Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:07
Beste medetweakers,

ik ben opzoek naar een antwoord op mijn volgende vraag en kan die niet zo 1,2,3 vinden...ik zit bij hosting partij X en heb tot en met december 2012 betaald (in 2011 al). echter krijg ik nu een factuur van ze omdat ze de btw verhoging willen doorberekenen...echter heb ik toch al btw betaald en is die correctie toch niet nodig?
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Lijkt mij ook idd. Op het moment dat ze het geld hebben ontvangen is er al btwaangifte gedaan. Dat ze nu nog willen doorberekenen is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je toch beter zoeken, BTW is van toepassing op moment van levering, niet facturering. Er wordt nog geleverd in oktober, november en december en je bent over die maanden 21 ipv 19 procent BTW verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Hmm.. dus gaan ze alsnog het verschil van 2 % afdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

330d schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:19:
Hmm.. dus gaan ze alsnog het verschil van 2 % afdragen?
2% BTW van een kwart van het jaarbedrag.... zal me daar een bedrag zijn.....
(dus feitelijk 1,56%)

[ Voor 5% gewijzigd door Coach4All op 27-10-2012 09:29 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Ze hebben gelijk. Normaal is de BTW verschuldigd in het tijdvak van de factuurdatum (en dus ook tegen het dan geldende tarief). Maar met de verhoging van 19->21% heeft men echter besloten om de truc van het "vooruit factureren" te voorkomen. Deze keer gaat het om leverdatum. In jouw geval valt een kwart van de factuur onder het nieuwe tarief. Vandaar de correctie op je eerdere factuur.

Overigens zijn de meeste klanten voor hosting zelf ook ondernemer. Als dat bij jou het geval is dan kun je die hele BTW factuur als voorheffing aftrekken in Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
t_captain schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:10:
Overigens zijn de meeste klanten voor hosting zelf ook ondernemer.
En zo niet, dan gaat het meestal om kleine bedragen. Ik wens mijn hostingprovider veel succes om voor de resterende 30 euro (ofzoiets) die 1,56% uit te gaan rekenen en mij vervolgens een factuur te sturen van 40 cent.

Om die reden denk ik dat veel bedrijven het lekker laten zitten, als het om kleine bedragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wilke schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:40:
Om die reden denk ik dat veel bedrijven het lekker laten zitten, als het om kleine bedragen gaat.
Ze mogen dit bedrag ook op de factuur van januari 2013 zetten. Er zijn al veel discussies geweest over de BTW-verhoging. Het is nu eenmaal niet anders. Mocht ik ooit in een regering zitten dan zou ik ervoor zorgen dat zo'n verhoging altijd pas op 1 januari in gaat en zelfs dan voorkom je deze situatie niet geheel.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1