, geef een samenvatting en link er naar ofzo als jullie zelf geen Surface konden krijgen),
- Over de unboxings,
- Over de lange rijen bij Times Square MS Store,
- Over dat hij nu al uitverkocht is in de online MS stores van verschillende landen.

Graag een goede onderbouwing voor het overslaan van dit nieuws.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We hebben alle details en prijzen en verschijningsdatum al gebracht en aangezien de NL-introductie nog onbekend is is er dan niet veel reden nog een bericht te maken. Dat er rijen zijn is voor ons geen nieuws en dat hij her en der uitverkocht zegt ook weinig als je geen zekerheid hebt over de productie, levering en leveringsverdeling. In Duitsland is hij bijvoorbeeld gewoon beschikbaar.

Een bericht over de reviews had zeker gekund, dat hebben we in het verleden ook als eens gedaan, maar liever testen we zelf natuurlijk. Ik kan nog niets beloven maar stay tuned wat dat betreft. :P

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ramon schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:41:
Graag een goede onderbouwing voor het overslaan van dit nieuws.
Ik heb net een minuut naar mijn scherm zitten staren en weet nog steeds niet goed hoe ik op die zin moet reageren. Ik vind het fijn dat mensen meedenken en ons tippen over bepaalde nieuwsfeiten, maar van dit soort zinnen gaan mijn haren overeind staan.

Als je de zoekmachine had gebruikt had je gezien dat we al diverse keren over Surface hebben geschreven en als je had gevraagd waarom we geen review hebben hadden we je kunnen vertellen dat MS dat ding enkel aan een paar geselecteerde titels in de VS heeft geleverd en dat zelfs MS-werknemers uit Europa er gewoon een in de winkel moeten kopen.

Olaf geeft nog een erg net antwoord, maar in de door jou aangehaalde voorbeelden zie ik *nergens* nieuws. Uiteraard kunnen we daarover van mening verschillen, maar de manier waarop jij hier een onderbouwing eist voor iets dat *jij* nieuws vindt, strijkt me op zijn zachts gezegd nogal tegen de haren.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Ik ben het eens met Wilbert dat de TS nogal lomp uit de hoek komt zeilen.

Toch begrijp ik de TS wel een beetje. Let op, ik ben geen Apple fanboy of HTC of MS of wat dan ook...

Maar als ik het volgende artikel lees: nieuws: Verkoop iPhone 5 gaat van start in Nederland dan denk ik 'bij een Apple product wel, en bij concurrent van Apple niet of niet zo snel?'. Grappige is dat GEEN rijen voor een Apple product op Tweakers ook nieuws is: nieuws: Geen lange rijen bij lancering iPad :P

Ik weet dat de discussie al eens geweest is over het feit dat het lijkt alsof Apple(of nieuws over Apple) een streepje voor heeft bij de redactie. We moeten hem niet opnieuw gaan voeren, maar het blijft toch grappig om te zien dat de kritiek door vele users blijkbaar wel ergens een kern van waarheid heeft :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
beany schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:14:

Toch begrijp ik de TS wel een beetje. Let op, ik ben geen Apple fanboy of HTC of MS of wat dan ook...

Maar als ik het volgende artikel lees: nieuws: Verkoop iPhone 5 gaat van start in Nederland dan denk ik 'bij een Apple product wel, en bij concurrent van Apple niet of niet zo snel?'. Grappige is dat GEEN rijen voor een Apple product op Tweakers ook nieuws is: nieuws: Geen lange rijen bij lancering iPad :P

Ik weet dat de discussie al eens geweest is over het feit dat het lijkt alsof Apple(of nieuws over Apple) een streepje voor heeft bij de redactie. We moeten hem niet opnieuw gaan voeren, maar het blijft toch grappig om te zien dat de kritiek door vele users blijkbaar wel ergens een kern van waarheid heeft :?
Nogmaals, er is GEEN Nederlandse release, dus je voorbeeld gaat niet op. Verder is het erg flauw om een uitzondering eruit te pikken wat betreft het publiceren over lange rijen, zeker gezien het artikel ook nog eens extra informatie bevat. Je hebt ongetwijfeld ook gezien dat er bij andere Apple-releases geen aandacht meer aan is besteed.

Als je zo selectief aan het zoeken bent kan ik ook wel een bias verzinnen.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 27-10-2012 20:29 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
beany schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:14:
Dank! Al had ik graag gezien dat je daar was gestopt ;)

O jee, je hebt 1 bericht gevonden over een rij of het gebrek daaraan. Ik denk dat gezien de verwachtingen die er destijds waren het journalisitiek voor ons gerechtvaardigd was om er een nieuwsbericht over te schrijven. Zoals RoD aanhaalt bevatte dat artikel bovendien aanvullende informatie. Je stelt dat je de TS een beetje snapt, maar ik snap niet waarom op basis van de twee linkjes die jij geeft want dat onderbouw je verder niet.
Fijn dat je het woordje 'lijkt' cursiveert. Ik ben het met je eens dat we dat soort discussies niet opnieuw moeten gaan voeren, maar dat lukt alleen goed als mensen zoals jij stoppen met dit soort dingen te roepen in topics die bij het aanmaken al niets met Apple te maken hadden. Je haalt voorbeelden aan die er niets mee te maken hebben (zowel niet qua nieuwswaarde als locatie waar eea zich afspeelt) en rechtvaardigt je opmerkingen door te zeggen dat je de discussie niet opnieuw wil voeren. Als je die discussies goed had gelezen, had je gezien dat het vooral een gevoel is dat er bij mensen leeft en niet blijkt uit de cijfers.

Over cijfers gesproken, op basis van welke aantallen ('kritiek door vele users') baseer jij je uitspraak dat de fud over dat Apple een streepje voor zou hebben op de redactie een kern van waarheid zou hebben? Als we hier al met cijfers moeten goochelen dan denk ik dat de views op die omstreden Apple-artikelen genoeg zeggen. En nee, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: de views bepalen niet waar we wel en niet over schrijven. We hebben er genoeg en als het daar om zou draaien dan zouden we sommige artikelen echt niet publiceren...

[ Voor 11% gewijzigd door Wilbert de Vries op 27-10-2012 23:13 ]

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Die cijfers zie ik al een paar keer als verdediging gevoerd worden, maar die zeggen natuurlijk niet alles.

Jullie stellen: er zijn evenveel nieuws items over bedrijf X als over bedrijf Y en dus trekken we ze nite voor. Maar als bedrijf X meer producten heeft dan bedrijf Y en er zijn toch net zoveel nieuws items als Y, dan zou je dus kunnen concluderen dat bedrijf Y word voorgetrokken op bedrijf X.

Om het heel concreet te maken. Bij die vergelijking over Apple, Samsung en LG, gaat het dan alleen over de smartphones en tablets, of zijn ook items over TVs meegenomen? (Apple heeft immers geen TVs)

Als je er van overtuigd bent dat je niemand voortrekt, dan zou het voor de discussie helpen, als je die cijfers zou uitsplitsen naar wat categorien.

bv:
smartphones
tablets
PCs

Misschien was dat al gedaan, dan zou het goed zijn als dat er bij word vermeld.
Pagina: 1