XMSnet wil mac-adres(sen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Vraag het even hier, daar het mij ook niet helemaal duidelijk is, Xmsnet vraagt om zijn mac adres(sen van zijn vast IP connectie (glasvezel) in een brief.

Maar welk mac adres bedoelen ze precies en waarom kan je meerdere opgeven ?

Naar mijn idee geeft hij het mac adres wat hij ziet bij zijn netwerk-chip (realtek) van zijn pc, alsook eventuel het mac adres van andere pc's in zijn huis die met de router verbonden zijn.

Hij belde echter eerst naar XMSnet en die gaven hem een heel ander mac adres, "dat konden zij zien" werd hem verteld. Hijzelf kon geen mac adres vinden op zijn Sweex RO002 router. (misschien op de sticker van de router, onderkant?).

Als het klopt wat de helpdesk zij en dat mac adres idd de juiste is, waarom moet hij dat dan uberhaupt doorgeven via brief, terwijl ze het zo simpel kunnen achterhalen ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wie/wat bedoel je met "hij"?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
De kennis die een xms aansluiting heeft ;)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Het adres dat Xmsnet kan zien is dat van de router. Waarom hebben ze dat nodig, is dat omdat ze zeker moeten weten met welk apparaat ze een verbinding opzetten?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Waarschijnlijk niet eens op de router, maar op het modem. Het MAC-adres daarvan zal gekoppeld zijn aan de glasvezelverbinding. Dat gebeurt bij sommige kabelproviders ook nog.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Ze hebben hun klanten een brief gezeten, weet niet precies wat daar in staat maar hij moet iig voor 2 november een lijst met de gebruikte mac adres(sen) opsturen.

Maar goed, klopt het wat de helpdesk zegt en zal hij dat mac adres moeten invullen wat hij van die vrouw krijgt en/of hoe kan hij zelf dat mac adres controleren? Hij (en ik) is een beetje zenuwachtig, want zegt hij, hij kan dat (online?) maar 1x invullen.

Vind het eerlijk gezegt maar een raar verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 27-10-2012 01:37 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Madrox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:37:
<...> weet niet precies wat daar in staat <...>
Vind het eerlijk gezegt maar een raar verhaal.
Dan ben je niet de enige 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Het gaat om deze brief denk ik:
http://dump.xs2data.nl/xmsnet/xms_vast_ip.pdf

Daarin staat:

Wlt u toch een vast lP-adres behouden? Dan hebben wij extra gegevens van u nodig. Ga naar
www.xmsnet.nl/vastiepn laat hier uw gegevensa chter.H ier vult u ook het MAG-adresi n van de
PC of router die u heeft aangesloten op het modem van XMS. Doe dit voor 2 november 2012,
andersi s het niet mogelijke en vast lP-adrest e behouden.

Dus toch het mac adres van de netwerkkaart/chip (realtek) van zijn pc, denk ik dan ?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een router heeft natuurlijk 2 NICs (of 3 in het geval van een wireless router), en dus vaak 2 MAC-adressen. 1 voor de WAN-kant en 1 voor de LAN-kant. Ze zullen die van de WAN-kant willen hebben gok ik.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Compizfox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:14:
Een router heeft natuurlijk 2 NICs (of 3 in het geval van een wireless router), en dus vaak 2 MAC-adressen. 1 voor de WAN-kant en 1 voor de LAN-kant. Ze zullen die van de WAN-kant willen hebben gok ik.
Inderdaad die van de WAN kant.

Maar als je als abonnee niet weet wat een vast IP adres is, gebruik je het zeker niet...

while (! ( succeed = try ()));

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Maar je hebt zeer waarschijnlijk geen vast ip-adres nodig. Sterker nog met een variabel ip-adres zal 99% van de klanten gewoon genoeg nemen. Het neemt namelijk niets weg van je internetgebruik en alles werkt gewoon zoals voorheen. Het enige waarbij dat lastig kan zijn is als je eigen server(s) draait, die natuurlijk makkelijker te bereiken zijn met een statisch ip-adres.

Dus nergens zorgen over maken en gewoon negeren.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
alex3305 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:52:
Maar je hebt zeer waarschijnlijk geen vast ip-adres nodig. Sterker nog met een variabel ip-adres zal 99% van de klanten gewoon genoeg nemen. Het neemt namelijk niets weg van je internetgebruik en alles werkt gewoon zoals voorheen. Het enige waarbij dat lastig kan zijn is als je eigen server(s) draait, die natuurlijk makkelijker te bereiken zijn met een statisch ip-adres.

Dus nergens zorgen over maken en gewoon negeren.
Of als je remote op je eigen pc wilt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
We willen een vast Ip adres, ivm eigen server. Maar goed, nu heb ik nog steeds geen duidelijkheid hoe en waar je dat mac adres kan vinden. Die van de WAN neem ik aan ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit topic is mij te vaag.
Een kennis (wat niet eens duidelijke gemaakt wordt in het begin) heeft een brief waarvan je de inhoud niet kent en vervolgens kom je hier daarover vragen stellen :?

Zorg eerst dat je alle feiten en informatie op een rijtje hebt, en ga dan pas (als je er nog steeds niet uit komt) een topic starten .. niet andersom.

En als je ISP om het MAC adres vraagt dan is die uiteraard van het modem/router waar de verbinding op binnenkomt
Als het om de brief zou gaan die je bij XMS voor je gevonden heeft staat het daar ook al duidelijk in: "Hier vult u ook het MAG-adres in van de PC of router die u heeft aangesloten op het modem van XMS"

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.