IETS naar 5.25" Male of 5.25" Female (12v ?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
hallo,
ik weet niet of dit het juiste subforum is voor mijn vraag, anders alvast excuses.

ik heb mijn oude pc verkocht maar diegene hoefde de 2 blauwe lichtbalkjes niet te hebben die ik er in had zitten dus die heb ik nu nog hier liggen, nu leek het mij een leuk idee om die ergens bij mijn bureau als verlichting te gaan gebruiken, maar er zitten alleen een 5.25" Male en een 5.25" Female connector aan.

nu is mijn vraag, is het mogenlijk om die lichtbalkjes buiten mijn pc te gebruiken zonder teveel te hoeven knutselen (ik heb bijv. geen soldeerbout) door iets van een convertor er voor te plaatsen ofzo. het liefst ook nog iets met een schakelaartje er aan maar dat is niet persee nodig.

ik wil dus bijvoorbeeld USB naar 5.25" Male of 5.25" Female (voor als mijn pc aan staat)
of een andere oplossing voor in het stopcontact kan ook (maar dat is natuurlijk geen 12v)

ik heb al op google gekeken maar kon niks vinden, kreeg alleen maar auto laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Je zou een universele adapter kunnen aanschaffen, en van die connectoren kan je het beste een afbeelding of een link neer zetten misschien ?
Er zijn zoveel stekkers en plugjes dat ik in ieder geval niet weet welke je bedoel en ook weet ik eerlijk gezegd niet of je usb wel 12 volt aankan.
Volgens mij niet.

Ps Roeltjow,
Er zijn leuke soldeerkits te koop zoals deze.
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.eu/images/products/0/edu03_inbox.jpg
Support kun je hier altijd wel krijgen. :)

O ja, dat setje kost 30 euro. Bij conrad hoef je dan geen vezendkosten meer te betalen. Misschien een leuk begin voor een hobby ?

[ Voor 44% gewijzigd door kitao op 27-10-2012 12:18 . Reden: Ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
USB is ook geen 12v, maar 5V

Waarom koop je niet gewoon een 12v adapter?

En voor het aansluiten op de lichtbalkjes zonder moeilijk te doen zou je gewoon de molex (dat 5.25" stekkertje) af kunnen knippen en er een kroonsteentje tussen kunnen plaatsen.

Of als je de balkjes heel wilt laten (of de stekker er niet af kan) kun je ook een goedkoop molex kabeltje kopen (of van een oude voeding afknippen) en daaraan een kroonsteentje maken. dan kan hij zo aangesloten worden op de lampen zonder deze aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Of je koopt een usb naar ide/satta converter , deze komen met een voeding met molex connector aangesmolten.
De versie met satta heeft ook een schakelaar maar helaas schakelt deze alleen de 5V dus zal wel niet werken voor je 12V ledjes.

Deze dingen kosten ongeveer 10 tot 17 euro.