[SSD] recovery of een echte clean install

Pagina: 1
Acties:

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik heb onlangs een asus R500a aangeschaft en wil hierin een SSD zetten. Ik lees overal dat het aangeraden wordt om een clean install te doen op je SSD.
Tegenwoordig worden er geen losse windows-dvd's meegeleverd maar staat alles op de recoverypartitie.

Ik beschik over een hdd-caddy die mijn dvd-speler vervangt dus ik kan mijn bestaande harde schijf en de SSD naast elkaar aangesloten hebben. Is het opnieuw installeren van windows vanuit de recovery voldoende om alle settings in windows 7 goed te krijgen voor de SSD, of moet ik ergens een compleet nieuwe windows 7 versie vandaan halen en mijn eigen product-key gebruiken?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Als het goed is herkent Windows 7 de SSD tijdens de installatie, maar de vraag is of jouw recovery een 'installatie' of een soort van terugzetten van een backup is...

Ik zou de recovery gewoon laten uitvoeren en als deze gereed is even kijken of bijvoorbeeld 'schijf defragmentatie' niet uitgevoerd wordt.
Eventueel even op Google kijken wat allemaal gedeactiveerd moet staan in Windows 7 met een SSD.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik gok dat het een recovery is van de fabrieksinstellingen, dus inclusief alle drivers en bloatware.
Ik ben van plan volgende week de SSD aan te schaffen als ik van Asus gehoord heb hoe ik mijn dvd-drive uit mijn laptop kan halen zonder de boel te slopen.
Zijn er legale manieren om een kale Windows te downloaden? Of moet ik een install-dvd van iemand anders lenen en mijn product-key invoeren?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Als je het 'goed' wilt doen dan leen je een DVD van iemand anders en voer je je eigen product-key in.
Wel om denken dat je de juiste versie leent, die overeenkomt met jouw key... (Ultimate/Enterprise/Professional etc).

Software downloaden is illegaal, maar ja, een Windows 7 image downloaden en je eigen key gebruiken...
Ik doe geen uitspraak ;)