Beste Tweakers,
De bedoeling van het script is om bestanden te kunnen uploaden naar de webserver. Deze bestanden dienen in een map geplaatst te worden conform met de datum. (Vb.: foto.jpg vandaag uploaden moet worden geplaatst in: bestanden/121027/foto.jpg)
Maar ik kom er niet uit, het uploadscript werkt enkel als ik werk met een statisch genoemde map ipv. het dynamische yymmdd. Onderstaand script slaat het geuploade bestand nergens op, ook al wordt de echo met informatie over de upload wel weergegeven.
Ik heb dus een vermoeden dat het ergens aan het gebruik van $date ligt. Ik ken zelf niet al te veel van PHP dus graag jullie hulp hierbij.
Hieronder het script (script.php):
De bedoeling van het script is om bestanden te kunnen uploaden naar de webserver. Deze bestanden dienen in een map geplaatst te worden conform met de datum. (Vb.: foto.jpg vandaag uploaden moet worden geplaatst in: bestanden/121027/foto.jpg)
Maar ik kom er niet uit, het uploadscript werkt enkel als ik werk met een statisch genoemde map ipv. het dynamische yymmdd. Onderstaand script slaat het geuploade bestand nergens op, ook al wordt de echo met informatie over de upload wel weergegeven.
Ik heb dus een vermoeden dat het ergens aan het gebruik van $date ligt. Ik ken zelf niet al te veel van PHP dus graag jullie hulp hierbij.
Hieronder het script (script.php):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php $date = date("ymd"); $path = "bestanden/".$date."/"; $allowedExts = array("jpg", "jpeg", "gif", "png"); $extension = end(explode(".", $_FILES["file"]["name"])); if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/png") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg")) && in_array($extension, $allowedExts)) { if ($_FILES["file"]["error"] > 0) { echo "Return Code: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; } else { echo "Upload: " . $_FILES["file"]["name"] . "<br />"; echo "Type: " . $_FILES["file"]["type"] . "<br />"; echo "Size: " . ($_FILES["file"]["size"] / 1024) . " Kb<br />"; echo "Temp file: " . $_FILES["file"]["tmp_name"] . "<br />"; if (file_exists($path . $_FILES["file"]["name"])) { echo $_FILES["file"]["name"] . " already exists. "; } else { mkdir($path, 0777); move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], $path . $_FILES["file"]["name"]); echo "Stored in: " . $path . $_FILES["file"]["name"]; } } } else { echo "Invalid file"; } ?> |