Ik zoek: een audiobesturingsprogramma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik ben op zoek naar een gratis audiobesturingsprogramma waar ik zelf in kan stellen of het geluid alleen via de speakers / headphone of beide wordt gestuurd. Ben flink aan het zoeken, maar weet niet de juiste termen om het te vinden :)

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar heb je al op gezocht? Dan hoeven wij daar eventueel niet naar te zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Het realtek gebeuren / audiobesturingsprogramma / audiomanager / etc. Mar als iemand een pogramma weet, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een goed programma weet ik helaas niet. Heb er ooit eentje gevonden en die werkte perfect, maar na een system reinstall kon ik m niet meer terug vinden in de duizenden hits die je via google terug krijgt.
Je kan proberen te zoeken op "audio output selector/software/program"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Ik ken het probleem ;) Windows 8 geïnstalleerd en vergeten bij te houden welk programma ik draaide. Je had in ieder geval een hoop flexibiliteit qua geluidskanalaen etc. De pc is geleverd via Alternate en was al voorgeïnstalleerd. Geen ideee meer hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 18:27
Zou mij ook erg helpen, wil nog wel eens per programa een andere output hebben. Zouden ze eigenlijk standaard in Windows moeten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Wellicht heb je hier wat aan? http://www.quicksoundswitch.toflo.de/
Echter is deze volgens mij alleen geschikt om je algemene output te selecteren.

Ik weet dat er idd wat tooltjes zijn waar je per applicatie kon aangeven welke output je wilde gebruiken, maar die kom ik nu zo snel even niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Thanks voor het zoeken, maar is niet helemaal wat ik nodig heb.

Het probleem is dat mijn headphone jack op de pc gaar aan het worden is. Met een verlengkabeltje heb ik deze dus permanent aangesloten en wil niet steeds deze stekker eruit trekken als ik het geluid op de speakers wil hebben :) Vandaar zoek ik iets waarbij het geluid zowel via de headphone als de speakers wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Beide wordt idd lastig, maar wat jij wil kan dit tooltje toch juist wel? Je kan met een klik selecteren of je het geluid over je headset of via de speakers wilt laten gaan... Daar hoef je toch geen kabels voor los te trekken?
Of gebruik je dezelfde aansluiting voor beide apparaten?

[ Voor 11% gewijzigd door fm77 op 27-10-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Ach, zo ver had ik nog niet nagedacht :) Ik zal het eens gaan proberen, sorry! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Hmm.. helaas registreert het programma mijn koptelefoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Over wat voor headset en speakers hebben we het dan? Want als je de headsetaansluiting op je speakers zelf gebruikt gaat het idd niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieg
Een standaard koptelefoon van Philips, speakers van Logitech (stereo set met subwoofer). De aansluiting op de PC geeft een betere geluidsweergave dan de aansluiting op de speakers zelf. Het is een kleine aanpassing (Steeds jack eruit en erin), maar als het makkelijker kan door de jack te kunnen laten zitten, dan zou dat mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik gok dat het niet gaat werken, aangezien ze beide hetzelfde audioapparaat gebruiken.
Je kan evt kijken voor een audioswitch apparaatje of een usbaansluiting voor je koptelefoon (zoiets http://www.allekabels.nl/...weg-audio-schakelaar.html http://www.allekabels.nl/...naar_audio_tulp_jack.html).
Pagina: 1